-
Ge inte upp, det kan fortfarande vara plus!!!!! Håller tummarna, kram Mtjenarehejsan skrev 2010-06-10 13:51:07 följande:Rd 8 idag och har blött lite nu på em, man blir ju bara less. mina andra ggr har jag blött på dag 13 och dag 15. Detta känns ju väldigt tidigt iaf, emn men får väl inse att det är kört igen
-
Märtalina, Många grattiskramar! Härligt med alla som får plus i denna tråd . Det ger mig hopp för i höst(tredje försöket), hoppas hoppas! Myran
-
Anlo, om allt går som planerat sätter vi igång att spraya i slutet av juli. Tyvärr har vi inga i frysen så det blir hela processen för tredje gången. Tänker som dig att jag ska förbereda kroppen, stressa mindre och njuta av sommaren. Har börjat på akupunktur igen, men denna gång hos en ny och det känns jätte bra. Hoppas du och jag lyckas lika fint i höst som de andra i plussisarna i denna tråd gjort nu i vår. Vad härligt med två eskimåer! Sköt om dig. Kram MCurlyRed skrev 2010-06-11 19:21:45 följande:Wow vad mycket som hänt i tråden kära CVL vänner!!!
Och vad många ++++ !
Själv har jag varit på Asien jobbresa och precis kommit hem och nu suttit o "läst ikapp". trevlig läsning när det var så positiva nyheter!!
Anlo & tjenarehejsan - håller tummarna stenhårt!!
Susie & Marwin - kul m VUL o att äntligen få se era blivande raringar!!
Märtalina - grattis!! Äntligen - blir så glad för er skull!!
Myran - i höst är det din o min tur!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ni bestämt ngt datum? Ska ni göra FET eller ET? Vi lyckades inte få ngn ÄL nu efter första IVF, så får vänta tills efter sommaren för ett FET m våra 2 små eskimå-embryos (som förshoppningsvis överlever upptiningen)
Tills dess ska jag njuta av sommaren, komma igång m träning igen o bara fokusera på att må bra, stressa mindre... Satsa lite på mig själv helt enkelt! Kan ju inte skada heller att vara utvilad o avstressad när allt drar igång igen i höst Kanske är det som behövs! -
CurlyRed så klart!!!!!! Sorry lite trött!!!! kram krammyran6801 skrev 2010-06-11 21:34:50 följande:Anlo, om allt går som planerat sätter vi igång att spraya i slutet av juli. Tyvärr har vi inga i frysen så det blir hela processen för tredje gången. Tänker som dig att jag ska förbereda kroppen, stressa mindre och njuta av sommaren. Har börjat på akupunktur igen, men denna gång hos en ny och det känns jätte bra. Hoppas du och jag lyckas lika fint i höst som de andra i plussisarna i denna tråd gjort nu i vår. Vad härligt med två eskimåer! Sköt om dig. Kram M
Anlo, dig håller jag ju tummarna för att det blir plus NU!!!!! kram kram -
Hej!CurlyRed skrev 2010-06-12 09:31:46 följande:Myran - hmmm funderar också på om jag ska köra en akupunktur sväng till.
Har du ngn rekommendation på ställe nära stockholm? Har läst en del positivt om en tjej som heter Sophie ´Lagercrantz på Söder, någon som känner till henne?
Och så den kinesiska kvinnan på Stora Essingen (som många säger är lite "knepig" men som verkar kunna sin sak )
wow vad det blåser ute - halv storm och vi bor högst upp på ett berg... träden nästan viker sig utanför.... skulle det inte bli sommar nu... ?
jag går just nu hos S.L. på Söder och tycker att hon är bra. Jag gick hos Dr Ma på Tulegatan förra gången och var nöjd då också. Det enda var att hon körde samma behandling oavsett var i cykeln jag befann mig och sa inte att man inte skulle komma vid mens (har läst att man inte skall gå på akupunktur då) samt att man låg många i samma rum med skynken emellan sig. Hos S.L är man ensam i rummet och jag tycker att hon verkar bra. Jag har också hört mkt positivt om kvinnan på Essingen så jag ringde dit, men hon frågade om min ålder och när jag skulle göra nästa IVF och så sa hon att klinken är stängd i augusti. Fick intrycket att hon inte tyckte det var ngn idé att jag kom. Har också hört att det kan ta många timmar vid varje tillfälle när man går dit. Oavsett vart man går så tror jag att det har en positiv inverkan på kroppen och särskilt för oss som genomgår IVF som är ganska jobbigt både fysiskt och psykiskt. Lycka til, Kram M -
Hej!tjorven01 skrev 2010-06-12 19:50:05 följande:
Anlo, vi verkar vara hyfsat i synk. Ruvardag 8 idag för mig.
Har inte kännt av molvärk dock lite typ "sendrag" kring livmodern/äggledarna svårt att lokalisera. Försöker vara superpositiv men är livrädd att detta ska betyda att embryosarna dör. Har ju hänt alla tidigare sex gånger. Det får bara inte bli så denna gång oxå. Det bara måste bli nu. Har kännt det så annorlunda denna gån, och verkligen varit superpositiv.Kan det vara progesteronet som spökar?
Curlyred, själv fick jag rådet av två tjejjer här på familjeliv att absolut inte gå till Sofie Lagerkrantz, men att doktor Ma på Tulegatan var super, så jag har gått till henne denna gång.
Vad gäller doktor Nie på stora essingen så är det väl lite olika vad folk tycker om henne. Själv tyckte jag att hon var helt underbar och skulle gärna gå hos henne igen. Enda kruxet är att behandlingarna hos henne tar tid, upp till 2h per gång, å andra sidan har hon enormt generösa öppettider.
Kram på er tjejjer och kämpa på
Varför tyckte det inte att du skulle gå till S.L. på söder? Hur ofta har du gått hos Dr Ma, gick du före och efter insättning? Upplever du att behandlingen skiljer sig från Dr Nies? Kram M -
tjorven, tack för ditt svar. Förstår att om äggen dör så vill man gärna "skylla" det på ngt så kanske var det bara så....Jag tror mkt på akupunktur, fick mkt fler ägg och plussade även om det sorligt nog slutade i ett tidigt missfall. Men jag hoppas på tur nästa gång.
Håller tummarna hårt för dig. Ge inte upp, molvärk är ett bra symtom och så länge inte den riktiga mensen kommit kan det bli plus!! Lycka till och kramar / M -
tjenarehejsan@ Blir så ledsen för din skull, styrkekramar M
-
Djurgårdsrutan@ Vad kul att höra ifrån dig! Grattis till flytten! Kram M
-
Susie, åh vad fint!!!!!! Stor kram till dig och familjen, MSusie skrev 2010-06-16 10:08:57 följande:Vi fick se vår lilla bebis i måndags igen, allt såg bra ut och jag kan verkligen inte fatta det!
På vägen hem bestämde vi oss för att faktiskt berätta för vår dotter trots att vi tänkt vänta. Det kändes så fel att inte berätta nu oavsett vad som sker! Vi fick två små suddiga foton med oss.........Och GUD................................vilken känsloexplosion det blev!!!
Jag lade fotot i ett fint kuvert och satt ett klisterhjärta på det, vi dukade fram en prinsess tårta och bad henne sätta sig vid bordet. Jag har haft en del tid att fundera på HUR vi ska berätta när det väl skulle hända och ville verkligen göra något litet speciellt. Danne filmade lite med sin mobil bara för vårt eget bruk hi hih hihihihhi!
Såhär sa hon " Är det alla barnenes hjärta dag"? Nä svarade vi, hon öppnade kuvertet och tog ut UL bilderna och slängde genast chockat blicken till min mage (hon känner igen UL bilder, hon har ju sett sina förrut) Tittade igen och tillbaka på mej. Sen sa hon " Är det jag"? Näe svarade jag. "En bebis"? Ja, svarade jag.......och hon såg helt chockad ut stackars lilla tjejen och sa "din bebis?" Jag pekade på magen och hon brast ut i ett stort skratt som övergick i att storgråta!!!!!!!!Stackars liten! Gud vilken känsla! Jag är sååå glad för hennes skull! Oj vad hon grät och skrattade sen osv. En helt fantastisk dag!
Hoppas det var OK att jag bara delade med mig av mina känslor
Kramar till er!