• Balaika

Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?

5 Dagar till TD men såklart har man redan tjuvtestat... Hur mår ni som ruvar? Har ni några symptom!? På mig kan det sticka lite i magen men inte på samma ställe hela tiden, bröstvårtorna gör ont när man tar på dom men det har dom gjort dom senaste 2 veckorna, sen känner jag mig sugen på mat hela tiden o e trött... Förutom det.. INGENTING!!!! Men jag vill känna.... så hur kännr ni er???

• Svar på tråden Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?
  • Pärla

Jag är på RD 7 idag, TD den 22/10, och jag känner inget heller, förutom dom vanliga vaggis symtomerna, mensvärk, ömma bröst och vårtor, plus svullna spända bröst, jätte känslig, matsugen..men mest så känner jag mensvärken rejäl som om den ska komma Men å andra sidan så är det ju ganska tidig och känna mensvärk om nu jag ska få mens!
    Det är ju långt kvar till TD n.
    På min RD 3 så kände jag plötsligt hugg och värk på min vänstra sida, och det varade bara nån timme, sen avtog den, sen på RD 4-5 började jag känna mensvärken. Så jag hoppas att det var embryot som fäste, och mensvärken är växtvärk.. Har fått två embryon tillbaka, så jag borde väl ha stor chans va?

Lycka till! Men när du tjuvtestade, vad var det då?

• Cahela

jag är på ruvardag 10. För mig har brösten slutat ömma men det gör de ju ofta när ÄL-sprutan går ur kroppen. Känner ingenting förutom mensvärk som kommer och går och är nu mest hela tiden. Inte mer hungrig än vanligt och inte heller mer kissnödig.

• Balaika

Känslig är jag oxå.. humörsvägningar så det står härliga till. Jobbigt för min sambo... Nu känner jag att det spänner i magen nedanför navlen.. inte mensvärksliknande.... Kanske finnas hopp... Jag har TD den 18e.. tjuvtesta igår dag 8 och det var ett svagt svagt plus. Kan va ovitrelle sprutan som gav utslag för den kan sitta i i 10 dagar. Tog en halv sån spruta förra söndagen...
    Det känns som om det borde va större chans när man får tillbaka 2 ägg men vår läkare sa att det inte spela nån roll och därför satte de sällan tillbaka 2 ägg... men vi får hålla tummarna {#lang_emotions_sunny}

• Balaika
    Cahela skrev 2009-10-13 11:55:14 följande:
    jag är på ruvardag 10. För mig har brösten slutat ömma men det gör de ju ofta när ÄL-sprutan går ur kroppen. Känner ingenting förutom mensvärk som kommer och går och är nu mest hela tiden. Inte mer hungrig än vanligt och inte heller mer kissnödig.
    Ömmade hela bröstet el bara bröstvårtorna? På mig har det bara varit vårtorna hela tiden...Just nu kan jag inte komma på hur mensvärk känns... man blir så konstig i kroppen av allt det här... men den lilla spänningen jag kände i magen kan inte ha varit mensvärk hoppas jag. Har du tjuvtestat? Första IVF?
  • Cahela

brösten var ömma, spända och bröstvårtorna gjorde oxå ont.
    Det här är mitt andra IVF, det första var för tre år sedan.
    Jag har inte tjuvtestat, är inställd på mens men skulle gärna vilja ha plus.

• Balaika

cah: Alla vill vi ha plus. {#lang_emotions_smile} När har du TD? Ska du vänta tills dess? Hur kan det va att ni väntat så länge med IVF2? Då minns du inte hur du mådde förra IVF? Håller tummarna!!!

• Cahela

Jag gjorde mitt förra IVF med min dåvarande, vi bröt upp efter det.
    Jag fick minus på det IVF:et och kommer inte ihåg några speciella symptom faktiskt.

• Bennil

Jag har TD den 25 oktober. Är på ruvardag sex. För visst var det 18 dagar innan test? Jag har inte tjuvtestat o tror inte jag kommer göra det heller men man ska aldrig säga aldrig...
    Känner ingenting särskilt faktiskt. I början kände jag lite stick i magen då o då o lite molande värk men senaste dagarna har det varit lugnt - inga ömma tuttar, inga humörsvängningar osv. Enda är väl att jag är kissinödig oftare än vanligt...
    Vi håller alla tummar för oss alla!! Kram/ bennil

• Pärla

Jag är på RD 7, och känner även av lite lätt illamående efter maten..Det märkte jag igår på lunchen, och sen på kvällen, och nu imorse på frukost.

Nån som känner igen det, och kanske plussat

• Balaika
    Bennil skrev 2009-10-13 13:59:43 följande:
    Jag har TD den 25 oktober. Är på ruvardag sex. För visst var det 18 dagar innan test? Jag har inte tjuvtestat o tror inte jag kommer göra det heller men man ska aldrig säga aldrig...Känner ingenting särskilt faktiskt. I början kände jag lite stick i magen då o då o lite molande värk men senaste dagarna har det varit lugnt - inga ömma tuttar, inga humörsvängningar osv. Enda är väl att jag är kissinödig oftare än vanligt...Vi håller alla tummar för oss alla!! Kram/ bennil
    Jag har 14 dagar innan test.. verkar vara olika det där. Då får vi hålla tummarna för ett plus. :)
Svar på tråden Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?