No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
men på Claes Ohlsson kanske du kan hitta en del billigt...har sett att de har bägare och termometer.
men på Claes Ohlsson kanske du kan hitta en del billigt...har sett att de har bägare och termometer.
Precis som Magrat skriver: skaffa en våg som mäter 0,1 gram...den är oumbärlig! Och som visp vill jag slå ett slag för kaffelattevispen som är superbra när man gör krämer/lotioner!
varsegod bara roligt att kunna hjälpa till! Min våg har jag köpt hos Crearome och jag tror den kostade ca 300:?
nääää...nu var jag tvungen att beställa gratiskittet bara för att du lovordar sminket så högt...jag gör eget mineralsmink och trivs med det men man måste ju testa
Jag köper mineraler, pigment och micas och blandar till i min magic bullet-mixer
Emre o Leo skrev 2008-07-09 22:50:23 följande:
jo, det kan det säkert göra, hormoner kan ställa till med mycket tycker jag
Jag vet att Nature by Jabu'she inte innehåller några parabener heller...
Däremot vanliga Jabu'she innehåller parabener.
Grattis till bullen
Tänkte kolla med dig, tycker du det fungerar lika bra med mjöl?
Inga problem, fråga på jag svara på det jag kan svara på.
Om du ska göra mineralsmink är det viktigt att vågen kan klara att mäta med precision på 0,1g. Men om du enbart ska göra hudvård i någorlunda större mängd funkar det bra med en som mäter hela gram. Om det är mer precision i en som mäter 0-500g än en som tar upp till 2 kg kan jag inte svara på tyvärr.
*skrivit i receptbloggen*