Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Instämmer m Cah -- tummarna hålls STENHÅRT !!!

• CurlyRed

Tjorven - bra tecken m ingen mens !! Är sååååå nyfiken på ditt inlägg om någon dag

• CurlyRed

Tjorven Tjoverven... nu är det bara timmar kvar förstår att du är nervig, men tycker dina symptom låter  annorlunda än sist - du vet vännen, allt annorlunda är positivt !!  Håller hårt i tummarna idag med - håller med Poussin, de börjar bli blå-lila nu...
    kram och vi ses imorn på yogan!! 

EGO: Själv på dag 25... och håller tummarna för att mensen ska komma antingen imorgon (skulle inte tro det... men kanske kanske... eller hålla sig borta till dag 32....(lite långt men man vet ju aldrig)
    Orsak - att jag vill få ta mina nya blodprovs tester nu äntligen och få koll på alla hormonvärden... men de ska ju tas exakt cykeldag 3-5 och nästa vecka är jag utomlands m jobbet....
    Så dyker den upp runt dag 28-31... som den tyvärr alltid brukar... så måste jag vänta en hel månad till...

och inga test resultat = ingen mer FET just nu, för jag vill få koll på mina nivåer innan vi går vidare med försök nr 6 (herregud vart har tiden tagit vägen.....????)

kram alla!       

• CurlyRed

Hej alla!
    Poussin - tycker det låter fantasiskt med allt "annorlunda" dvs det måste ju bara gå vägen denna gång!

Tjorven - håller m Myran, du ska se att det sätter fart på alla hormonisar nu m allt vi gör!!

Piken - insättningsdag räknas som dag 0 har jag fått höra. Dvs dagen efter blir RD1.
    Låter fantastiskt m en liten prins - även en förkyld en

Ullis - håller tummarna hårt att du fick många fina guldägg!!

Ego - tror tyvärr att den sabla mensen är på G... hade ju innerligt hoppats att den hållit sig borta minst till söndag. så jag skulle kunna göra alla blod/hormonprover den här månaden... men kommer den idag/imorn så är jag inte hemma på dag 3-5, dvs då får man allt snällt vänta tills nästa månad... känns som en evighet sen jag var hos gyn och fick remiss och det var bara 3v... Hur ska jag orka vänta 4 veckor till............................?

Men nu är det fredag kväll och vi tänkte tända grillen (japp vill inte ge upp sommaren än) - blir grillad hälleflundra och wokade räkor m sallad, MUMS!
    Ha en go fredag alla!             

• CurlyRed

Hej alla underbara kämpar !!
    Tittar bara in och säger ett snabbt hej till frukosten!   Snart på väg till flygplatsen för jobbresa.
    Vi hörs igen på fredag (& förhoppningsvis har jag då fått ta mina efterlängtade prover - bara spottings ännu, så det är inte kört än) 
    Extra stort lyckat till till Poussin och Piken!! Och pp08 förstås som börjar nu igen!
    kramar till er alla!    

• CurlyRed

Grattis Poussin!! Håller tummarna för er imorn!

Piken - så ledsen för er skull! Förstår precis hur du känner dig!! Håller tummarna för nästa "pingvin"     

Själv hemkommen fr  jobb resa och lyckades pricka in blodprover på dag 5 Så nu ligger 4 små rör på Danderyds provenhet och väntar på analys. Blir till att boka nytt gynbesök och diskutera resultaten om ca 7-10 dgr. Spännande!

• CurlyRed

Poussin - grattis igen vännen !!! låter verkligen lovande tycker jag! Bra fart och många celler!! Som sagt, Fostimon verkar onekligen intressant, får kanske testa det nästa gång!

Kramiis - håller m övriga, försök skära ner på jobbet! Jag har varit i den situationen i många år - och ibland undrat om det också varit en bidragande faktor till att vi inte kunnat bli gravida (långvarig stress, som påverkar hormon nivåer etc). Vet att det är så lätt att ta på sig extra arbete, särskilt när man är ny och vill göra ett bra jobb och göra bra intryck. Men tänk på din hälsa vännen - den är värd så himla mycket mer!!!  
    Själv har jag kommit så långt så jag oftast inte jobbar över i antal timmar - jag går hem i tid osv. Men har lång väg kvar att inte tänka på jobbet på kvällar och helger, drömmer om det nästan varje natt osv. Så jag är nog fortfarande omedvetet stressad. Vill inte att någon ska halka ner i samma situation - för det är såååå svårt att komma ur.  
    Nu blev det visst lite allvarligt här... men jag vill bara dig väl vännen!!   Kram!

• CurlyRed

pp08 - grattis till fint ägg !! Har varit bortrest i helgen och inte varit inne förräns nu. Hoppas du kryar på dig från höst bacillerna oxå!

Poussin - tänker på dig vännen! Bara 1v kvar nu!!!

Thezz - välkommen hit! Säger samma som Poussin, det tog inte lång tid att få börja, tror vi väntade 1 cykel bara.

Kramiis - tufft läge och bara du kan känna i hjärtat vad som är rätt för just dig. Hoppas du får klarhet och styrka att ta nästa steg, vad det nu blir!! Kram!

Ego- själv hemkommen från ytterligare en zon terapi, lugn o harmonisk ! Och imorn yoga. En skön start på veckan helt enkelt! Och bara 10 dgr kvar tills mina tester är klara... försöker tänka på annat och njuta av härliga senhöst vädret!  

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen