Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Susie skrev 2010-05-19 21:13:55 följande:
    Myran, är det helt klar att ni kommer gäöra er 3e ivf nu väl? Du börjar väl spruta i Juli? 3e gången gillt!!!! Kommer de återföra 2 embryon då också om det är möjligt?
    Tack för ditt fina stöd och återigen GRATTIS!!!! Ja om inte CvL har ändrat åsikt och säger nej så skall vi köra ett tredje IVF. Jag meddelade dem i måndags när jag ringde att vi vill köra en gång till och om allt går som planerat så bör det bli spraystart i juli. Doktorn skulle skicka oss alla recept. Om det blir tillräckligt med ägg och de blir befruktade så förmodar jag att de sätter in 2 nästa gång också. Planen var redan vid vårt 1a IVF på Sophiahemmet att de skulle sätta in två, men den gången var det sex blåsor men bara en som innehöll ngt ägg. Det ägget befruktades men det blev minus. Såg att du går hos en distansläkare, bor du i Stockholm? Jag har kört hela proceduren hos CvL, det har gått bra att åka till Uppsala trots att jag fått smita från jobbet ibland. kram
  • myran6801

Susie@ Vad gullig du som ska följa mig, det känns skönt att ha vänner omkring sig här. Ok, Nyköping då är det ju en bit att åka tull Uppsala. Vi bor i Stockholm så det funkar bra för oss. För övrigt tror jag inte du behöver oroa dig, det är klart att plusset kommer att vara även på lördag!!!!

Marvin@ Det verkar bra tycker jag, du har ju haft en massa symtom som faktiskt kan vara gravidsymtom. Ska hålla tummarna hårt, I promise!

Embla@ Hur går det vännen? Vilken RD är du nu på!

Njut nu alla av det underbara vädret! Sköt om er! Själv ska jag på kalas ikväll.
    Kram

• myran6801

Hej alla!

Var tvungen att kika in här och se hur det går för er vänner! Till min lycka hittar jag en massa positiva saker, GRATTIS alla plussare!!!! Marvin och Susie, så lycklig jag blir för er! Det ger oss andra hopp, det lovar jag! Lova att hålla oss uppdaterade om hur det går för er! Så spännande!

Jag har inte haft ngt ÄL än och det oroar mig samt att jag har haft lite spottnings typ. Är det ngn annan som haft så månaden efter minus???

Kram kram i solskenet // Myran

• myran6801

Tack Embla & Dahlia för svar om ÄL. Jag får kanske kontakta CvL om mina spottnings när jag är tillbaka om några dagar. Ska på tjänsteresa utomlands.

Är du redan på RD Embla, tiden går snabbt (kanske inte du tycker dock). Håller tummarna hårt, det lovar jag.  Din trötthet kan ju vara ett tecken, det hoppas vi på tycker jag. Tills något annat bevisar motsatsen så år det plus!!!!

Märtalina, tråkigt att första ivf:et inte gick vägen, men skönt att ni är på gång redan igen. Lycka till på FET.

Smassk, Grattis till fin äggskörd.

Kram kram Myran

• myran6801

Hej!

Är tillbaka efter ett par dagar på konferens i Tyskland. Idag fick jag hem recept och sprutor för att kunna sätta igång med nästa omgång i sommar. Är dock lite oroad för jag fick mens igår, bara 15 dgr sedan senaste mensen. Undrar om det kan bero på hormoner efter förra ivf:n ??? Måste nog ringa CvL och fråga och så måste jag väl kolla hur det blir rent tidsmässigt med tanke på att de stänger över sommaren.

Många kramar Myran

• myran6801
    Marvin skrev 2010-05-27 20:58:16 följande:
    Ingen aning!!Lycka till!!
    tack ändå !!!! Hur är det med dig? Känns det omtumlande med plusset???
    Sköt om dig!!! kram M
  • myran6801
    Embla82 skrev 2010-05-29 07:47:30 följande:
    tack för alla tummar, det hjälpte och imorse testade jag PLUS!!!   Det är så man inte tror att det är sant!! femte ruvningen och nu helt plötsligt!  Så nu kan jag bocka av steg ett. Något som oroar mig lite är att jag känner sån mensverk och igår kom det som hygg i magen, typ som kramp. Jag fick hålla mig dubbelvikt till det gick över. Någon som känner igen det?  åhh.. var är den här snabbspolaknappen? ungefär när får man göra vul? 
    Grattis söta vän!!!! Det är ju underbart!!!! Det var verkligen din tur nu!!! Njut nu!!!
    Så härligt att det blivit så många plus i denna tråd på sistone. Jag hoppas vi andra får segla på samma positiva våg nästa gång! Åh jag är verkligen glad för din skull Embla, du har varit sånt fint stöd för så många!!! kram kram M
  • myran6801

tjenarehejsan: härligt med bra antal ägg, lycka till!

Har just kommit hem efter en kort golfrunda efter jobbet. Mannen tjatade att vi skulle gå ut, och det var faktiskt riktigt kul. Att vila sig i form verkar va bra {#lang_emotions_smile}
    Idag ringde jag och bokade akupunktur, skall dit redan imorgon fm. Jag ska prova en ny denna gång, får se vad jag tycker efter imorgon. Min senaste mens kom väldigt tätt inpå den förra och jag missade ÄL men jag vet inte om det kan bero på missfallet och hormonerna. Är dock lite orolig att jag inte skall kunna starta med nästa ivf i juli och att det inte skall passa med CvL sommarstängning. Hoppas mensen kan stabilisera sig med akupunktur. Måste iallafall ringa CvL denna vecka och höra vad de säger.

Roligt att så många i tråden har plussat, det blir kul att följa er!!! {#lang_emotions_flower} kram kram Myran

• myran6801

embla: inte oroa dig i onödan vännen, försök att ta en dag i taget. Det är klart det ska gå bra denna gång!!!! Idag var jag hos en ny akupunktör. Jag upplevde att akupunktören var väldigt seriös och det kändes mkt bra. Fick med mig en massa örter och ska ändra mina matvanor (mindre pasta och mjölkprodukter), ska dricka mer och om en vecka ska jag tillbaka för en ny behandling. Det är alltid skönt med akupunktur tycker jag, känner mig så harmonisk efteråt. 

anlo: Jag fick proggisar vid min första IVF och tyckte det var kladdigt och jobbigt, särskilt den man skulle ta mitt på dagen på arbetet. Det funkade verkligen inte för mig. När jag sa det till läkaren på CvL skrev han genast ut Crinone istället. Det var mycket enklare och fungerade mkt bättre för mig. Anledningen att man får proggisare är jag ganska säker på är för att de är mkt billigare! Be läkaren om ett nytt recept om du vill.  

Ha det bra alla {#lang_emotions_smile} M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen