• Gisse the one and only

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Välkomna alla glassar. Snart stänger våran tråd, här är den nya

Gisse

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-16 10:03:41:
    Ny tråd, denna försvinner den 21:a dec.

Välkomna!!!

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m5986275.html

• Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D
  • fru bengtsson
    jäkla skit-FL som bara tog bort mitt inlägg!
    Nå, here we go again!

Go´kväll!

Madge: Spännande, grattis! Är det någon av lgh med spiraltrappa eller?

Soleil: Har aldrig sett det tror jag. Är det en serie där man måste se varje avsnitt för att kunna hänga med, eller är det lite mer fristående?

Björekli: Oj, skolan...
    Vet Elvira vad som komma skall? Vad känner hon för det isf? Manda längtar redan, och jag bävar! Hur ska man någonsin kunna hänga med i sina barns uppväxt när det går så förbaskat fort!
    Tänkte också på om jag fortfarande jobbar oregelbundna arbetstider när tjejrna börjar skolan, då kan jag inte ens välja att ha dem hemma när jag är ledig på dagarna... Det är väl då jag får helt slut på ursäkter för att inte hinna träna kanske?

Tintomara: Gud vad yråkigt med pengarna, men vilken oändlig tur att det ändå "bara" blev materiella skador...
  • fru bengtsson

Shit, det spökar på FL eller i min dator!
    När jag postade det första inlägget försvann det, och när jag postade det andra inlägget kom det första in i tråden... När jag kollade nu, utan att ha postat något mer, har det andra helt plötsligt poppat upp!
    Läskigt...

• Björkeli

Fru B: Sängen kanske...?

Helt plötsligt vet jag ingenting! Från ha gått från en säker mamma, som sett på Elvira att det jag har gett till henne fungerar till....tomt.
    Jag är så rädd för att förstöra henne...är så rädd att jag inte förbereder henne ordentligt för skolan, är rädd att hon som är den lite mer blyga kommer bli den som blir retad. Vill inte att hon ska ha dåligt självförtroende osv, men ibland känns det som om jag är inkompetent som "stor-barns-mamma".

Fattar inte vad det är för bra med att ha 0:an! Har ni det hos er oxå?

Tintomara: Vill med det ju...
    Vi får köra, Våga Vägre Skolan helt enkelt!

• fru bengtsson

0:an är väl frivillig som jag förstått det? Är dock osäker på det, och frågan är ju vad som händer för barnet om man väljer att vänta tills "riktiga" skolan börjar, då många barn redan gått ett år tillsammans...
    Klart du inte är oduglig som storbarnsmamma! Du ser ju ditt barn, frågar Elvira hur hon mår och känner henne alldeles säkert så bra att du märker om något är fel.
    Tänker du isf bara sitta still, avvakta och se om det går över, eller tänker du hjälpa henne med alla medel du har och kan komma på för att det ska bli bra? Tror att du väljer det senare, och då är du i mina ögon en väldigt bra mamma!
    Tyvärr kan vi ju inte skydda våra barn från allt som de kommer att gå igenom, men vi kan se till att alltid vara där och stötta, trösta, lyssna på och älska dem och det tror jag (hoppas jag!) att de klarar sig långt på....

• fru bengtsson

Varför gör jag alltid så här...? Du bad väl knappast om en lång monolog med massa svammel från mig och ändå är det precis vad du får! Sorry, sätter mig passiv en liten stund nu.

• Lalune2

Fru B, jag tycker att du är otroligt gullig som hjälper Björkeli! Det är inte alls en massa svammel utan tvärtom, bra saker.

Björkeli, jag håller med FB i det hon säger, har inte så mkt att tillägga utan hon sa det så bra tycker jag!

Godnatt och kram på er!

• Björkeli

Fru B: Humpf! Jag vill ha ditt svammel!

Tack, ser din ord o visst är det så. Men min hjärna bara mal "tänk om..." , "tänk om". Ibland kan jag bli sååå trött på mig själv. Det är bara att ta tag i detta negativa tänkandet!

Ska bara ut till tvättstugan för hundrade gången först!

• fru bengtsson

Soleil: Tack! Godnatt på dig och sov så sött!

• Tintomara

Björkeli: Jag tycker du verkar vara en fullt kompetent stor-barns-mamma Men vi kan ju inte fixa allt för våra barn. Jag tror att det enda vi kan göra är att försöka få dem att känna att de alltid kan komma till oss med alla problem. Det är nästan den enda möjligheten man har att hjälpa dem. Så med andra ord jag håller med Fb!

Måste tyvärr erkänna att jag är dåligt insatt i hur det funkar med skolan här, men nästa år flyttar alla femåringar från Mackes dagis till lågstadieskolan och har sitt sista dagisår där. Sen är det väl 0-an som gäller och sen försteklass. Så tror jag att det är i alla fall. Jag tycker det är så dumt att femåringarna flyttar upp till skolan, det känns som om det hade varit skönt för dem att få ett år till på dagis med lite mer fröken-hjälp och trygghet. Det är mycket man måste kunna när man flyttar upp till stora skolan.

• fru bengtsson

Hörni tjejer, det är ju LPA, så nu ska jag gå och hångla lite med maken!

Ses imorgon!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D