• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • TobbeKillen

Jaså jag visste inte Jamie Oliver var bög....klart att grabben ska ha en spis om han tycker det är kul att hålla på med...mig veterligen så har inte spisar någon inverkan på personers sexuella läggning...skulle det i förlängningen innebära att män som använder spisar kommer att bli homosexuella....tror inte det...Ha ett gott nytt år....

• queenpepsi

Jaa, du.. det är kanske inte så farligt om han nu skulle råka bli bög, så kan han få den där spisen som han så gärna vill ha.

• Rita D

EKJ76 skrev 2008-12-29 19:18:40 följande:

Jamen alltså, kolla bara in Tinky Winky - LILA och BÖG! Han har ju till och med en handväska! Japp, din son är dömd till ett liv som überfjolla.
    Yep.. Det verkar ju så. Ska vi ta en uppföljningstråd om 15 år så får vi se hur det gick för alla stackars pojkar med spisar?
    *Fortfarande förbryllad över att vissa faktiskt tror att tråden är på allvar* Ha ha!
  • Senap
    TobbeKillen skrev 2008-12-30 08:39:20 följande:
    Jaså jag visste inte Jamie Oliver var bög....klart att grabben ska ha en spis om han tycker det är kul att hålla på med...mig veterligen så har inte spisar någon inverkan på personers sexuella läggning...skulle det i förlängningen innebära att män som använder spisar kommer att bli homosexuella....tror inte det...Ha ett gott nytt år....
    Du har uppenbarligen inte läst Socialstyrelsens rapport.
    Självklart är Jamie Guldlock Oliver bög.
    My sugar is raw
  • xxmeyaxx
    Rita D skrev 2008-12-30 11:41:31 följande:
    EKJ76 skrev 2008-12-29 19:18:40 följande: Yep.. Det verkar ju så. Ska vi ta en uppföljningstråd om 15 år så får vi se hur det gick för alla stackars pojkar med spisar? *Fortfarande förbryllad över att vissa faktiskt tror att tråden är på allvar* Ha ha!
    Ja, vi gör så
    Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Ekorrfamiljen
    Rita D skrev 2008-12-30 11:41:31 följande:
    EKJ76 skrev 2008-12-29 19:18:40 följande: Yep.. Det verkar ju så. Ska vi ta en uppföljningstråd om 15 år så får vi se hur det gick för alla stackars pojkar med spisar? *Fortfarande förbryllad över att vissa faktiskt tror att tråden är på allvar* Ha ha!
    Hänger på! Det ska bli sååå intressant att se om La Vendel är världskänd vid det laget. Hmm, kanske aningen ung, men om 20 år så.
    The confused squirrel strikes again...
  • Senap

Är det när de är 15 år som man tvingar dem vara med i alla barnshows-uttagningsprogram?

My sugar is raw
  • Senap

Yay! Bara 2 år kvar. *planerar*

My sugar is raw
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?