Hej hej
Här är det ungeför som förra gången. Ganska ok. Saga har visserligen haft problem i helgen å varit trött å haft ont i ryggenå benen. Hon har haft mycket svårt att sitta still. När hon suttit för att äta har vi varit tvungna att ta barnstolen (en sån från ikea) med en kudde bakom ryggen på henne för att hon överhuvudtaget ska få något ro att äta. I vanliga fall sitter hon på vanlig stol visserligen på på knä men hon vill sitta på "stoo stol"
Hon har även problem med att knäna viker sig. Dels så översträcker hon dem hela tiden men sen så viker på dem liksom innåt alltså insida mot insida. när hon går slår liksom insidorna på knäna ihop mm.
Sen går hon på insiderna av fötterna helatiden om hon inte har inneskorna på sig. Hon vill inte alltid ha dem men brukar själv ta på dem när hon känner att det blir jobbigt.
Hon har varit mycket trött å väldigt lätt irriterad. Nu på kvällen såm ställde hon sig även på balansplattan å ramlade rätt ner i golvet vilket resulterade i ett långt rött å svullet märke från kinden upp till pannan Hoppas att det inte blir allt för blått i morgon.
Själv så är jag väldigt trött i kroppen efter att ha städat å röjt två dagar i rad. Hoppas dock att jag inte har allt för ont i morgon då det är jobb igen men men det återstår att se. Tur att det finns värktabletter...
Chippzan: Tänkte jag kunde berätta lite för dig vilka symtom som jag och Saga har.
Jag: Leder som hoppar (axlar, knä, handleder, fingrar, höfter, käke, anklar, tår mm) kronisk värk, migrän, spänningshuvudvärk, trötthet, astma, allergier, eksem, svårläkte sår, rikliga menstrationer, problem med slemhinnor, mycket värk i fötter, plattfot, alltid sår i hårbotten som inte läker, foglossning tidigt i grav mm mm
Saga: Leder som hoppar (axlar, armbågar, knä, höfter, handleder mm), värk i kroppen, trötthet, svårläkta sår, lätt att få blåmärken, öronbarn, astma, pollenallergi, fördomålsallergi (Ägg, kyckling, baljväxter, nötter, mjölkprotein, kärnfrukter, citrusfrukter), plattfot, mycket problem med magen (kan ej äta stoppande kost), ytliga blodkärl mm mm
Ja det var väll typ det.
Men men vi får skatta å vara glada ändå för att gå å vara ledsen över något som man aldrig blir av med blir alldeles för jobbigt. Man får se på det bra å ljusa i livet
Jag jobbar 50% å är sjukskriven 50% som et är nu. Jag har skickat in ansökan om VB men det verkade inte som om det kommer gå igenom om man ska lyssna på henne jag pratade med på FK för några dagar sen.
Min önskan är att till hösten jobba kvar 50% på mitt jobb som jag har nu (fritidds) och plugga till montessori pedagog 50% på distans. Det verkar dock som om det blir 50% plugg å 50% sjukskrivning. Men vi får se. Det kna hända att fk vill ha det till förtidspenssion om läkaren förlänger min sjukskrivning igen. Men men då får man väll ta det ett tag då.
Klarar inte jobba mer än 50% som det är nu men att kombinera det med att plugga hemma tror jag hade funkat. Måste finnas i närheten av Saga (även när hon är på dagis) om något skulle hända.
Som det är nu så har jag jobbet, dagis och vårt hus inom 200-300m så det är perfekt. Men vi får se.
Nä nu ska jag sluta tjata.
Ha det bra Kram Rosita