• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Särlan

Välkommen Dahlia! Fruktansvärt att läsa om vad de har gått igenom och du har mina sympatier. Jag var också inne och läste på din blogg (som Embla), så ger mig tillkänna också. Det var rörande läsning och jag kan inte annat än önska dig all lycka till med kommande behandling. Visst har jag varit med om en del riktigt hemska saker i den här IVF-svängen men att förlora ett barn på det sättet du gjorde måste vara ännu värre.

Själv startar jag spraya Synarela på fredag. Suck, den där sprayen tycker jag inte så värst mycket om, men vad gör man inte... Jag har också preliminär ÄP v. 20 så vi det ser ut som du, jag och Embla kommer ligga ganska lika i behandlingen. Bra och kul att följas åt här tycker jag. :)

Ha det bra alla. Solen skiner och det är så sköööönt!

/S

• Dahlia79

Smassk- Nä det är ju många som inte gillar sprayen. Själv klarar jag mig ganska bra från bivärkningar på just den.
    Spännande att vi är tre stycken som är beräknade för plock samma vecka

Visst är det härligt när solen skiner! Äntligen lite ljus och värme..

• pp08

Dahlia: ja , tyvärr måste jag sluta helt med amningen inför syskonförsök. Vi försöker hemma nu först (kanske fram till sommaren). Amningen gör att kroppen producerar mera prolactin, som påverkar lutealfasen (tiden mellan ägglossning och mens) och den kan bli kortare. Det betyder att man blöder ut slemhinnan tidigare och har man då ett befruktat ägg, hinner det inte fästa/implantera eller sköljs bort med slemhinnan.

• Dahlia79

pp08- Det där med att man har mer prolaktin fick jag veta när vi startade efter att våran Eddie föddes. Vi startade när han bara var 4 mån.
    Men vad prolaktinet "ställde till med" hade jag ingen aning om. Intressant!
    Så lutealfasen blir alltså kortare då.. Hur lång tid efter amningstop har man ett förhöjt prolaktinvärde?

• Marvin

Hejsan på er!!

Va´kul att hitta er, speciellt Smassk, Dahlia och Embla...eftersom jag började spraya med Synarela den 6/4 ovh förmodligen kommer göra ÄP i slutet av v.18 eller v.19.

Vad har ni andra haft för problem med sprayen? Biverkningar?

Jag märker väl att jag är lite mer irriterad, nu har jag också en del ont typ mensvärk och så gör brösten väldigt ont. Idag blev jag också väldigt varm på jobbet...men det kanske jag hade blivit ändå? Mer hungrig tycker jag också att jag är?!

Ha det bra!!

• Dahlia79

Marvin- Jobbigt att du har bivärkningar av sprayen. Själv klarar jag mig ganska bra från bivärkningar av just sprayen. Det enda är att den smakar förbaskat illa.
    Men det verkar vara mer vanligt än ovanligt att man har bivärkningar av just sprayen. Fast som jag förstått det på de som har mycket bivärkningar så brukar det lätta lite när man börjar med FSH injektioner.

• Embla82

Första gången kände jag inget av sprayen mer än att det smakade apa å att allt rann rätt ner halsen, men andra gången fick jag jordens huvudvärk under nästan hela sprayperioden, men det blev bättre när jag började med sprutorna.

Välkommen marvin, är det er första behandling? Att du blir varm å får som svettattacker är vanligt, man blir ju som i klimakteriet
    Dahlia, skönt att du mår bra av spayen, men fan va illa den smakar
    Smassk, ja då blir vi ju ett gäng med äp i maj! Nu jäklar ska det blir fler plus i tråden!!

• Dahlia79

Embla- Mmmm den smakar bläääää...Försökte få min samo att ta sig en sprayning så han får känna, men han vägrade

Ja, plus vill vi ha. Det är ju det vi först strävar efter och sen att det ska komma en bäbis!
    Men ska jag vara helt ärlig är jag livrädd!!! Jag vill ha ett plus, jag vill ha ett syskon. Men jag är livädd för fler missfall, fler förtidiga födslar, en till begraving :(
    Nä ta ett djup andetag nu.. Det kommer att gå bra!!!!!

• Särlan

En gång valde jag faktiskt att istället ta injektioner med buserelin för att slippa nässprayen. De fungerar på samma sätt, bara olika administeringssätt. Men det var när jag var tvungen att spraya fyra gånger om dagen. Det är jätteskönt att det bara är två gånger om dagen man måste stå ut med eländet denna gång.

I övermorgon börjar jag i alla fall med sprayandet. Både spännande och jobbigt. Jag är som du Dahlia: oroar mig en massa för missfall eller annat hemskt som man ju vet kan hända och faktiskt har hänt. Undrar om man egentligen inte är riktigt klok...Antagligen inte...Haha.

/S

• Dahlia79

smassk- Är det de sprutorna som man använder för att nedregleras  och som man liksom "drar" ur en större flaska flera ggr om dagen?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen