• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Senap

Vi är iaf eniga om att en spis ger en bög. *nickar vist*

My sugar is raw
  • AnnchristineJohanson

snacka om bisarra...och snacka om att nervärdera era barn..jises..väx upp...leksaker gör inte folk till bögar/flator..snälla nån..ingen ja känner har då blitt det..

• siamusen

AnnchristineJohanson skrev 2008-12-29 13:58:34 följande:

snacka om bisarra...och snacka om att nervärdera era barn..jises..väx upp...leksaker gör inte folk till bögar/flator..snälla nån..ingen ja känner har då blitt det..
    De kanske inte hade några leksaker.
  • panzermensch

Min dotter kommer bli radikal butchflata.. råkade ge henne en svart tröja med döskalle på i julklapp och börjar redan se det spåras ut

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • AnnchristineJohanson

siamusen skrev 2008-12-29 14:08:00 följande:

AnnchristineJohanson skrev 2008-12-29 13:58:34 följande:
    De kanske inte hade några leksaker.
    hahaha jadå nog hade dom det..och jag e en av dom.
    Lekte BARA med killgrejer o inte tusan lagt åt tjej hållet för det...
  • Indiansommar

Skrattar så tårarna rinner när jag läste detta!!! Det var nog det dummaste jag hört på riktigt länge!!!
    Menar du att folk säger så på riktigt??? Det är ju inte en docka med rosa ryschklänning vi pratar om, och jag tror i och för sig inte att det påverkar att man blir bög heller!!

xxmeyaxx skrev 2008-12-10 10:35:28 följande:
    [citat]
    Och då börjar folk vråla: "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
  • Senap

Men läser inte folk tråden?
    Vi har ju lagt fram hur många bevis som helst.

My sugar is raw
  • siamusen

Shoegirl skrev 2008-12-29 14:50:46 följande:

Men läser inte folk tråden?Vi har ju lagt fram hur många bevis som helst.
    Ja, jag menar det!

*suck lixoom*
  • 5 barnsmamman

blir fundersam vad folk snackar om och säger.
    minna sönner (15 och 11 år )älskar laga mat och 3 åringen gillara att leka med kökssaker tex spis kastruller mm
    15 åringen börjar på resturanglinjen nästa höst och båda har lekt med köksaker sen dom var små och båda har tjej så detta vad folk säger bry dig inte om det det din son gillar gör han och det är bra för då kan dom mer senare i livet.

• AnnchristineJohanson
    Indiansommar skrev 2008-12-29 14:35:25 följande:
    Skrattar så tårarna rinner när jag läste detta!!! Det var nog det dummaste jag hört på riktigt länge!!!Menar du att folk säger så på riktigt??? Det är ju inte en docka med rosa ryschklänning vi pratar om, och jag tror i och för sig inte att det påverkar att man blir bög heller!!
    [citat]Och då börjar folk vråla: "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    tack för att ja har nån på min sida iaf=) visst e det sjukt?
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?