Standly skrev 2006-11-12 19:03:57 följande:
81a: Självklart tycker jag personligen att det är fel att äta djur, hela djurindustin åt oss människor är åt skogen. Denna massproduktion...suck! Men det är ju en aning
ot.Om sedan djuren har rätt att finnas lr inte hör ju absolut inte hit. Hur vi hanterar makten är väl den stora frågan.Till att börja med kan man ju sluta att använda päls, stänga ner alla farmer som föder upp djur för pälsens skull. Det finns ingen som helst anledning att använda päls. Vi lever på 2000 talet. Riktigt pinsamt att människors fåfänga är så stark. För den enda anledningen till att bära päls som alla vet vid det här laget, är för att det tydligen är snyggt. Lite statussymbol som lever kvar än idag.
Jag kan hålla med att det är egoistiskt.. Jag förstår vart ni vill komma och lyssnar på era åsikter. Men nu har jag köpt en päls som jag är nöjd med och jag tycker att TS ska kunna bära sin päls utan att skämmas, som hon fått. Detta är lite ot men jag jobbar för en kvonna som arbetar på naturvärdsamhetsfonden, är miljöaktivist och miljöpartist och hon har mååånga päls och skinnjackor.