• Balaika

Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?

5 Dagar till TD men såklart har man redan tjuvtestat... Hur mår ni som ruvar? Har ni några symptom!? På mig kan det sticka lite i magen men inte på samma ställe hela tiden, bröstvårtorna gör ont när man tar på dom men det har dom gjort dom senaste 2 veckorna, sen känner jag mig sugen på mat hela tiden o e trött... Förutom det.. INGENTING!!!! Men jag vill känna.... så hur kännr ni er???

• Svar på tråden Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?
  • melaska

hej!

Nu RD 9 närmar slutet:) Jag jobbar och håller på hemma, inte lyfta tyngt men gör saker hela tiden. Mår bra, fast har lite svårt att sova. Tittar på klockan 04.00, 05.00, 06.00 ! dagd för vaggisarna:) Behöver inte larmet nu:) Igår hade lite ind i mage på kvällen, känner ingenting av det idag.

Hoppas att allt är bra med är:) Kram till alla ruvare!

• Bennil

HEJ!!! Jag tog just ett tjuvtest. Fick ett infall bara och det visade jättestarkt +!!
    Jag är på ruvardag 11 idag. Kan det verkligen vara så välsignat?? Jag hade inte tänkt att tjuvtesta men kunde inte hålla mig idag... Vad tror ni tjejer? Jag vill ju så gärna tro men äl-sprutan kanske spökar??

En annan sak- har ni/får man ha sex under den här ruvartiden?? Djäkligt dum fråga kanske men jag undrar faktiskt haha.

Kram på er!
    Bennil

• Balaika

Bennil: Jag skulle säga ett stort GRATTIS! ÄL-sprutan kan ge utslag i upp till 10 dagar och isf sklle jag bara gissa på ett svagt plus. O du fick ju starkt :) Det där med att ha sex under ruvartiden tror jag e helt ok... men för mig själv har jag haft noll lust och det pga proggisarna. Kram

• melaska

Bennil: Grattis! Jag också tror att det är ingen ÄL spruta här! Så underbart!

Vi har fått ganska strikte "råd" från dr. att vi ska inte ha sex i 3 veckor pga infektionsrisk. Så.... sen prioriter man själv självklart.... Lycka till!!!!

• Bennil

Hej!
    Vi fick inga "förhållningsorder" alls vad gäller sex men det är just det jag har tänkt på att det kan vara en infektionsrisk. Jag ska villigt erkänna att jag inte har någon direkt lust så men så igår slog det till och så hade vi sex utan att riktigt "tänka". Det kändes sådär spontant och mysigt som "förr i tiden" innan äl-tester, spray o sprutor o bebisjakt tog över våra liv o gjorde att "spontansex" mer eller mindre försvann. Därför var det så mysigt igår men gjorde faktiskt lite ont vid ngn stöt... som att det var rejält ömt inne på livmodertappen... Tror ni att jag behöver söka läkare ??
    OM nu det här +:et som kom idag på RD 11 är sant - kan det vara ngn fara då?? Jag känner själv att detta kan uppfattas som dumma frågor men jag måste fråga...

Åh vad jag håller tummarna nu o GRATTIS Balaika till ditt +!!!
    LYCKA TILL Melaska!!
    :)

• Pärla

Bennil: Stort Grattis gumman!!

Idag är jag också på RD 11, men jag vågar inte testa mig än. Jag har ju testdag på torsdag ( 22/10 )..
    Har mensvärk ( har haft det sen RD 5 ), och bombstora bröst, och lite ömma är dom..
    Vad har du kännt hittils? Symtomer?

Grattis igen. Kram!

• melaska

bennil: som jag fattar är det inte någon risk rent "mekaniskt", att du kännde ond kan också beror på en viss pause och visst på +et:)
    Vad skönt att kunna vara spontan igen!!!! God vad det låter bra!!!! Nästan villig att ropa på min älskling som läser i rummet bredvid!!! :)) lol

parlar: Jag har också rätt så stora och känsliga bröst nu, tror att det är proggisarna som gör det... Imorgon är det RD10 för mig, tänkte lägga en test förpakning i badrummet idag till imorgon:) Jag fick så pass många gånger -et på test att nu struntar jag våga/inte våga dilemman. Jag HOPPAS istället! Hoppas för alla oss som gick genom IVF och massa andra behandlingar att vi får +et!!! God vad vi förkänner det!!!

• Bennil

Parlar: hej, då är vi ju på exakt samma dag men visst är det märkligt att jag har TD först den 25/10 o du den 22/10. Varför säger de olika undrar man?
    Jag har nog eg inga direkta symptom. Lite extra trött, kissinödig ofta men inga ömma tuttar eller så. Hade lite stickningar i början men nu känner jag ingenting - förutom nu, sen vi hade sex då, för nu är det ömt, vilket känns olustigt. Åh, vad jag håller tummarna för dig - och mig- o alla andra här inne!!

Melaska: jag tror att vi ska hålla oss ifrån sex på ett tag nu... det känns lite ömt o så... men visst är det märkligt att inte alla läkare eller barnmorskor säger till att man ska avstå från samlag eller använda kondom? Eller de flesta kanske fattar det ändå... utom jag då haha! Men det var härligt att va spontan igen - att känna lust utan att tänka på ägg o bebisar
    Jag hoppas oxå - för allas skull!! Jag fortsätter testa nu tror jag fram till TD 25/10 men om Parlar har TD på torsdag så borde ju jag oxå kunna få ett riktigt testsvar

KRAM
    / Bennil

• Pärla

Är på min RD 12, är det ett bra tecken att jag inte har fått flytning? Förra misslyckade gångerna fick jag flytningar några dagar innan TD, precis som när min mens kommer alltså.
    Svullna ömma bröst fortsätter också, och det gjorde det inte förut, dom avtog på RD 9-10..Bra tecken?

Svar på tråden Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?