• xxmeyaxx

Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?

Sitter och letar lite på olika leksakssidor efter julklappar till min son, som är 1 år.. Han är ju väldigt förtjust i leksaksspisen som finns på dagis och därför har jag och Kenneth pratat lite smått om vi kanske ska köpa en sådan till honom i julklapp.

Och då börjar folk vråla: 
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Då blir jag ju orolig. Ska jag köpa något sådant här.. eller kommer jag riskera att min son blir bög då. Vet inte om jag skulle klara av en sådan sak. Gråter

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-08 21:26

Ny tråd, då den här snart går ur..
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m42155444.html
  • Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?
  • xxmeyaxx
    studien som siamusen nämnde:

"Enligt socialstyrelsens forskning, förvisso gjordes den under stora alkoholintag men det âr mindre viktigt, sa har det visat sig att just färgen pa leksaken âr avgörande.

Röd spis leder saledes till en homosexuell pojke, men straight tjej.

Svart spis leder till en manlig redig karl, ofta kändis-kock, eller till en lesbisk tjej som bara köper bestâll pizza med ananas.

Är barnet fârgblint blir det asexuellt.

Allt detta finns att lâsa i rapporten som heter "Kôket och barnet- hur man kokar sig till sin sexualitet. En färgglad studie""
    Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • LindaJohansson81
    Censur skrev 2008-12-26 14:47:11 följande:
    Suck....det är konstigt att en del föräldrar låter sina barn leka med vad som helst...Min son skulle tex aldrig få leka med dockor. Knappt så han får ha mjukisdjur faktiskt...En spis är faktiskt att gå låååångt över gränsen för vad som är ok!
    Så du BESTÄMMER vad dina barn ska gilla?

Jag gör motsatsen eftersom dem är fria individer får de komma på sådant själva, för jag tror inte på diktatur.
  • siamusen

LindaJohansson81 skrev 2008-12-26 16:54:44 följande:

Så du BESTÄMMER vad dina barn ska gilla?Jag gör motsatsen eftersom dem är fria individer får de komma på sådant själva, för jag tror inte på diktatur.
    Är väl inget fel i att vâgleda sitt barn nâr det gäller viktiga saker som homosexualitet.

Eller far ditt barn äta bara godis han lagat pa sin spis hela dagen för att han ska vara en egen individ?
  • LindaJohansson81
    siamusen skrev 2008-12-26 16:59:17 följande:
    LindaJohansson81 skrev 2008-12-26 16:54:44 följande: Är väl inget fel i att vâgleda sitt barn nâr det gäller viktiga saker som homosexualitet.Eller far ditt barn äta bara godis han lagat pa sin spis hela dagen för att han ska vara en egen individ?
    Nu anser jag inte att det är en viktig grej homosexualitet utan ganska oviktigt....

(nu ser jag sandlådan) *glasögon nästa*
  • siamusen

LindaJohansson81 skrev 2008-12-26 17:01:29 följande:

Nu anser jag inte att det är en viktig grej homosexualitet utan ganska oviktigt....(nu ser jag sandlådan) *glasögon nästa*
    Homosexualitet är jâtteviktigt. Fraga alla mobbade fjollor pa dagis.
  • Senap

*antecknar som en galning av Siamusens visdom*
    Jag tror Siamusen ska bli vår husgud.
    Kan jag inboxa dig om allt jag inte förstår? (det är en del)

Sonens spis är vit. Då blir han bi? Eller? En halvtaskig pizzabagare i förorterna?

My sugar is raw
  • Censur
    vintjej skrev 2008-12-26 15:24:27 följande:
    Svar på #769Oj, detvar ju övertygande bevis. Fast transa, det vet jag inte. Jag har ju inga söner. Men mina små flickebarn får leka med bilar. Det finns väl en lika tillförlitlig studie om bilar, småflickor och lesbianism hoppas jag?
    OH! Flator som bara den!!! Butch dyke.
    How about a nice cup of shut the fuck up!?
  • Censur
    LindaJohansson81 skrev 2008-12-26 16:54:44 följande:
    Så du BESTÄMMER vad dina barn ska gilla?Jag gör motsatsen eftersom dem är fria individer får de komma på sådant själva, för jag tror inte på diktatur.
    KLart jag gör! Mina flickor får inte leka med bilar heller... men eftersom min son inte får ha dockor i sin närhet så betyder det att döttrarna får leka hushållerskor här hemma eftersom de inte har något att leka med....
    Jag vill inte veta av någon form av homofili i mitt hushåll!
    Jag tror jag måste flytta eftersom XxmeyaxX son inte ska få påverka mina barn åt något håll (eftersom vi är grannar IRL).
    Jag VÄGRAR!!
  • Censur
    LindaJohansson81 skrev 2008-12-26 17:01:29 följande:
    Nu anser jag inte att det är en viktig grej homosexualitet utan ganska oviktigt....(nu ser jag sandlådan) *glasögon nästa*
    hahaha
  • siamusen

Shoegirl skrev 2008-12-26 18:09:40 följande:

*antecknar som en galning av Siamusens visdom*Jag tror Siamusen ska bli vår husgud. Kan jag inboxa dig om allt jag inte förstår? (det är en del) Sonens spis är vit. Då blir han bi? Eller? En halvtaskig pizzabagare i förorterna?
    Ja, inboxa pa du. Jag svarar pa allt. Jag är lite som google faktiskt.

Vita spisar är lite farliga. Ofta klistrar ju barnet dit massa klistermärken. Du kan få ledtrådar om ditt barns eventuella homosexualitet genom att titta pa klistermärkenas karaktâr.

Glittrig och rosa, Hello Kitty och liknande âr ju ganska uppenbart. Bilar och andra karlakarls märken kan tyda pa heterosexualitet, men det kan lika gärna betyda att han själv gillar rediga karlar, likt MP's lumberjacks.

Är det ulliga gulliga små djur så kan du räkna med att sonen blir ett töntigt mähä...
Svar på tråden Kan min son bli bög om vi köper en spis till honom i julklapp?