• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • star83

jag vet inte om alla här inne förstår *ironi* men annars kan jag förklara för er stackare som inte förstår..

• Senap
    Björnmossa skrev 2008-12-29 16:23:56 följande:
    Hum, så det är lugnt så länge mamman inte är bög? Alternativt, om man vill att sonen ska bli gay så får man skapa en sån atmosfär i hemmet med typ schlager och välsittande jeans?
    Nej nej nej, självklart är det leksakerna. Även om schlager hjälper till.
    My sugar is raw
  • TereseJörgen

Jag var och tittade på min dotters spis och hittade en varningslapp: Varning framkallar mycket feminitet.

• CattaAndy

sjukt att folk bara säger så!!!! klart att en liten pojke kan leka vid en spis osv=) min systerson är helt galen i allt med kökssaker osv o klart får han leka med det!!! man blir ju inte bög för att man står vid spisen! du kanske får en liten kock i när han blir stor=)=)

• Senap
    CattaAndy skrev 2008-12-29 16:31:07 följande:
    sjukt att folk bara säger så!!!! klart att en liten pojke kan leka vid en spis osv=) min systerson är helt galen i allt med kökssaker osv o klart får han leka med det!!! man blir ju inte bög för att man står vid spisen! du kanske får en liten kock i när han blir stor=)=)
    Ja, men kockar är ju bögar.
    My sugar is raw
  • siamusen

CattaAndy skrev 2008-12-29 16:31:07 följande:

Och kockar är vad? Jo: homosexuella. Hör man ju bara pa namnet. Cock lixom.
  • CattaAndy

ha,ha smarta brudar här i tråden...=) kanske gillar att retas med folk somsagt ha,ha vilket liv=)

• Senap

Varför skulle liksom annars en man stå vid spisen? Va? Va?

My sugar is raw
  • Rita D

Många som inte ser vad den här tråden ligger under märker jag.
    Här har vi sett till att vår som garanterat blir bög eftersom han fick ett helt köksset i julklapp av farmor. Mamma (=jag) bidrog med att hänga upp en lila grytlapp också.. Ha ha! Lila är ju en bögfärg sägs det? Jag måste också vara bög eftersom det är min favvofärg. Jo, han fick kaffekoppar med fat och skedar av mormor också..

• Yesica

Pust, jag håller med om att homosexualitet är något man inte ska va ledsen över. Däremot tycker jag att det är sorgligt att man kan tro att man som förälder kan påverka huruvida ens barn blir homosexuel eller inte! Och det där med att barn identifierar sig med sina förädrar har inte heller något med saken att göra. Jag bara menade att barn leker de de upplever, det handlar om lek. Vidare kan jag upplysa er om att om ni tror att pojkar som leker med leksaksspisar etc blir bögar, å skulle varenda pojk på förskolorna i detta land vara det.

Det har alltså inget med saken att göra, hur man uppfostrar sitt barn, är han homosexuell så är han, inget fel med det!

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?