• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • BebisVagga

killar måste ju oxå lära sej laga mat..!!

• siamusen

kirei skrev 2008-12-26 19:36:03 följande:

(har bara läst ts)NEWSFLASH:ja din son kan "bli" bög om ni köper en spis till honom. han kan även "bli" bög om ni köper en traktor, en mjukistiger eller ett pussel åt honom. å andra sidan kan han också "bli" hetero. och vad han än visar sig vara är det viktigaste att han får vara den han är och bli älskad för det. och det är aldrig fel att kunna laga mat GOD JUL!
    Varför i hela världen skulle han bli bög av en traktor?
  • siamusen

BebisVagga skrev 2008-12-26 19:39:01 följande:

Om de blir homosexuella och utan fru ja.
  • Censur
    BebisVagga skrev 2008-12-26 19:39:01 följande:
    det är väl därför de skaffar sig tjejer?
    Enkel logik.
     Bög= kan laga mat, behöver ingen tjej.
    hetero= kan inte laga mat men skaffar sig tjej som gör det...
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • MissMurrig

MAn "blir" inte bög av saker... Han kanske blir med "huslig" och vill laga mat som vuxen, inget fel i det! Böghet är man från början tror jag, inget man blir eller oblir. Blir ju bara trevligt för er när er son är äldre och vill laga mat åt familjen :)

• Censur
    siamusen skrev 2008-12-26 19:39:51 följande:
    kirei skrev 2008-12-26 19:36:03 följande: Varför i hela världen skulle han bli bög av en traktor?
    exakt. I abnormala fall (som bonden som sökte man) så kan man bli bög även med traktor men det är manligare med traktorer så risken är mindre att man blir bög om pojkar inte får spis utan traktorer och bilar och sånt som är manligt.
  • Censur
    MissMurrig skrev 2008-12-26 19:42:46 följande:
    MAn "blir" inte bög av saker... Han kanske blir med "huslig" och vill laga mat som vuxen, inget fel i det! Böghet är man från början tror jag, inget man blir eller oblir. Blir ju bara trevligt för er när er son är äldre och vill laga mat åt familjen :)
    ja...det är vad DU tror ja..
     men jag tänker inte ge honom en leksaksspis för att minimera risken...
  • siamusen

MissMurrig skrev 2008-12-26 19:42:46 följande:

Och en karl som lagar mat âr inte bög påstår du alltsa?

Klart han är!!!
  • Rigmor Mortis

Censur skrev 2008-12-26 19:43:05 följande:

exakt. I abnormala fall (som bonden som sökte man) så kan man bli bög även med traktor men det är manligare med traktorer så risken är mindre att man blir bög om pojkar inte får spis utan traktorer och bilar och sånt som är manligt.
    Jag tror att bondens mamma förstörde honom redan i späd ålder, och hans pappa sedan försökte reparera skadan genom att köpa en traktor.
  • siamusen

Censur skrev 2008-12-26 19:43:05 följande:

Jo,men han hade nog en spis han med.
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?