• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • CurlyRed

Hej alla!
    var några dagar sen jag var inne här - sambon varit iväg m jobbet o tagit med sig datorn... och på jobbet har jag ingen ro att surfa här tyvärr.
    Men nu är jag tillbaka och har läst ikapp 3 dagars forumsnack!

Välkommen igen Dahlia -och jag instämmer i alla andras kommentarer - det finns inga ord vad livet kan vara orättvist ibland!! Jag kan inte ens föreställa mig vad du måste ha gått igenom!! Och ändå är så stark så du/ni orkar starta om!

Själv var jag på VUL igår och fick se mina äggblåsor! 5 st 10-14mm och 11st små. Ingen aning om det är ett "bra" resultat eller inte. Vad hade ni på återbesöken tjejer??

CVL ringde idag och på tisdag morgon är det dags för mitt första ÄP! Är ruggigt nervös och pirrig på samma gång!!! Samtidigt känns det sjukt overkligt! Vi som kämpat på "naturlig" väg i snart 3 år... och så är det dags - och tänk tänk tänk om det går vägen med lite "hjälp" den här gången !!

Inga biverkningar än så länge - bara lite ont i huvudet av sprayen - och så kliar det så grymt under fötterna... helt galet, någon mer som haft sån bierkning av Synarela??? Köksstolarna och kanten på vardagsrumsbordet är kanon att klia sig mot har jag märkt...

Ha det gott alla!

• anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-15 20:01:07 följande:
    Hej allesammans,idag är det RD 6 och jag har fortfarande som mensvärk till och från. Är nojjig och inbillar mig att jag känner att mensen kommit. Idag har jag också världens chokladsug och fått en finne på hakan vilket också är menstecken. Fyfabian vad detta är frusterande. Är det någon annan som vet när man som tidigast kan testa? Jag orkar inte vänta!!!!!!! Sköt om er. Hälsn M 
    Hej Myran.

Känner igen denna oro. Man analyserar allt! Vad jag läst här på FL så kan ÄL sprutan sitta i upp till 10 dgr o ge falsk pos resultat. Mitt råd är att försöka att vänta så länge som möjligt.

Jag tyckte själv att det var så jobbigt att få neg o sen vänta ut rätta testdagen.

Kram
  • Embla82

Dahlia, haha jag har också försökt få min sambo att ta en skvätt spray just så han får känna smaken - men han totalvägrade 

myran, du bör nog hålla dig en vecka till i alla fall. Ägglossningssprutan kan visa falskt plus i upp till 10 dagar och det är väl egentligen ingen vits att testa för tidigt även om man helst skulle slippa ruvarveckorna helt om man fick välja. Men håll ut! testdag är här supersnart.
    Curly, härligt att du fått tid för äp. Det låter normal med 5 stora å några lite mindre blåsor. Då får du ladda för äl-sprutan i helgen
    Hehe, skattade lite åt att det kliar så mkt. Jag tror det är för att man liksom bli supervarm och får blodvallningar. På mig svullnade också händer och fötter upp lite, men just kliet verkar jag ha sluppit.
  • CurlyRed

Embla: ha ha ha ja det kanske är därför... men har inte känt mig så varm (är alltid superkall om fötter o händer annars, så har nog snarar känt mig "lagom")

Japp nu är det laddning... för den stora "läskiga" sprutan... jag som inte är jätteförtjust i sprutor i vanliga fall... men vad gör man inte....

Tänkte hämta ut Crinone gel imorgon från apoteket. tar man den direkt efter ET? (BM har nog sagt det... men måste ha glömt...)

• myran6801

@embla, du har så rätt jag ska nog vänta. Förra gången kom mensen samma dag som TD. Det finns ju en anledning till han kliniken säger att vi ska testa på TD. Det är bara så stressande denna väntan.  Hur har du det själv, när får du sätta igån o är det jobbigt att vänta?

@Curly, Crinone tar man på kvällen samma dag som ET. Till mig sa BM att man ska ta den någon timme innan man går och lägger sig för att undvika att det klumpar ihop sig. Tycker Crinone är mkt enklare att använda än de där kladdiga vaggisarna. Plus också att man bara behöver ta två per dag. Lycka till på ÄP, det är inte alls läskigt och de är så fantastiska på CvL och tar hand om en på bästa sätt.

• CurlyRed

Myran- tack för tipset om Crinone på kvällstid!

Dags för en kvälls-spray & örtte från akupunkturen. Gokväll alla!

• Cahela

Curly: Crione börjar du med först samma kväll som du gjort ET. Om det är Äl-sprutan du nojar för så kan du vara lugn, den går jättebra:)

Gift med A.
  • CurlyRed

japp - nojor är man bra på vid det här laget
    tack, då kan jag va lugn då och njuta av helgen trots sprutan på söndag!

• Dahlia79

myran- Usch, ruvningen är inte kul alltså... Vet precis hur du känner och fy säger jag bara.
    Man analyserar allt, har förhoppningar, massa oro.. you name it... Men snart är det testdag och förhoppningsvis blir det en underbar dag.
    Men jag skulle inte heller testa förtidigt.. Inge kul om det visar fel.

Curlyred- Låter bra med de antalet äggblåsor.. De små hinner ju växa till sig tills på tisdag.
    Och jag förstår att du är skraj för äl-sprutan och äggplcket. Det var nog vi alla första gången.
    Men sprutan känns inte så njut av helgen utan att oroa dig för den
    Äggplocket är inte alls farligt! Man är ju bedövad och drogad. Jag har ju gjort x antal äggplock och jag tycker det är ganska kul för man ser på skärmen vad de gör och det är spännande Så du behöver inte vara orolig, LOVAR!!!!
    Men jag förstår att du är det för det är svårt att låta bli ju...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen