Vi som har eller har barn med EDS 4
Hej
Om Saga reagerat på värmen?? Både ja å nej eller vet inte. Hon har varit sämre i leder å muskler nu det sista då värmen varit men på samma gång så är hon ju pollenallergiker så hon är ju pga det tröttare än normalt så det påverkar ju också. Svårt att säga vilket som är värst eller vilket som gör henne sämre. Men eftersom de är ute å rör sig mer på ett annat sätt än de gjort när det var kallare så har det nog med saken att göra å man känner ju även själv hur krafterna tar slut fortare i värmen å det gör mig också sämre i kroppen då jag inte orkar hålla ihop mig själv mm.
Ja det här med hur mycket å på vilket sätt man beskyddar, bör beskydda, finns nog lika många uppfattningar som det finns personer.
Själv så är jag uppväxt helt utan begränsningar trots de problem jag haft/har. De visste ju dock inte om detta med EDS men problemen fanns ju där. Visst jag gick på gymnastik å tänjde på leder för att visa upp mm å de tyckte väll att det var roligt att jag kunde något som inte andra kunde mm å det kanske inte var det bästa men jag hade roligt å visst var det roligt att få känna sig speciell då man kunde hoppa hopprep med armarna å vrida fötterna helt runt mm.
Detta är ju dock saker jag inte kommer uppmuntra Saga att göra utan istället berätta konsekvänserna av mm.
Men i övrigt så kommer jag inte att begränsa henne i saker som hon vill å tycker är roliga at göra.
Vi går ut lite då å då i skogen med Saga å hon älskar det. Men visst hon blir trött å får ont mm men det är ju en av vägning man får göra. Övergäger glädjen hon får ut av det värken å plågorna hon får efteråt eller är det tvärt om??
Det som jag begränsar lite med Saga är cyklingen då hon om hon cyklar en lite längre sträcka får så himelens ont å så mycket problem så då överväger det den glädjen hon känner av att få cykla. Men annars får hon gör det som andra barn får.
Nä nog om detta.
Saga har som sagt varit sämra i kroppen det sista å exakta orasken vet jag inte som jag skrev tidigare.
Men det som är det stora problemet för mig just nu är att jag inte kan bestämma mig för om jag ska vara hemma med hemme i morgon eller om hon ska få gå till dagis som vanligt.
Å ena sidan kanske en extra dag hemma hade gjort henne gått men å andra sidan så har hon roligt på dagis å hon behöver ju röra på sig. Sen att jag helst vill ha vidare vik å att det då inte ser bra ut att vara hemma förmycket spelar ju också in lite grann.
Sen har jag funderat på det där med att ha en stödperson för Saga på dagis. Vet inte riktigt hur jag tycker å vad som kan behövas.
Hur är det för er som har stödpersoner för era barn vad gör de? Hur funkar det? Var det svårt att få? MM MM
Många frågor som snurrar.
Nä nu väntar sängen. Ha det bra kram Rosita