Hej .
Det är såå skönt att vara hemma, även fast det känns som om jag knappt varit hemma. Borta bra, men hemma bäst .
Men under borta-veckan har jag hunnit med teater, jättebra var den! Trots den var över tre timmar lång, så var den helt klart sevärd. "Mary Wollstonecraft" hette den, hon levde på 1700-talet och kämpade för att kvinnorna skulle ha bättre villkor i samhället.
Har även suttit och tittat lite snabbt i gamla protokoll, årsberättelser och dylikt från 1930-talet, vi var på jakt efter morfar och vi hittade honom där . Mamma och jag hade jättekul när vi satt och läste de där gamla papprena. Men det var väl sånt som hörde till den tiden.
Vi var ute och firade mammas födelsedag, åt på en jättegod restaurang, oxfilé, kantarellsås samt potatis- och getostrulle till det. Smakade även på sniglar. Inte så dumt faktiskt.
Nu håller sambon och jag att fundera över lägenhet. Vi har fått erbjudande om tre stycken, problemet är bara den vill helst vill ha är det inflyttning på redan vid detta månadsskifte. Det hinner vi ju liksom inte. De andra (som vi visserligen inte tittat på ännu) ligger på tredje och fjärde våningen och med spiraltrappa upp... Vi ska titta på de lägenheterna i morgon.