Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Vilken vecka är du i nu?
Vilken vecka är du i nu?
Usch Frikadellen! Men jag kan ändå inte låta bli att hoppas en gnutta att det är en riktig graviditet denna gång för dig... Men förstår att du inte vågar hoppas på det. Har de kollat den äggledare du har kvar?
Håller med frikadellen i allt hon skriver! Eftersom du har ett barn sedan tidigare så kan du ju bli gravid och båda äggledarna är inte sammanväxta.
Jag trodde aldrig att jag skulle bli gravid igen med tanke på hur mycket vi kämpat tidigare. Vi försökte bli gravida i 2 år utan minsta antydan till plus. Gjorde fertilitetsutredning och var snart framme för IVF. I feb-09 fick jag väldigt oväntat ett plus som dock slutade i mf. Var dock väldigt glad för att jag blivit gravid naturligt. Nya krafter fick vi och nästa plus kom i slutet av april (samtidigt som vi skulle gå på vårt första IVF besök). Lyckan blev kort igen, fick mf i 5+4. 16 dagar senare visade det sig att det även var ett X och jag opererades först och fick behålla äggledaren, men det började 2 veckor senare växa igen och jag fick cellgift men blev sjukt dålig och fick fruktansvärda smärtor så jag tappade medvetandet och fick åka ambulans in och de opererade bort äggledaren. Lång återhämtning efter sista operationen då kroppen var i chock. Det var i samband med detta som jag sen var helt besatt av familjeliv och letade solskenshistorier etc. Fick i samband med operationerna veta att jag hade endometrios, vilket de förklarade vår barnlöshet med. En spolning av hö äggledare gjordes i augusti. Fick inget kalrt svar mer än att de inte fick igenom någon vätska. Och med tanke på endometrios så var våra chanser minimala så det var bara att ställa in sig på IVF.
I september påbörjade vi IVF. Jag sprayade en dag, sen fick jag plus på stickan! Hade blivit gravid naturligt igen! Fick bekräftat att pyret låg på rätt ställe. Men fick återigen mf. Fick svaga plus i sluet av oktober igen men fick mens bara en dag för sent. Läkarna sa att det nog var ett befruktat ägg som inte lyckats fästa ordentligt i livmodern.
Och sen i november så blev det plus igen!!! Och nu är jag i v. 14+1!
Pyret mår bra och växer för fullt! Så visst går det trots att man har alla odds emot sig!
Håller tummarna för att du ska må bättre snart och våga försöka snart igen! Nästa gång går det!
Jotack nu passar inga kläder längre! Känner mig mest som en korv i alla mina gamla kläder... men ser det som ett lyxproblem! Magen börjar sakta komma även om jag själv ser mig som mullig mest Är i v. 15+5 idag.
Jag kan inte låta bli att tycka det är härligt med snön! Äntligen en riktig vinter som gör att jag inte bara tycker allt är tråkigt! KOm dock på att jag denna vinter inte kan skylla på att det varit lite snö och därför inte kunnat åka längskidor. Så ikväll skulle jag eg. åkt med lillebror, men nu blev jag helt matt så nu blir det i veckan istället! Glömmer ju bort att man kan göra det även när man bor i Stockholm!
Skönt att blödningarna börjar avta för dig Frikadellen! FÖr mig har ÄL kommit varje gång ca 2 veckor efter att mf startat. Så jag gissar att det gör det för dig också eftersom du fick så tidigt mf. Nästa månad är din månad!