• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej jag hoppas att man får hänga med här, är en tjej på snart 39 år, har försökt i snart två år att få till syskon men utan resultat. Har gjort utredning och fick reda på att jag har en helt blockerad äggledar och en trång passage på den andra så det är IVF som gäller för oss. Har fått tid för första samtal 23 maj.

• mamman0301
    Spears skrev 2011-05-10 11:13:41 följande:
    Testade idag och det blev ett starkt plus! :)
    Stort Grattis!!
  • mamman0301
    Fjällsippan skrev 2011-05-10 11:27:57 följande:
    Välkommen till oss, mamman0301 ! Vilken klinik ska du gå på?
    Hej, jag ska gå på distans, så jag går på privat gyn i kalmar och äp och et görs på Cura i Malmö. Var går du ?
  • mamman0301
    Lenafena skrev 2011-05-10 11:44:24 följande:
    Välkommen! 
    Tack!
  • mamman0301

Har fått tid för samtal den 23 maj redan. Shit här går det undan. Jag tycker jag är jättenervös inför IVF, känns så overkligt på nåt sätt. Hur lång tid tog det för er från första samtalet till att ni startade med behandlingen?

• mamman0301
    Snösport skrev 2011-05-12 08:47:05 följande:
    Mamman0301: om man har distansläkare så tog det inte låång tid alls men utredningen tog ju alldeles för lång tid. Pratade med IVF kliniken och vips var behandlingen igång inom 2 veckor Du betalar väl själv också? Då är det så iaf...Falun alltså med distansläkare där jag bor.
    Ja jag betalar själv och utredningen är ju klar så jag hoppas på att komma igång snabbt, men jag börjar blir såå nervös.
  • mamman0301
    Zinfandel skrev 2011-05-12 09:47:34 följande:
    Inanna: du ska nog göra det som känns bäst för dig själv. gällande Apriforcen. Klinikerna säger ju nej till allt vad hälsokost heter men vi har ju ändå lärt oss ett och annat längs vägen här inne.... Jag ahr fått mycket bättre cykler av Apriforcen, jämna & fina. Vet du, jag är jätteglad bara jag får ett embryo tillbaks!! Allt annat är bonus Skrattande Sist hade jag lika "taskigt" som du, vi får se vad Menopuret gjort med kvalitén denna gång. Antar att kliniken "ser till" att det blir nåt till frysen, de vill nog behålla oss som kunder.....

Men Snow, mår du så kasst..?! :( När ska du ha mens...?! SkämsFoten i munnen

Mamman: vi var igång direkt efter samtalet Skrattande. Från samtalet, med semester, klinikens sommarstängning & all provtagning inräknat till första IVF tog det 6 veckor, tror jag.

Ok, det gick ju snabbt!Skrattande
  • mamman0301

Grattis Turlid{#emotions_dlg.flower}

En liten fråga tjejer, hur har ni gjort, har ni betalat för ett försök i taget eller har ni tagit ett sånt där paket med 3 försök??
    Jag vet inte hur jag ska göra men det börjar dra i hop sig nu, ska på samtal på måndag.

• mamman0301

Ja just det stämmer,  jag fyller 39 i sommar så jag kan ju ta ett 3-pack om jag vill. Svårt o veta vilket man ska göra.
    Tack för ditt svar.

• mamman0301

Hej tjejer, jag var på samtal igår inför mitt första ivf, och det gick undan, ska börja börja spruta idag, hur nu jag fixar detta. Detta är mycket spännande!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?