• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

Embla82: Jo, bara en, och vi är glada för det. Vi har hunnit göra 3 ET och 3 FET. Det verkar vara en svår verkstad det här.
    Nu sitter vi och funderar över nupp eller kubb, svåra beslut, skrivit till cvl för rådgivning.
    Jag håller tummarna för att vul går bra idag!

• Susie

Hej tjejer!

Anlo, Tack för dina peppande ord! Hur är det med dig? Har du hämtat dig? Hur ser er planering ut framöver?
    Kram!

Djurgårdsrutan, OK! Jag håller tummarna att det verkligen ska gå vägen för oss båda nu! Känner du av nånting? Jag känner inte ett dyft precis som väntat tyvärr....nu är det ju de värsta dagarna kvar också....BIM på tisdag
    Nej inte Ivf, vår dotter kom till naturligt på första försöket{#lang_emotions_surprised}!!???! Jag är ju ööööverlycklig över att ha fått henne, SÅKLART!{#lang_emotions_heart} ...Men nu börjar man ju verkligen bli lessen över den här situationen. Jag har sååå svårt att släppa vad som är fel osv....

Piken, tack! Gud så härligt!!!! Va underbart att få se den lilla!{#lang_emotions_heart}

Embla, Vul idag alltså? Hoppas du får en tid bokad snart för FET, du måste skriva så fort du vet när det blir!

• Susie

Piken, Gud.... 3 ET och 3 FET.....Har ni ifrågasatt antalet till kliniken eller hur har ni resonerat om det här, varför det inte blivit nåt innan osv? Har ni haft toppkvalité osv på era små embryon? Ursch jag tycker det känns väldigt jobbigt allt det här, även om jag såklart vet att cvl inte kan styra allt och att det avgörande ligger i embryot självt.

• Embla82

Piken, det där med nupp & kub förstår jag är ett svårt beslut. Jag läste en bok förut och då var det ett par som förlorat sitt barn pga det, vilket fick mig att då direkt bestämma för att jag skulle avstå om jag nu kommer så långt nångång. Men sen börjar jag tveka och se både för och nackdelar. Hoppas du kommer fram till något bra beslut!
    Nu när du är gravid kanske det är ok att jag säger att det är lite skönt för mig att läsa att du också behövt några försök på dig. Jag är ju snart uppe i samma. Har gjort 2 et och 2 fet, och vul idag visade att jag får göra mitt tredje fet på söndag.

Susie, det gick bra tack, fet på söndag. Har du bim på tisdag men när är testdagen? Det är väl ett tag kvar till den? Försök att hålla dig liiite till även om det är svårt. Om ni fått en dotter naturligt borde ni ju ha goda chanser att lyckas via ivf!

• DjurgårdsRutan

Susie.
    Jag känner inte av något, förutom svullnaden och ömheten från ÄP som fortfarande sitter i. Håller alla mina tummar.

Ha en bra dag allihopa.
    Kram 

• Susie

Hej Djurgårdsrutan! Jag hoppas att du har fel ang värken, det kanske är nåt på G nu! Hoppas!

Embla, GRATTIS! Gud så spännande! Äntligen! Jag ska tänka på dig på söndag
    Tack för dina peppande ord! Jag hoppas vi har tur nu....Bim är på tisdag och TD är 14 dgr efter ET så det borde ju bli 12/3......... eftersom jag inte använder några hormoner utan i naturlig cykel så är TD såklart kortare. Min dotter fyller 5 idag och jag fyller den 16e.....kan man få önska sig nåt på sin 35årsdag kanske??!{#lang_emotions_innocent}
    Kram!

• Turbomamma
    Piken skrev 2010-03-04 06:38:57 följande:
    Embla82: Jo, bara en, och vi är glada för det. Vi har hunnit göra 3 ET och 3 FET. Det verkar vara en svår verkstad det här.Nu sitter vi och funderar över nupp eller kubb, svåra beslut, skrivit till cvl för rådgivning. Jag håller tummarna för att vul går bra idag!
    Grattis till det lilla hjärtat! Vad härligt för er, visst är det fantastiskt att se

Jag funderade också mycket kring det där med KUB-test och valde sen att göra det. Har en kompis som fick en flicka med DS när hon var 29 så för mig låg det rätt nära. För mig som väntade två handlade det mest om kontroll, hade en av bebbarna fått dåliga siffror hade jag antagligen inte gjort något åt det, faktiskt osäker på om vi gjort fostervattensprov men jag resonerade som att det i så fall var bättre att veta och kunna förbereda sig mentalt.

Angående KUB/NUPP så är ju dom testerna helt ofarliga, man mäter nackspalten och tar ett blodprov på sig själv. Däremot ger det inget direkt svar utan man får en sifferuträckning på risken på DS. Får man dåliga siffror (alltså hög risk) kan man gå vidare och göra ett fostervattensprov och då finns det en ökad missfallrisk.
  • Turbomamma

Beklagar alla minus och tråkigheter som varit härinne på sistone. Skickar lite tröstkramar och peppkramar till er som har det kämpigt. Försök att komma ihåg att det trots allt bara är ca 35% chans att lyckas på varje försök.

Susie: Kämpa på ruvningen även om det är kämpigt. Håller med de andra om att rd 4 är alldeles för tidigt. Vad tufft att du fick dottern på första försöket och nu får kämpa såhär, är det med samma parnter? Själv hade jag blivit spontant gravid 2 gånger och hade jättesvårt att förstå hur man kunde hamna i IVf-cirkusen! Tyvärr är ju livet inte alltid logiskt eller rättvist och vissa saker får man bara acceptera. Du får glädjas lite extra åt din lilla tjej i väntan på ett litet syskon.

Kramar till alla som har det kämpigt!

• tjenarehejsan

Har fått mens idag så det blev inget nu heller... Nu får vi börja betala själva. Lästa i dag att om man blir godkänd så får man köpa 3 st ivf för 45000 o då ingår även ett frys. Men det ska göras innan man fyller 38 och då har jag bara ett år kvar. Nu är min fråga har man störst chans på färsk el frysförsök???? Jag funderar på om jag ska köpa ett 3 pack först och köra på det och om det inte blir nåt på dem fortsätta på mina frysta ägg eftersom de får ligga i 5 år. Hur skulle ni göra?????

• Piken

Grattis Embla82, ruvare snart då! Det är ok att tänka att det kan gå bra trots flera försök, även om jag inte är i hamn ännu.

Susie: Plussade för ca ett år sedan, men den for ut. Men det gjorde att jag "nollställs" på cvl när det gäller möjlighet till lyckade försök, dvs alla misslyckade innan det räknas inte in på samma sätt. Sedan gick det inte så bra i höstas, men det fanns ju en orsak till det. Så jag tror inte att det är så ovanligt med flera försök, framför allt inte om man lyckats plussa därimellan, så fortsätter man.
    Men visst har vi tvekat massor och undrat om det är någon ide.

Tack för alla gratulationer och tankar kring nupp och kub!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen