Inlägg från: Whintra |Visa alla inlägg
  • Whintra

No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård

men på Claes Ohlsson kanske du kan hitta en del billigt...har sett att de har bägare och termometer.

Miss T skrev 2008-07-08 20:12:28 följande:
    Åh, va bra! Ok då tar vi det från början. All redskap som man behöver, typ mätglas,mått o bägare osv, var köpte ni det? Jag vet att crearomes "butik" har allt, men det är liite dyrt. Undrar om det finns nåt billigare ställe.
  • Whintra

Precis som Magrat skriver: skaffa en våg som mäter 0,1 gram...den är oumbärlig! Och som visp vill jag slå ett slag för kaffelattevispen som är superbra när man gör krämer/lotioner!

Miss T skrev 2008-07-08 20:18:25 följande:
    Claes Ohlsson rocks!
  • Whintra

varsegod bara roligt att kunna hjälpa till! Min våg har jag köpt hos Crearome och jag tror den kostade ca 300:?

Miss T skrev 2008-07-08 21:32:01 följande:
    Tack för alla bra tips ni har gett mig, Magrat och Whintra.  Jag ska kolla runt på nätet efter våg. Vilket märke har ni?Emelie88Det finns Eldorado, Coop osv som kan användas som tvättbalsam. Annars rekomenderar många här Änglmarks balsam. Men om du vill använda i inpackning eller som vårdande balsam finns det Garnier pärlemor inpackning (ej pärlemor balsam!) Gå gärna tillbaka nån sida i tråden, det finns en länk till en sida med lista på godkända balsam.
  • Whintra

nääää...nu var jag tvungen att beställa gratiskittet bara för att du lovordar sminket så högt...jag gör eget mineralsmink och trivs med det men man måste ju testa

spiritsinlove skrev 2008-07-09 21:35:36 följande:
    Jag har använt EM sedan november. Det bästa smink jag testat..alla kategorier Dessutom billigt om man jämför med t.ex iD (vilket jag också testat, men inte gillar lika mycket)Man kan beställa gratis-kit på deras sida:www.everydayminerals.com/Då betalar man bara frakt på cirka 30 svenska kronor.
  • Whintra

Jag köper mineraler, pigment och micas och blandar till i min magic bullet-mixer

Emre o Leo skrev 2008-07-09 22:50:23 följande:

Hur gör ni eget mineralsmink?
  • Whintra

jo, det kan det säkert göra, hormoner kan ställa till med mycket tycker jag

Pormoicheia skrev 2008-07-09 22:53:40 följande:
    Borde inte hormoner under graviditeten ställa till det med håret?Jag tänkte mest på att hårbottnen kanske producerar mer fett, (likaså hyn) just p.g.a. hormonerna...
  • Whintra

Jag vet att Nature by Jabu'she inte innehåller några parabener heller...
    Däremot vanliga Jabu'she innehåller parabener.

PrettyUgly skrev 2008-07-10 13:17:52 följande:
    Är det någon som vet något märke som säljer naturliga produkter utan parabener? Förutom urtekram, dr hauscka och weleda. Jag har inte lyckats hitta några och det skulle ju vara trevligt med lite alternativ om man som jag är lat och inte orkar blanda eget (fast även då tycker jag att det verkar svårt att hitta recept utan parabener när det är produkter med vatten i).
  • Whintra

Grattis till bullen

Tänkte kolla med dig, tycker du det fungerar lika bra med mjöl?

Pormoicheia skrev 2008-07-10 22:14:14 följande:
    Emre o Leo skrev 2008-07-10 20:59:55 följande:Ja havretvätt ska man verkligen inte underskatta Har dock blivit för lat för att mosa havregryn så jag använder mjöl istället
  • Whintra

Inga problem, fråga på jag svara på det jag kan svara på.

Om du ska göra mineralsmink är det viktigt att vågen kan klara att mäta med precision på 0,1g. Men om du enbart ska göra hudvård i någorlunda större mängd funkar det bra med en som mäter hela gram. Om det är mer precision i en som mäter 0-500g än en som tar upp till 2 kg kan jag inte svara på tyvärr.

Miss T skrev 2008-07-10 21:36:30 följande:
    Ursäkta om ni tycker jag tjatar men jag måste fråga. Kollar runt efter en våg, Tradera har några ute på auktion just nu. Min fråga, vilken vikt är lämplig max vikt? tex 0-500g eller vad? Vanligtvis skulle jag välja en med 0-2kg men eftersom det handlar om så lite vikter så kanske det mer precision med mindre max vikt. Va har ni för ngt?   
Svar på tråden No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård