• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • feelings

En kock ÄR det första jag tänker på om en son får en spis ;);)

Städredskap,spis,dockor osv... EN bra förberedelse för sonen att hjälpa till att ta hand om hemmet ,);););) .. Räcka ut tungan

• Bebis
    siamusen skrev 2008-12-26 15:06:58 följande:
    Bebis skrev 2008-12-26 15:06:05 följande: Jopp.
    Attans....
    Don't Panic
  • vintjej

Siamusen, jag ser vad tråden ligger nu och förstår vad det hela rör sig om nu. Men det vore kul att se den skämtstudien.

• Linda Ligist

Om min son blir bög kan jag låna sminka av honom när han kommer i puberteten! Vilken fest!

• siamusen

Bebis skrev 2008-12-26 15:09:54 följande:

Attans....
    Ja,jag vet!

styrkekram till dig ocksa
  • Bebis
    vintjej skrev 2008-12-26 15:09:54 följande:
    Siamusen, jag ser vad tråden ligger nu och förstår vad det hela rör sig om nu. Men det vore kul att se den skämtstudien.
    Don't Panic
  • Linda Ligist

Min sambo sköter all städning hemma. Han kanske också är bög! Jag skulle i och för sig inte byta honom mot ett icke-städande hetro i alla fall...

• Jockefar

1. Ja, han kommer med 100% säkerhet bli bög!!!!! En undersökning i yttre Mongoliet visade att 100% av alla barn under 2 år som fick en spis blev homosexuella.

2. Frågan du måste ställa dig är: Borde jag läsa mer än Kalle Anka så att jag vet vad homosexualitet innebär???????

(Ibland blir jag tveksam till allmän rösträtt)

• siamusen

vintjej skrev 2008-12-26 15:09:54 följande:

Citerar inlägg nr 360 och förstar inte alls varför du kallar den skâmtstudie. Socialstyrelsen är allvarliga grejer:

"Nu tror jag iofs att din son redan ÄR bög med tanke pa hans pianospelande och liknande, men generellt så finns det riktlinjer inom detta med homosexualitet contra leksaker.

Enligt socialstyrelsens forskning, förvisso gjordes den under stora alkoholintag men det âr mindre viktigt, sa har det visat sig att just färgen pa leksaken âr avgörande.

Röd spis leder saledes till en homosexuell pojke, men straight tjej.

Svart spis leder till en manlig redig karl, ofta kändis-kock, eller till en lesbisk tjej som bara köper bestâll pizza med ananas.

Är barnet fârgblint blir det asexuellt.

Allt detta finns att lâsa i rapporten som heter "Kôket och barnet- hur man kokar sig till sin sexualitet. En färgglad studie"

Karl Bengtsson har illustrerat. Dock nâr han var full sa det âr lite kluddigt och jag vet inte vad åsnan gôr dâr. Men intressant âr det.

Sa nu kan du tacka mig fôr nu behöver du inte undra lângre.

Lycka till med den lilla transan"
  • vintjej
    Svar på #769
    Oj, detvar ju övertygande bevis. Fast transa, det vet jag inte. Jag har ju inga söner. Men mina små flickebarn får leka med bilar. Det finns väl en lika tillförlitlig studie om bilar, småflickor och lesbianism hoppas jag?
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?