• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Senap
    Svar på #690
    Min man kanske inte är bög ändå... *funderar*
    Men han kan tvätta och städa (hoppas jag iaf då jag inte gör det) - så kanske?
    My sugar is raw
  • Ekorrfamiljen

Hallå! Wake up and smell the queer street! Om han både tvättar och städar (utan att du hotar med att dra in sportkanalerna och tv1000) så är han garanterat gay!!

The confused squirrel strikes again...
  • Senap

Vi har Canal+ och han har inte ens lagt in sportkanalerna. *lugnad*
    Då kan jag fortsätta planera vår Supremes-kväll.

My sugar is raw
  • Ekorrfamiljen

Whaat? Har han inte ens lagt in sportkanalerna?? Lilla gumman!! Då behöver du inte fundera mer... Ett solklart fall av homosexualitet!

Min man och jag ska gå på After Darks show i vår. Han ska gå i paljettop och jag ska ha kavaj.. Vi har könsrollerna klara för oss med andra ord.

• Rigmor Mortis

Tur att jag köpt en spis till dottern, det måste väl vara en försäkran om att hon inte blir flata? Men vad gör jag om barnet i magen är en kille, han kommer ju i så fall växa upp med en leksaksspis?

• Senap

Ooooh. *avis* Vi var på deras Dolce Vita-show. Den var jättebra.
    Tyckte nog mannen såg lite avundsjuk ut när han tittade på Lindarw i sin kortkorta när jag tänker efter...

My sugar is raw
  • Senap
    EKJ76 skrev 2008-12-24 11:04:20 följande:
    Tur att jag köpt en spis till dottern, det måste väl vara en försäkran om att hon inte blir flata? Men vad gör jag om barnet i magen är en kille, han kommer ju i så fall växa upp med en leksaksspis?
    Du kan lika gärna gå med i mamma-till-en bög-föreningen nu.
    My sugar is raw
  • Ekorrfamiljen

Ja, vilken man (eller kvinna för den delen) vill inte vara klädd som Lindarw? Gorgeous!!

• xxmeyaxx

Julen kom. Min son öppnade sitt paket. Han valde det först av alla (undrar om det fanns någon gaysiren som liksom tjöt). Han blev helt lyrisk och vägrade släppa delarna när hans pappa skulle bygga ihop spisen.

Han ropade nöjt och började skruva på knapparna. Sedan tog han tag i nästa paket, kastrullerna! Han börjde genast att laga mat på spisen.. och höll på med ugnen.

Sedan var intresset för resten av julklapparna väldigt lågt.

Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Silverkatten06
    xxmeyaxx skrev 2008-12-25 14:43:43 följande:
    Julen kom. Min son öppnade sitt paket. Han valde det först av alla (undrar om det fanns någon gaysiren som liksom tjöt). Han blev helt lyrisk och vägrade släppa delarna när hans pappa skulle bygga ihop spisen. Han ropade nöjt och började skruva på knapparna. Sedan tog han tag i nästa paket, kastrullerna! Han börjde genast att laga mat på spisen.. och höll på med ugnen. Sedan var intresset för resten av julklapparna väldigt lågt.

Men gick du och köpte en spis i alla fall? Efter den här tråden trodde jag du förstod att du var fel ute när du funderade på en. Du har ju haft flera veckor på dig att hitta en mer machi pryl...

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?