• fenomena83

Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?

Äntligen.
    Efter ett och ett halvt år med söndertrasad sömn och kort sagt för jävliga dagar och nätter med en ständigt tjurig och trött pojke har vi idag fått Atarax utskrivet.
    Jag va på BVC med vår nyfödda och när tanten frågade hur vi mådde brast jag helt enkelt ut i gråt och bölade över att tillvaron skulle varit underbar - om det inte vore för vår stora killes sömnlösa nätter!!!!!!
    Jag förklarade att vi gjort ALLT, och tanten som är mycket väl medveten om våra problem (eftersom jag tjatar om dom varenda gång vi är där och hennes råd aldrig har hjälpt) kallade då till min lättnad på läkaren som skrev ut detta.

Herregud va skönt, att det äntligen kanske kommer en vändning nu.
    Ska ge honom första dosen i kväll och se vad som händer...

Men jag undrar lite... det är ju väldigt ovanligt att ge ut sömnmedel till barn har jag hört, men finns det nån här på FL som har erfarenhet av det, speciellt av Atarax?
    Vill gärna höra hur det har funkar för er i så fall, om det har funkat öht och sådär.
    Så man vet om man ska ha nåra förhoppningar över huvud taget.
    Det kanske inte funkar alls. Känns som om inget skulle bita på vår son, han är ju helt omöjlig, varför skulle detta funka då liksom. Skulle inte förvåna mig....... suck.

Som sagt är det nån som prövat? Hur gick det??

• Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?
  • fenomena83

Ja herregud va dum jag e.. jag skulle ju svarat här i tråden igen om hur det gick för jättelänge sen,,,, men har bara glömt och har aldrig hunnit osv osv... *sorry*

Ja hur går det då?
    Åt h-e kan jag säga.. gick det iallafall..
    Han började sova VÄRRE än vanligt faktiskt!!!!!!!!!!!!!! herregud!!! KAN man sova sämre än vad han gjort?? ja tydligen... han vände helt upp och ner på dygnet eller rättare sagt, han sov inte knappt nånting på hela dygnet... klockan två på natten gick han upp och började gunga på sin gunghäst... Fundersam
    Vi blev galna, eller i allafall jag, vi åkte in till barnakuten faktiskt hela familjen... Höll på att gå in i väggen och vågade inte vara själva, eftersom vi har liten bebis också.
    Har pratat med all världens psykologer och läkare och det jävla sjuka (ursäkta språket) är att ingen fattar någonting......

Ataraxen var som vatten för honom, funkade inte alls, eller som sagt, gjorde tvärtemot...

Så i torsdags fick vi theralen istället.
    peppar peppar, han har sovit 20:00-08:00 utan att blinka två dagar i rad nu.
    får se hur det blir nu den här natten...
    men enligt läkarna ska theralen vara bättre.. men jag vet inte, vågar inte hoppas..
    har snart gett upp allt känns det som. låt ungen va vaken då tänker jag, jag orkar inte med nåt tjafs... men jag orkar ju inte ha honom vaken heller..
    usch det känns faktiskt som jag vill sälja honom till högstbjudande snart... *fy va hemsk jag är*

men alltså... jag skulle så himla gärna bara vilja sova.......... suuuuuuuuuuck

• Bei Bei

TS: Jag förstår er. Att inte få sova & samtidigt vara orolig & undra hela tiden varför varför varför han inte kan sova, måste ju vara hemskt! Alla föräldrar vill ju sina barn det bästa.
    Bra gjort att ni åkte till akuten allihopa. Hoppas att ni får sova allihopa nu, tveka inte att söka/kräva mer hjälp. Du är INTE en hemsk mamma, bara en väldigt förtvivlad, omtänksam & orolig mor.

Kram Maria

SkrikandesTill alla er som kommer med råd om Walhgren & diverse, hallå!!! Läs tråden, läs vad TS skriver! Detta kan nog faktiskt bara läkare reda ut. Blir bara så irriterad på folk som inte läser all info innan de skriver. Skrikandes

♥ Ronja ♥
  • bitsy

Atarax är som vatten. Används i stort sett som placebo på vuxna. Theralen är mycket bättre! Funkar fint på vuxna också. Sov gott nu allihop!

• fenomena83

Tack så himla mycket för att ni skriver så gulliga inlägg.
    Jag blir så glad när jag får veta att vissa förstår mig.
    Det är ju inte alla som gör det kan man ju lugnt säga. Dom flesta blir ju som galna när dom får höra att vi drogar ner vår lille pojk med sömnmedel Det är ju i princip bara dom som verkligen vet hur det känns med sån här sömnlöshet som kan förstå att vi inte vill droga ner honom utan hjälpa honom.
    Så det här är ju inte nåt man skriker ut till hela världen precis, bättre att hålla tyst.
    Har vi nån hemma på besök när det är läggdags så blir det ett himla smygande. Har ingen lust att förklara medicineriet till folk som ändå inte fattar... har ingen lust att försöka försvara mig för tusende gången.....

Så som sagt var tack för att ni förstår i allafall, det känns bra.
    Ska gå och sova nu..... mmmm

• bbff

Har läst alla inlägg och vill bara säga att jag tycker ni är såå duktiga som orkar! Det kan inte vara lätt att behöva ge sitt barn sömnmedicin men det är elakt att inte göra det när inget annat fungerar. Barn OCH föräldrar behöver sin sömn. Tycker också det är ledsamt att du funderar på vad ni gjort för fel. Ni har inte gjort fel, tvärtom!
    Ni har gjort allt ni kunnat för er son.
    Försök att fortsätta kämpa - ni kommer fixa detta!
    Tänker på er...och hoppas att ni sover gott inatt.

• Lola2barnsmamma

Jag har inte varit med från början och inte läst alla inläggen så jag vet inte om detta redan sagts men iaf.. Jag vet ett par som hade samma problem med deras son, sömnmedel hjälpte inte heller! Tillslut så opererade de bort mandlarna och hela deras värld blev som ny! Sonen sov och de fick ork till att njuta av lillens framsteg!
    Det är ett under att ni orkar, hoppas ni får sova!

lycklig familjemor
  • bitsy

God morgon TS! Hoppas ni alla är utsövda.

Lola2barnsmamma: Det du skriver är jättejätteviktigt! Ibland har barn med sömnrproblem något som kallas "sömnapné hos barn". Om man har ett barn som sover dåligt, slänger sig hit och dit, vaknar hela tiden, sover med öppen mun, och framförallt snarkar så lönar det sig verkligen att kontakta öron-näsa-halsmottagningen vid det lokala sjukhuset. BVC kan hjälpa till med den kontakten. De kan undersöka ordentligt om det finns något andningshinder i de övre luftvägarna. TS, om ditt barn snusar som en liten ängel hela natten på theralen så låter det inte som sömnapné, men det finns säkert många andra som läser den här tråden som kan fundera över om det skulle kunna gälla för deras barn.

TS, av ren nyfikenhet, är det svårt att ge theralenet? Har ni något knep, det smakar ju rätt starkt även om man späder ut det.

Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?