• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Senap
    siamusen skrev 2008-12-29 16:44:23 följande:
    Shoegirl skrev 2008-12-29 16:42:44 följande: Yes. I'm certain. Och jag kan prata engelska ocksa sa jag är inte helt obildad.
    *tror på allt siamusen säger*
    My sugar is raw
  • siamusen

Shoegirl skrev 2008-12-29 16:47:57 följande:

*tror på allt siamusen säger*
    Tycker jag du ska göra för jag är enormt pålâst. Enormously readen som det heter pa engelska.
  • Senap
    siamusen skrev 2008-12-29 16:49:24 följande:
    Shoegirl skrev 2008-12-29 16:47:57 följande: Tycker jag du ska göra för jag är enormt pålâst. Enormously readen som det heter pa engelska.
    Bättre att vara enornously readen än enoumously ridden... Då är man nog också bög *funderar*
    My sugar is raw
  • siamusen

Shoegirl skrev 2008-12-29 16:53:46 följande:

Bättre att vara enornously readen än enoumously ridden... Då är man nog också bög *funderar*
    Ja förmodligen. Hästar är lite fjolligt.
  • xxmeyaxx
    AnnchristineJohanson skrev 2008-12-29 13:58:34 följande:
    snacka om bisarra...och snacka om att nervärdera era barn..jises..väx upp...leksaker gör inte folk till bögar/flator..snälla nån..ingen ja känner har då blitt det..
    Ja, bara för att du inte blev normal..
    Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • xxmeyaxx
    Lantismamman75an skrev 2008-12-29 15:19:29 följande:
    Allvarligt talat..Är detta ett skämt TS?? Är alla manliga kockar bögar då?? Vad sjutton skulle det göra förresten om din son blev bög? Du skulle väl älska honom lika mkt för det?!!
    Det finns faktiskt studier som säger att man blir bög av en spis.
    Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • siamusen

xxmeyaxx skrev 2008-12-29 17:03:50 följande:

Ja, bara för att du inte blev normal..
    men alltsa , det är ju lika normalt att vara homosexuell som att vara hetro, bara det att man är bra pa olika saker.
  • xxmeyaxx
    Rita D skrev 2008-12-29 16:37:06 följande:
    Många som inte ser vad den här tråden ligger under märker jag. Här har vi sett till att vår som garanterat blir bög eftersom han fick ett helt köksset i julklapp av farmor. Mamma (=jag) bidrog med att hänga upp en lila grytlapp också.. Ha ha! Lila är ju en bögfärg sägs det? Jag måste också vara bög eftersom det är min favvofärg. Jo, han fick kaffekoppar med fat och skedar av mormor också..
    oj oj oj. din parvel är dömd.
  • xxmeyaxx
    siamusen skrev 2008-12-29 17:05:39 följande:
    xxmeyaxx skrev 2008-12-29 17:03:50 följande: men alltsa , det är ju lika normalt att vara homosexuell som att vara hetro, bara det att man är bra pa olika saker.
    i och för sig.
  • siamusen

xxmeyaxx skrev 2008-12-29 17:24:24 följande:

i och för sig.
    För övrigt tycker jag rubriken i TS är lite fel. Borde inte stå KAN min son bli bög utan: När blir min son bög.

För det är ju trots allt det det handlar om
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?