• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-09-05 10:03:32 följande:
    Mamman - GRATTIS! Så otroligt kul. Fantastiskt! Kram Hjärta
    TackHjärta
  • mamman0301
    Skytten skrev 2011-09-05 09:02:11 följande:
    Haha, ja det vore något det!

Mamman - jag har svårt att komma ihåg allas historier så berätta gärna din. Alltså hur många ivf har du gjort, var det långa eller korta metoden och så vidare. Så himla roligt att du lyckades!

Mia - så otroligt tråkigt! Du testade tidigt eller hur? För jag har för mig att vi låg ganska lika i testdag? Det är bra att du ser framåt. Tänker på dig.

Vi började för 2 år sedan att försöka få till ett syskon till vårt gemensamma barn, när det gått ett år utan något plus tog jag kontakt med gyn för att få en utredning. Och det tog faktiskt ganska lång tid. Tillslut visade det sig att jag förmodligen haft någon infekton eller haft någon virus som gjort att äggledarna är igen växta. Då tog vi beslut att köra på IVF. Så detta var vårt andra färskförsök, o jag hoppas så innerligt att den lilla/ lille vill stanna kvar. Det är ju så tidigt i graviditeten än.

Mvh Cilla
  • mamman0301
    callimero skrev 2011-09-05 11:50:09 följande:
    Hej i tråden! Ska läsa på lite bättre, så mycket som händer. Både tråkigt och härligt. Tummar för alla ruvare.

Själv var jag hos gyn idag då jag blöder fram och tillbaka sedan den 25e efter inseminationen. Det fanns en follikel på 26 mm och slemhinnan var 5 mm, konstigt. När jag frågade om den stora blåsan kunde vara en cysta och orsaka blödandet fick jag ett snäsigt svar att det kunde vara en äggblåsa som var kvar sedan sist... men det var andra sidan de fanns på. Jaja, sa hon då, det är såhär det kan vara i din ålder och det får man räkna med. ?????
    Blev mer eller mindre utföst då hon var superstressad för att hon var 30 min sen innan jag fick komma in. Blir så förbaskat ledsen!  ALLT kan tydligen bortfärdas med åldern, och så upplever jag det varit sedan jag började i denna cirkus vid 39 år. Jag är oerhört bitter mot den dåliga vård och uppbackning jag fått.
    Fy så trist, hemskt med sånt bemötande.
  • mamman0301
    Skytten skrev 2011-09-06 09:36:06 följande:
    Nämen hörni! Jag skulle duscha inför vårdcentralen och när jag stod och sminkade mig (sååå hög feber har jag inte) i bara BH fick jag nästan en chock när jag såg de blå tydliga ådrorna på bröstet som går till brösten. Hm. Jag ska nog be VC ta ett gravtest....
    Håller tummarna stenhårtGlad
  • mamman0301
    Enya70 skrev 2011-09-06 11:23:23 följande:
    Liten ego-update på RD11: Blödningen har slutat helt! Tack och lov Skrattande. Phewwww vad nervöst det blev igår. Nu är alla spår av blödning borta och det moler på i tjejmagen och i ryggslutet och tutarna ömmar.
    Vi besultade att vänta med att testa nu när blödningen försvann så vi får leva i ovisshet några dagar till.

Kram till er alla och stort stort TACK för all stöttning och omtanke igår. Ni är absolut bäst tjejer! Hjärta
    Håller tummarna för dig. Kram
  • mamman0301
    Enya70 skrev 2011-09-06 11:47:41 följande:
    Stort tack för tummarna. Kanske kan du smitta mig med några gravidbaciller???
    Jag blåser över några till dig{#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301

Skytten- ge inte upp, jag fortsätter hålla tummarna{#emotions_dlg.flower}

• mamman0301
    bellami01 skrev 2011-09-06 13:21:02 följande:
    Knappt man vill skriva det, men blev negativt denna gången också Gråter

För min del så var detta sista chansen. Kämpa på alla andra Hjärta 
    Nä fy så hemskt. Kram
  • mamman0301

Så tråkigt med alla minus o mens här. Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?