• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Dahlia, jag tror inte det är så noga vilka tider man tar sprayen. Första veckan tog jag den exakt kl 8 på morgone och kl 8 på kvällen men sen tog jag den när jag vaknade och när jag gick och la mig.
    Jag förstår att det känns trist att dom inte vill sätta in två ägg, men inte är det kört för det. Oftast vill dom inte sätta in två ägg. Har ni fått till frysen tidigare gånger?

Det går sådär för mig, har hunnit med 2 ivf och 2 fet och inget plus än så länge. Fick precis avbryta mitt tredje ivf pga överstimulering så nu väntar jag på att få sätta igång igen.

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-04-13 10:43:49 följande:
    Embla: Hur mår du nu? Vet du när du kan sätta igång igen?
    jotack det är helt ok. Äggstockarna har dock börjat ömma lite igen så jag känner att dom fortfarande är stora. Jag ska få sätta igång ganska snart, äter provera nu tio dagar, sen ska jag ha mens ett tag och när den är slut ska jag på vul. Är alla gamla blåsor borta då får jag sätta igång med sprutor direkt (korta metoden då).

Hur är det med din mage då? hoppas överstimuleringen gett med sig helt nu. Har du fått några gravsymptom?
  • DjurgårdsRutan

Mår ok. Mina äggstockar är fortf 3 ggr större än vad de skall vara, men vätskan är borta så det är skönt. Har inte känt så mycket, förutom att jag är väldigt trött på kvällarna och har svårt med vissa dofter. Det har krampat lite i magen ett par ggr sen igår, men tror att det är ofarligt. 

Vad skönt att du kan komma igen så pass fort. Korta metoden passar dig kanske bättre? 

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Ja det har/ är hemskt... Man trodde ju att när man passerat den magiska vecka 12 så kommer allt gå bra. Men där hade jag fel...

Embla- Vad bra, då tar jag nog den också när jag vaknar och när jag går och lägger mig så slipper man passa tider som man ändå missar då o då.
    När Elias blev till så fick vi fem till frysen så de ligger och väntar. Men vi ville köra ett färskt först eftersom det ändå ingår i vårt 3-pack.

Vad trist att det int eblivit nå plus än Och att dessutom behöva avbyta det tredje.
    Men snart är du på g igen.
    När blir det beräknat äggplock?

Jag har beräknat äp vecka 20 som det ser ut nu.

• DjurgårdsRutan

Dahlia, du som har barn sen tidigare, vet du om det är ok att träna magen, dvs situps? Är i v8. Jag tränar styrketräning hemma ca 3 ggr i veckan.

kram

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Haha, skrattar lite för mig själv för nu måste jag ju erkänna
    Mycket brukar jag ha koll på med när det gäller träning och jag helt off *skäms nästan lite*.
    Jag tränar inte själv så jag vet inte. Men inte ska väl det vara farligt? Det sägs ju att man ska leva som vanligt.
    Men är man orolig att det kan ta skada så ska man nog inte göra det just för sin egen skull. Men ring Linné och kolla med dem.

Duktig du är som styrketränar tre ggr i veckan. Smitta lite sånna baciller till mig med!

Men nu när det är fint väder är jag faktiskt ganska duktig på att ta lååånga promenader

• DjurgårdsRutan

Dahlia, jag kastar över lite träningsbaciller till dig ;)   Promenader är ju jättebra motion. Jag skall nog ringa och kolla, för att jag har haft lite kramper i magen sen jag körde några få situps i går. Det har varit lugnt med träningen ett tag, pgr av den kraftiga överstimuleringen som jag fick.  

• Embla82

Dahlia, jag skulle gissa att mitt äp hamnar därikring också, vecka 19-20 nånting. Då kan vi spruta på tillsammans sen

ps.. jag kikade in på din blogg, du skrev ju att du undrade vilka det var så jag erkänner.

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Åh tack, ska försöka aktivera träningsbacillerna också :D

Embla- Åh vad kul, då går vi på de tunga grejerna ihop då
    Hihi.. Vad kul, då vet jag en till.. Jag e lite nyfiken av mig..

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen