Miny skrev 2010-06-04 12:57:25 följande:
Grattis till alla gravida!
Frikadellen: Snart är det din tur.
Förövrigt så har det nu gått 5 månader sen mitt X. Blev aldrig kallad till något återbesök, och lika bra kändes det när sjukhuset hade behandlad mig som dom gjort. JA! Så jag tog saken i egna händer, dels för att jag nu har försökt bli gravid sen februari! Utan att lyckats. Jag bokade tid hos en privatläkare /gynekolog och infetilitetsexpert) .
Hon kollade UL/VUL kände och klämde, kollade äggledare, stockar, livmoder m,m. Och kunde glatt meddela mig att jag är frisk om en nötkärna! INga konstigheter, cystor eller dylikt. Och hon tyckte att jag och sambon skulle tillbringa de närmsta 5 månaderna med att försöka, och om vi inte lyckats skulle jag få komma tillbaka och evetuellt göra en spolning.
Och anledningen till att jag inte blivit gravid trodde hon var att min ägglossning är på felsida än så länge..
P.S : 3 månader efter min op, blev jag överasskad och fick veta att läkaren hade tagit bort min högra äggledare, utan att berätta detta för mig efter operationen. Så jag har gått hela våren och trott att jag har två äggledare. Vilken jävla sjukvård!!
Konstigt att hon sa att ägget släppt från "fel" sida. JAg fick infon att det inte spelar någon roll vilken sida ägget släpper ifrån då äggledaren är så fiffig så den ofta ändå kan plocka upp ägget från andra sidan. Jag trodde att det bara gällde alla andra och inte mig, men blev mäkta förvånad när jag 2:a gången fick mens efter X kände att jag hade ÄL på vä sida där jag inte har någon äggledare och sedan plussade! Fick dessutom bekräftat från fertilitetsläkaren när jag gjorde vul några dagar senare att ägget släppt från vä sida. Så efter det så struntade jag i varifrån ägget släppte