• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • 81a
    rajtantajtan skrev 2006-11-13 15:57:26 följande:
    Joo, du har syndat! Så sluta även med mockaskärp & mockastövlar är du snäll!
    Men då är de flesta syndare.
  • isisisis

Jag tycker inte en kanin har det sämre än en höna,så för min del tycker jag man ska vara vegetarian för att yttra sig isåfall!

• 81a
    rajtantajtan skrev 2006-11-13 15:57:26 följande:
    Joo, du har syndat! Så sluta även med mockaskärp & mockastövlar är du snäll!
    Såg att du ÄLSKAR indien. Där offrar man än idag till guden Kali Där snackar vi om att döda djur totalt i onödan.
  • rajtantajtan

Att de offrar djur har jag aldrig hört talas om...däremot att majoriteten är hinduer med tillhörande vegetarianism, finns även förgreningar som t.o.m. sopar marken innan de sätter ner fötterna & bär munskydd för att inte av misstag döda några insekter! Vart ville du förresten komma: var det meningen att jag skulle känna någon slags skuld, dåligt samvete, inte längre perfekt...så ska jag be att få meddela att du misslyckades!

isis: Tror inte du kan uttala dig om vem som har rätt att uttala sig...men vegetarian & syntetmaterialanvändare det är jag! Känns det bättre nu?

• rajtantajtan

Tack för godkännandet då!

• Hatter

Beror på vart man bor. I Norden tycker jag det är OK att ha päls. Det är däremot mindre befogat för en person i Italien.

• Fille Fjonkan
    isisisis skrev 2006-11-13 15:43:05 följande:
    Ni som är emot päls....Jag antar att ni också är emot skinnskor,lädersoffor,väskor....och är vegetarianer!?
    Ja, det är jag.
    / Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 30
  • 81a

Nej jag ville inte komma någonstans. Jag ville upplysa alla som inte vet det om den saken

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?