• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin, du har ju oprerat bort dina äggledare, så jag har lite frågor till dig, om det är ok. Hur lång tid tog det att få ta bort dom, min remiss skickas i veckan till sjukhuset  här. Hur gjordes op? Hade du mycket ont efter? Hur fort kunde du jobba igen?

Mvh Cilla

• mamman0301

Tack zin o tuvalina för info. Jag hoppas att det kommer gå hyfsat snabbt att få det gjort så att jag kommer igång igen, med min förmodligen sista ivf.

• mamman0301

Så tråkigt Tuvalina. Kram

Vad härligt mamma gås att allt såg fint ut på vul idag.

• mamman0301
    Ania Kasia skrev 2012-09-04 03:27:21 följande:
    Oj va mycket att läsa igen här, förlåt för att jag kommenterat så dåligt. Vi har varit på Gotland på semester utan bra surf men är tillbaka nu och kan läsa och skriva här.
    Vi testade Plus i tisdags förra veckan på RD 7 BIM -2. Vi tog testet då eftersom Kasia blödde tre små droppar rött blod som hon inte brukar göra så tidigt eller innan mens. Det var svagt plus såklart men fullt synligt! Skrattande Efter den "blod dagen" har hon haft lite bruna flytningar exakt som hon har innan mens, men de har försvunnit nu för några dagar sedan. Jag tror det var plupp som borrade in sig lite extra så det blödde lite eller kan kroppen ha haft en minimens för att den brukar det och är lite förvirrad eller det kanske finns andra anledningar? Under semestern har vi testat varje morgon och har sett plusset bli starkare vilket har varit ett skönt stöd då det efterföljts av bruna flytningar. I söndags morse, RD 12 tog vi ett digitalt test som visade Gravid 2-3! Solig Vi har TD på lördag den 8/9 och hoppas få ringa till Ackis med vårt plus efter helgen. Glad

Stort Grattis:))
  • mamman0301
    linköping68 skrev 2012-09-19 22:45:11 följande:
    Det blev en bra födelsedag!!!!

Tur och retur CFC idag. Ruvar nu på enligt embyologen "ett flott, perfekt ägg, med 4 celler".
    Det var lite tufft att fara fram och tillbaka över dagen, men det var det absolut värt.
    Nu vänter vila och sängen.

God natt!    

Grattis:))
  • mamman0301

Tyckommig, jag skickar dig en styrkekram.

• mamman0301
    hemulen skrev 2012-10-15 12:32:40 följande:
    Stor kram även här Vi4, hoppas du och mannen kan komma fram till något som känns bra för er båda vad gäller fortsättningen.

Jag är i chock! Efter en ångestattack imorse tog vi oss iväg till vul. Det gick fint Där inne fanns två hjärtan Hjärta  som pickade och embryona var ungefär lika stora. Helt galet! Jag var verkligen inte beredd på det resultatet efter blödning och allt skit som hänt i tidigare graviditeter. Som sagt, chock...

Åh stort Grattis Hemulen, så glad jag blir!
  • mamman0301

Grattis Tjorven{#emotions_dlg.flower}

Jag har nu opererat bort min trasiga vätskefyllda äggledare, så nu är det snart dags att dra igång IVF nr 4. Men vi valde att börja i januari, för att få en lugn jul.

• mamman0301
    Sunseed skrev 2012-11-26 12:23:11 följande:
    Härligt! Ladda upp med god mat och dryck och lev livet. Solig

Tack ja nu så är det full laddning som gällerSkrattande
  • mamman0301

Så tråkigt MissBoring, sänder en kram.

• mamman0301

Hej hej, jag börjar med spruta runt den 14 jan. Har nu opererat bort min trasiga äggledare, så nu är jag på gång igen med nya friska tag.

Lycka till alla!

• mamman0301

Så kul att det är några på gång med sprutandet här igen. Jag börjar spruta i helgen om allt går enligt planerna.

• mamman0301

Stor kram Myran.

Idag kör jag igång med sprutorna. Har höjt dosen på menopur denna gång. 

• mamman0301

Håller tummarna för bra äggplock MissB.

Håller även mina tummar stenhårt för Tyckommig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?