IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tack alla fina för era värmande ord!
Tack alla fina för era värmande ord!
Tack Mia69!!
Lite uppdateing.. Vi fick ju då läggas in förra fredagen kl 7, de stoppade in tabl så att sammandragningarna skulle dra igång (hade fortf inte haft blödningar mer än de lilla som kom på pappret på måndagen). Värkarna satte igång inom en timme (de positiva med att vara omföderska), sen var det bara att vanka av å an i det lilla rummet, sitta ner när det var som värst. Tack å lov fick jag hur mkt smärtstillande + morfin som jag behövde.
Vattnet gick vid 11 å sen hann jag bara tvätta mig å byta om så kom bebisen ut, bm klippte navelsträngen å tog hand om fostret. Sen kom moderkakan ut efter ca en timme. Men jag fortsatte att blöda rejält + att jag hade kraftiga eftervärkar som inte gav sig (nackdelen med att vara omföderska). Så efter vul beslutade läkaren att det skulle bli op iaf. Allt gick bra å vi fick åka hem vid femtiden.
Hela lörd hade jag eftervärkar å gick på citodon, å i söndags rann mjölken till så det var bara att åka tillbaka till avd för att få tabl så det skulle stanna av.
Hela veckan har varit upp å ner.., trött, ledsen, ont å nu även lite feber. Vi försöker tänka positivt, vi kan bli gravida tillsammans.. Tanken nu är vi ska återhämta oss under sommaren å hoppas på att någon av våra tre i frysen klarar upptiningen så att vi kan göra ett försök i höst.
Det vi väntar på nu är ett samtal från kuratorn på avd som ska meddela könet å att askan är spridd i minneslunden på den kyrkogård vi valde.
Livet går vidare å jag kan säga att vi är supertacksamma att vi har ett helt suveränt nätverk runtomkring oss! Dessutom har jag å kärleken kommit varandra ännu tightare.
Jag läser inlägg emellanåt när jag orkar å jag hoppas vara tillbaka hos er underbara kämpande superkvinnor snart igen!! Ni är helt fantastiska å jag önskar verkligen att vi alla ska bli gravida å få oss ett litet underverk!!
Massor med kärlek till er!!
Här händer det grejor :) GRATTIS Turlid, galet va kul!!! Klart det är ett "riktigt" plus!! Förstår att du inte kan sova å känner efter vilka grav symtom du har,, visst är det en härlig känsla :)
Jag har inte haft orken att läsa igenom allt jag missat men jag håller tummarna till alla som behöver dom :)
Hej alla fina vänner i tråden :)
GRATTIS SNÖSPORT!!!! De e ju helt galet roligt!!!
Å de e så härligt att läsa om alla positiva saker som händer här i tråden!
Å till er som har det tungt på ett el annat vis skickar jag styrkekramar till!!
Underverket - Jag vill/måste gå ner i vikt innan nästa (förhoppningsvis FET).. Kanske skulle ta å peppa varandra!? De kan vi ju göra i inboxen isf :)
Många kramar till er alla!!
Ojojoj.. Det händer grejor i tråden :)
Jag känner att jag är redo att skriva in mig i listan igen:)
Såg att några bokat tid för besök i Sundsvall :) Jag har oxå provat att ringa i dag för att få en tid men det var upptaget under tel tiden så det blir nytt försök i morgon:)
Ni som ringt och/el varit där - Fick ni ringa många gånger å hur snabbt fick ni tid?
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug
Mia, 42 år, IVF2/FET 1 i augusti/september
Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep.
***SPRAYAR***
***SPRUTAR***
buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5
***ÄP/ET***
Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6
***RUVARE OCH TESTDAG***
Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6
Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni
***GRAVIDA***
Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska
Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti
Enya70, 40 år Uppsala