• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Idag var jag på vul och fick äntligen tid för fet på fredag. Så det blir ägglossningsspruta idag och sen bara att hoppas på att något av de fyra äggen överlever upptining. Känns jättekul att bli ruvare igen :)

Hade en äggblåsa på ca 22mm sen ett gäng på ca 10mm. Skulle ni våga ha sex fram till fredag? Läkaren sa ingenting om sexförbud... Jag tänkte att det borde ju vara en chans att bli gravid så också. Visst har det inte fungerat förrut men det kan ju fungera den här gången.

Hoppas det går bra idag Jessie!!

• anlo24
    Kakor skrev 2010-03-15 10:00:09 följande:
    Idag var jag på vul och fick äntligen tid för fet på fredag. Så det blir ägglossningsspruta idag och sen bara att hoppas på att något av de fyra äggen överlever upptining. Känns jättekul att bli ruvare igen :)Hade en äggblåsa på ca 22mm sen ett gäng på ca 10mm. Skulle ni våga ha sex fram till fredag? Läkaren sa ingenting om sexförbud... Jag tänkte att det borde ju vara en chans att bli gravid så också. Visst har det inte fungerat förrut men det kan ju fungera den här gången.Hoppas det går bra idag Jessie!!
    Hej Cookie.

Skönt för dig att vara igång igen. Så spännande. Själv väntar jag på min ÄL. Ska också göra FET om nu kroppen vill producera ÄL denna månad. Om jag får ÄL imorgon så kommer jag också att göra FET på fredag :) Har sen igår haft trådigt sekret men inget utslag än...

Pratade just med kliniken. Men glömde att fråga om sexförbud. Fast jag vet ju inte vad som finns på insidan :) Men vi hade sex igår. Tänker att man ska nog göra som man känner och försöka att inte tänka så mycket. Fast det är lättare sagt än gjort. Jag vill ju inte ha tvillingar så för  mig skulle det inte vara en bonus...

Håller tummarna för oss!
  • Cahela

Cookie: Jag har haft sex med många blåsor. Har till och med gjort insem på tre stora blåsor. Om du har en på 22 och sen några på 10 så kommer de på 10 troligen att vara omogna när du tar sprutan ikväll. Normalt tar man inte ÄL-spruta på blåsor under 15 mm. Den du har på 22 mognar men troligen inte de andra.

Gift med A.
  • Hhoppas

Hejsan!!

Jag ska också göra FET i veckan. Fick omslag i går på dag 23. Sent men helt ok enligt dr Holte. Så nu laddar vi allihopa och hoppas på fantastiska FET {#lang_emotions_cool}

Madde med Isak-06
  • Embla82

Vilket FETt gäng det blir härinne! Härligt med många ruvare, då blir det förhoppnignsvis många plus!!

Cookie, jag skulle lätt försöka ta den där extra chansen genom att ha sex också. Tvillingchansen är nog inte så stor i alla fall, men grav-chansen borde ju rimligtvis öka något.

• Jessie80

Hej Tjejer!
    Nu är man hemma igen efter ÄP. Det var 40 blåsor och totalt 12 ägg som togs ut.
    Gjorde mer ont denna gången än förra, men man får stå ut. Vi bestämde att avvakta och inte sätta in två dagars utan 5 dagars på lördag om allt ser bra ut ochg jag inte börjar utveckla symtom på överstimulering. Så nu är det bara att hoppas att all 12 ägg blir befruktade och att jag klarara mig från överstimulering så jag också får bli ruvarae på ett färskt femdagars embryo för första gången!

Härlgt att så många andra av er också ser ut att bli ruvare! Men jag måste erkänna att jag inte fattar varför tec cockie dels stimulerar så du får egna mogra äggblåsor och ska ta ÄL spruta och dels ska göra FET? För mig går det inte ihop. När jag gjorde FET på frysta embryom stimulerades inte mina egna äggblåsor utan jag fick bara ta progesteron som föreberedde livmodern och sen vaggisar. Kan ni upplysa en ovetande!??

• Kakor

Tror att vi kommer att testa att ha sex och hoppas det ökar våra chanser. Vill helst inte ha tvillingar men det känns som att den risken är liten.

Jessie: Vad skönt att det gick bra! Hoppas du inte blir överstimmulerad nu. Spännande med ett 5 dagars embyro :)

Varför jag får stimulera fram ägg och sen göra fet har jag ingen aning om egentligen. De säger bara att vi ska få fram samma förhållanden som jag hade när vi tog ut äggen. Men kollade du inte med ÄLstickor eller så? Det verkar många göra.

• Cahela

Jessie: Oj, 40 blåsor!! 12 ägg var jättebra att få ut. Spännande med 5 dagars, visste inte att kliniken höll på med det. Vem hade du på ÄP idag och vad sa han som gjorde det ang dina 40 blåsor? Lämnade de 28 blåsor kvar?

Gift med A.
  • Embla82

Jessie, håller tummarna för många befruktade nu då!

Jag tror jag fattat grejen med FET. Det finns några olika varianter och läkarna föredrar en viss ordning. Så här är det:
    1) Har man naturlig cykel gör man helst fet i en sån. Då sätter man tillbaka ägget efter att man fått utslag på äl-sticka.
    2) Om man sällan har egen äl kan man stimulera fram det. Det enklaste är väl med pergo, men svarar man inte bra på det kan man göra som Cookie, dvs ta sprutor och sen äl-spruta.
    3) Om man har svårt att få fram EN blåsa (eller några) med sprutor så kan man använda sig av östrogentabletter istället, tex progynon. Då äter man det i några veckor sen "lurar" man kroppen att den haft ägglossning genom att börja med progestronvagiatorer. Den här varianten är lite jobbigare eftersom man måste fortsätta med alla piller och vaggisar fram till ca vecka 10 när moderkakan tar över. Den har också något högre missfallsrisk, men man vet inte säkert om beror på behandlingen.
    För att göra fet krävs det alltså att man får ägglossning. 
    Va intressant att du ska få långtidsodla. Var det din idé eller läkarens? Vad är det för fördelar/nackdelar? 
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen