Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

@anlo, då är vi nästan lika, när har du TD? Flytningarna är ofärgade, som vid ägglossning. Vanligt?

@smassk, åh du ger mig hopp! håller tummarna!!! Vad skönt att du har fått lite planering och att du snart sätter igång.

@marvin, vila och försök att kurera dig från håglösheten och mensvärken!

Idag ska jag överaska min man med middag när han kommer hem. Händer inte så ofta så jag hoppas han blir glad! 

kram M

• myran6801

Ingen mens här heller, men jag springer tusen ggr på toaletten för jag tror att NU har mensen kommit. Helt sjukt vad man håller på.

@anlo, intressant det där med tempen. Tar du någon viss tid på dygnet eller? Vad är normalt att ha?? Gud vad jag är oinsatt i allt kring graviditet och barnlöshet trots att jag har lärt mig hur mkt som helst här på FL senaste året. Har ju levt i tron att jag har evigt liv och barn har jag tid att skaffa sen. Så fel jag hade.....

@curly, jätte grattis till alla dina befruktade ägg. Härligt!! Doktorn kommer att tala om kvaliteten innan ET.

@hhoppas, välkommen till gemenskapen!

ha en fin kväll allesammans, M

• myran6801

@curly, jag tycker du skall ta det lugnt efter och vila. Vid mitt första försök gick jag till jobbet direkt efter, men i efterhand tror jag inte det var så klokt. Jag har iochförsig ett stressigt jobb och vi sitter i kontorlandskap med mycket som händer runtomkring. Kroppen klarar det, men det är en liten resa mentalt och jag tror det är bra att smälta det i lugn och ro. Men självklart är allt individuellt. Denna gång åkte jag hem och hade bullat upp bra böcker och värmekudde. Jätteskönt! Lycka till!!!!

• myran6801

@curly, JÄTTE GRATTIS till ruvning och härligt med 2 i frysen. Önskar att jag hade haft samma tur. Men mitt som var över var bara 2 celligt så det var inte tillräckligt bra kvalitet för frysen

@cookie, STORT GRATTIS till dig också, vad fantastiskt med det lilla hjärtat och vad underbart att kunna njuta av graviditet. Sköt om dig!

@anlo, hur går ruvningen? ska du testa snart?

• myran6801

Hej vänner!
    tack alla för info om celler, hoppas att ngt av mina två 3or blir ngt.
    Imorse var det dock lite rosa på pappret, fick en klump i halsen. Har haft känslan av att det rinner hela dagen. Men bara lite, lite brunt blod på trosskyddet har kommit idag. Vad ska man tro??? Har TD på söndag, men jag tror inte jag orkar vänta rent menatalt. Skall på konferens måndag till onsdag så jag behöver nog lördag och söndag och smälta beskeded, oavsett vad det blir. Vad tror ni är det ok att testa imorgonbitti?
    Ha en bra helg! Kram M

• myran6801

Är förkrossad, blod på trosskyddet när jag steg upp, mensverk i natt och när jag testade blev det minus Försökte förgäves se två streck på mätstickan, men kontrollstrecket var tydligt och det andra så svagt att det var en inbillning. Grät en skvätt innan jag berättade för mannen. Tur att man är två om denna resa, annars vet jag inte om jag orkat. Man ska inte titta i backspegeln, jag vet, men tänk om jag insett tidigare att jag borde söka hjälp för att få barn. Nu är det försent. Förlåt mina långa utlägg, men jag måste bara få skriva av mig. Nu är det bara att vänta på att mensen ska sätta igång med full kraft. Måste samla ihop mig så att jag som vanligt kan prestera och vara profesionell på konferensen, jä...la duktiga flicka syndrom man har. Lycka till alla! Ha en underbar helg! Jag drar till landet nu. kram M

• myran6801

hej!
    tack för er omtanke. Jag är förvirrad, min mens har satt i gång på riktigt men när jag testade en extra gång blev det tydligt plus. Vad är det som händer i min kropp? Är det någon som vet? Jag fick ju två tillbaka på ET, kan det bero på det? Jag får ringa CvL imorgon och höra. Ska åka på tre dagars konferens så då får  jag chans att tänka på annat ett tag. Brukar normalt inte ha så mkt besvär att mens, men denna gång har jag verkligen mensvärk. Har ju haft lite som mensvärk i princip hela tiden sendan ET. Kram på er vänner

• myran6801

Hej alla!
    jag har varit lite tyst här för min vecka har varit så jäkla jobbig. Det började med att jag fick åka hem fr konferensen redan efter första dagen för jag fick akuta UVI besvär. Fick springa på toaletten typ var femte minut och det gjorde hur ont som helst. Det konstiga var att jag samtidigt hade mensliknande blödningar men hade fortfarande plus. Jag pratade med CvL som tyckte det hela lät konstigt och rådde mig att vänta en vecka och testa igen. Var på vårdcentralen och fick antibiotika men det har fortsatt att blöda hela tiden och jag vet ju inte är det UVI eller mens??!!! I tosdags fick jag tokont i högra sidan i trakten kring äggstocken så jag ringde CvL igen och de lugnade mig och sa att man kan få ont efter hormonbehandlingarna. Vi åkte ut till landet för att komma bort ett tag men blödningarna har fortsatt så mina förhoppningar om ett plus var små. Men idag när jag testade blev det PLUS igen. Imorgon ska jag ringa CvL och rådfråga dem om UVI symtomen och boka tid för VUL. Mitt i allt så är jag glad för jag kan ju uppenbarligen bli gravid ......
    kram Myran

• myran6801

Hej alla!

tack för era uppmuntrande ord Har varit på vårdcentralen och ska göra en ny UVI odling imorgon. Läkaren tyckte jag skulle åka till sjukhuset och kolla varför jag blöder han menade att det inte kan vara pga UVI för då blöder man bara när man kissar. Har pratat med CvL som sa att jag ska ta ett nytt grav-test på söndag och så har jag fått tid för VUL 11 maj. Om jag har tur så är blödningarna inte ngt allvarligt eller så är det ett tidigt missfall eller utomkveds. Bara att ta en dag i sänder och avvakta. CvL skall ringa mig imorgon och sedan får vi se om jag måste ta mig till gyn-akuten för att kolla upp varför jag blöder eller ej. Hoppas det är bra med er andra och tack för att jag får lätta mitt hjärta till er. Annars är det bara mamma som får lyssna på mitt tjat nu. Kram 

• myran6801

embla@ skönt att du är igång igen, denna gång ska du se att det blir perfekt!

curly@ ge inte upp, som sagt hcg nivån kanske inte är tillräcklig. vilket test använde du? har en känsla av att det man får på kliniken inte är lika tydligt som de man kan köpa. håller tummarna!

cookie@ vad kul att du redan är i v10 och lycka till med inskrivningen hos barnmorskan.

Började dagen med att åka till vårdcentralen med urinprov så att de kan odla och kolla att UVIn är borta. Har fortfarande småblödningar och lite mensvärk vilket såklart oroar mig. Pratade med CvL och de sa att vi skall avvakta och se hur det hela utvecklar sig. Jag ska testa på nytt på söndag och se om det blivit minus eller fortfarande är plus. Har haft en hektisk dag med stort kundevent så nu känns det skönt att vara hemma och slappa i soffan.

ha en bra kväll kram Myran

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen