• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack alla fina för era värmande ord!

• Mamma gås
    chichisita skrev 2011-05-04 01:42:10 följande:
    Mamma Gås: Så fruktansvärt! Det måste kännas oerhört tungt. Jag har själv förlorat tre graviditeter så jag vet hur hemskt det är och hur oerhört liten och ledsen man känner sig. Nu är jag livrädd för att det ska hända igen. Samtidigt så vet jag ju att jag måste fortsätta att försöka och att någon gång så ska väl oturen vända. Det gäller dig också och jag hoppas att ni orkar ge er på ett nytt försölk snart igen. Hur långt gången var du? Massor av styrkekramar!
    V. 16 å just nu går vi bara å väntar på att det ska bli fre så att vi kan besöka sjukhuset igen så att den lille kan komma ut å vi få en chans att gå vidare. Som det är just nu går vi i ett vakum, sambon är oxå sjukskriven denna vecka tack å lov.

Tack alla fina människor som finns härinne som stöd, det är guld värt!! Hjärta
  • Mamma gås

Tack Mia69!!

Lite uppdateing.. Vi fick ju då läggas in förra fredagen kl 7, de stoppade in tabl så att sammandragningarna skulle dra igång (hade fortf inte haft blödningar mer än de lilla som kom på pappret på måndagen). Värkarna satte igång inom en timme (de positiva med att vara omföderska), sen var det bara att vanka av å an i det lilla rummet, sitta ner när det var som värst. Tack å lov fick jag hur mkt smärtstillande + morfin som jag behövde.

Vattnet gick vid 11 å sen hann jag bara tvätta mig å byta om så kom bebisen ut, bm klippte navelsträngen å tog hand om fostret. Sen kom moderkakan ut efter ca en timme. Men jag fortsatte att blöda rejält + att jag hade kraftiga eftervärkar som inte gav sig (nackdelen med att vara omföderska). Så efter vul beslutade läkaren att det skulle bli op iaf. Allt gick bra å vi fick åka hem vid femtiden.

Hela lörd hade jag eftervärkar å gick på citodon, å i söndags rann mjölken till så det var bara att åka tillbaka till avd för att få tabl så det skulle stanna av.

Hela veckan har varit upp å ner.., trött, ledsen, ont å nu även lite feber. Vi försöker tänka positivt, vi kan bli gravida tillsammans.. Tanken nu är vi ska återhämta oss under sommaren å hoppas på att någon av våra tre i frysen klarar upptiningen så att vi kan göra ett försök i höst.

Det vi väntar på nu är ett samtal från kuratorn på avd som ska meddela könet å att askan är spridd i minneslunden på den kyrkogård vi valde.

Livet går vidare å jag kan säga att vi är supertacksamma att vi har ett helt suveränt nätverk runtomkring oss! Dessutom har jag å kärleken kommit varandra ännu tightare.

Jag läser inlägg emellanåt när jag orkar å jag hoppas vara tillbaka hos er underbara kämpande superkvinnor snart igen!! Ni är helt fantastiska å jag önskar verkligen att vi alla ska bli gravida å få oss ett litet underverk!!

Massor med kärlek till er!! Hjärta

• Mamma gås

Här händer det grejor :) GRATTIS Turlid, galet va kul!!! Klart det är ett "riktigt" plus!! Förstår att du inte kan sova å känner efter vilka grav symtom du har,, visst är det en härlig känsla :)

Jag har inte haft orken att läsa igenom allt jag missat men jag håller tummarna till alla som behöver dom :)

• Mamma gås
    Turlid70 - Det du beskriver hade jag oxå, jag var lite överstimulerad å när sen ägget fäste å började producera grav hormoner fick jag sån smärta så jag låg dubbelvikt i flera timmar innan jag ens kunde ringa kliniken å fråga om det var normalt. Magen såg ut som om jag svalt en medicinboll :)) Jag hade ET på en lörd å fredagen efter kom svullnaden å smärtan. Det sköterskan sa var att det är vanligt att det blir så här om ägget fäster, överstim tar liksom fart igen då (då visste inte jag att jag var gravid för jag hade inte testat än då). 

Men som Kattenizze säger - drick vatten!! Å ha koll på så att du inte får andnöd.

Lycka till vännen!! 
  • Mamma gås

Hej alla fina vänner i tråden :)

GRATTIS SNÖSPORT!!!! De e ju helt galet roligt!!!

Å de e så härligt att läsa om alla positiva saker som händer här i tråden!

Å till er som har det tungt på ett el annat vis skickar jag styrkekramar till!!

Underverket - Jag vill/måste gå ner i vikt innan nästa (förhoppningsvis FET).. Kanske skulle ta å peppa varandra!? De kan vi ju göra i inboxen isf :)

Många kramar till er alla!!

• Mamma gås

Ojojoj.. Det händer grejor i tråden :) 
    Jag känner att jag är redo att skriva in mig i listan igen:)
    Såg att några bokat tid för besök i Sundsvall :) Jag har oxå provat att ringa i dag för att få en tid men det var upptaget under tel tiden så det blir nytt försök i morgon:)
    Ni som ringt och/el varit där - Fick ni ringa många gånger å hur snabbt fick ni tid?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep.

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***

Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni

mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Enya70, 40 år Uppsala

• Mamma gås
    Zinfandel - Tack vännen! Det känns skönt att vara tillbaka :) Hur är det med dig??

Snösport - Du kanske kan få provision från Sundsvall ;)) Hur mår du annars?? Det jag hunnit läst så skulle man kunna tro att du är en duracellkanin :))

Inanna - Gruppresa bokad!! Hehe.. Jag kliver på i Örebro :) Det skulle ju iaf inte vara tyst en sekund.., stackars chaufför :D 
    Ja, dessa toabesök.., studerar det där stackars trosskyddet tills de nästan börjar brinna :) Håller tummarna att allt går bra å att det fäster fint :)

Thuleslapper - Grattis till mega skörden!! Ni kan ju få en syskonskörd som liknar ett fotbollslag :)) Hoppas överstimuleringen släpper med sig å som nån sa, drick mkt vatten!! Var lite beredd på att när det "tar sig" så kan överstimuleringen sätta fart igen å du kan ev bli sämre, så du inte undrar vad som händer ;)) Lycka till imorn!! tänker på dig när du är i samma stad som mig imorn :) (Kan t.o.m vara så att du är hos min kusin på fertiliteten..:) )

mamman0301 - Jag kan oxå få så i början. Får även så ibland om jag kör med pevarylvaggisar. :) Lycka till!!

Slemtorsk i din bralla - Har ju inte varit superaktiv i tråden så jag har missat en del, men jag ser att det blir ingrepp istället, va skönt för er!! Då är det en stressfaktor mindre :) Jag ska oxå gå ner i vikt över sommaren, har gått ner ett par kg nu men känner att jag behöver lägga på ett kol för snart är det aug/sep :) Lycka till!! (kör du nån speciell diet?)

• Mamma gås
    Thuleslapper - Lycka till!!! Det är marknadsafton i Örebro i dag så det kan vara mkt folk i rörelse :) Min kusse är lång, brunhårig (långt hår), smal i 40 års åldern.

Snösport - Jag dricker oxå mkt vatten (har alltid gjort), men det känns skönt att kunna röra sig igen, har ju haft så jäkla ont i kroppen å bäckenet så det har ju inte gått förrän nu. Men nu är det en måbrasommar framför oss :) 
    Jag har en karl som blir halvt handlingsförlamad jag oxå om jag inte är i form å ev är liggandes. Han är så ovan att se mig så, så det blir som en liten chock :))

Slemtorsk i din bralla - Haha.., stackars vovve :)) Ja, de låter ungefär som mig. Har slutat käka kolisar (inte helt uteslutit men ingen potatis, bröd å pasta å så). Var på dop förra söndagen å jag kan inte äta laktos (tål inget alls) å då hade dom köpt speciellt till mig å kom å ställde det precis där jag satt å sa att det här är till dig.., då kände jag att jag var tvungen att ta lite. Hade inte mage å säga att , nä tack, jag äter inte det ... Inte när dom fixat speciellt till bara mig.  Good luck my friend!! Nu kör vi så de ryker :)
  • Mamma gås
    Snösport - Ja, visst har det varit å är iofs fortfarande emellanåt jäkligt tufft. Å som du säger vill man ju tänka å känna att nu är det lugnt el iaf lugnare när man gått förbi v. 12 men ibland händer det tyvärr, är tydligen inte jättevanligt. Faktum är ju att det kan ju hända vad som helst, när som helst å det går inte att gå omkring å oroa sig hela tiden heller, det påverkar ju kroppen negativt oxå (tror jag). Jag märker att jag redan har positivt mentalt fokus på sep, då jag i min enfald tror att tankens kraft är supermäktig. ;)
    Fick igår ett erbjudande om ett sommarvik på rättsspyk, heltid å natt :) Är sååå glad!! För drygt en vecka sen hade jag inget sommarjobb alls. Har haft superflyt både med detta å praktikplatsen i höst så jag håller tummarna att flytet håller i sig när vi ska göra FET oxå :)
    Gött att få det klart i år så ni bara kan njuta av ert lilla underverk nästa sommar :) Hjärta  Kramiz :)
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?