• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • 81a

Nu är det klart. Den är fruktansvärt vacker.

• 82an
    81a skrev 2006-11-12 22:34:39 följande:
    Nu är det klart. Den är fruktansvärt vacker.
    Vad snygg den va!!!!
    vecka 32
  • Blue Banana

ja det är ju så varmt o gott med någons avkarvade skinn på sig! lite som ett extra skinn

*ironi*
  • 81a
    82an skrev 2006-11-12 22:35:53 följande:
    81a skrev 2006-11-12 22:34:39 följande: Nu är det klart. Den är fruktansvärt vacker. Vad snygg den va!!!! vecka 32
    Tack.. Synd att den ärför liten till mig Var tvungen att köpa en ny då....  Usch va ego man känner sig
  • Elute

Helt ok!
    Man kan tänka sig för vilket djur det är bara. Är det ett djur uppför just för pälsändamålet är det ok tycker jag. Vi dricker ju mjölk från kossor som bor på mjölkfabriker, äter kyckling, äter fläsk från slaktsvin...
    Är det vilda djur som olagligt dödats för pälsens skull ska man nog tänka sig för.

• 81a

Vill någon köpa den så hojta till. Likadanna jackor säljs i år också en klassiker

• vadskajaghetadå

den var snygg och verkar varm.

alla vet ju inte att det är äkta så den som bär den behöver kanske inte skämmas....

• 81a
    sannispannisen skrev 2006-11-12 22:48:23 följande:
    den var snygg och verkar varm.alla vet ju inte att det är äkta så den som bär den behöver kanske inte skämmas....
    Nej, kan vara svårt att avgöra skillnaden ibland också. Det är är en riktig vinterjacka Den är ganska enkel också så den funkar både till fest och vardag
  • Jennie med ie

Hmmm, en tråd med potential för en intressant etisk debatt har blivit till en försäljningstråd. Vad trist.

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?