• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • Silverkatten06

Men håller ni fortfarande på här? Jag har fullt upp med att maskulinisera min pojk. Rädda det som räddas kan!

• mpm

nej, nan spis gor inte din son till bog. Inte en docka heller. Ar han bog sa ar han bog oavsett leksasval. Och vari ligger problemet att vara bog forresten??

• xxmeyaxx
    mpm skrev 2008-12-14 23:13:36 följande:
    nej, nan spis gor inte din son till bog. Inte en docka heller. Ar han bog sa ar han bog oavsett leksasval. Och vari ligger problemet att vara bog forresten??
    massor! han kommer ju springa runt i boa här hemma. sno mina..
    Silverkatten06 skrev 2008-12-14 22:13:03 följande:
    Men håller ni fortfarande på här? Jag har fullt upp med att maskulinisera min pojk. Rädda det som räddas kan!
    hur gör du det?
    Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Silverkatten06
    xxmeyaxx skrev 2008-12-15 10:06:05 följande:
    hur gör du det?
    Tja, till att börja med har jag köpt en verktygsbänk i julklapp. Sen har jag sagt till honom att han måste byta bästis på dagis. Han brukar nämligen leka mest med en tjej! Och så kan vi ju inte ha det. Jag försöker få honom att leka med den största och vildaste killen istället, han slåss en del, men det är väl sånt han måste lära sig nu?
  • xxmeyaxx

Du kan ju alltid köpa lite vapen till grabben också. Och lite fejkblod?

Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Ekorrfamiljen

Men seriöst! Jag vill inte att Vendel ska leka med killar.. Då kanske han inte kan umgås med tjejer på ett naturligt sätt när han blir vuxen, och hur ska han då lära sig att sminka sig snyggt!?

Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • mammamu och kråkan

Jomenvisst blir han bög och det är väl bra, vem ska annars baka kakor till dig och rulla upp håret åt dig på servicehuset?

• AA aa

Den här tråden gör mig så glad. Piggar verkligen upp en tråkig eftermiddag på kontoret

• xxmeyaxx
    AA aa skrev 2008-12-17 14:30:59 följande:
    Den här tråden gör mig så glad. Piggar verkligen upp en tråkig eftermiddag på kontoret
    samma sak här
  • xxmeyaxx

spisen har kommit. ska slå in i presentpapper ikväll

Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?