• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sushikatten - Va otäckt!! Skönt att det gick bra med dig!! Det är ju synd att man ska behöva vara med om något hemskt för att få sig en tankeställare å inse att livet är skört å att man ska njuta här å nu {#emotions_dlg.flower}

Spears - Va skönt att du slipper nässprayen å hoppas att du mår bättre med den korta metoden Glad För mig var det som natt å dag! Jag käkar Body Boost´s Omega 3 sen käkade jag bidrottninggelé under sprutperioden å nattljusoljan ska väl göra samma verkan som den eller? Nej, jag vet inte vilket värde som är bra för AMH men jag frågade om 2.6 var ok för min ålder å då sa han att 2.6 är bra siffror för alla åldrar, antagligen var det ganska bra för att närma sig 40 å han sa att jag hade troligen väldigt bra värden som ung. (misstänker det själv oxå för jag har blivit gravid direkt med de andra å min yngsta blev till på första ägglossningen efter föregående graviditet å med preventivmedel.. Men men det var ju för ett antal år sen.. Flört) Håller tummarna att det ska lyckas för dig!!! 
    Jag började gå på behandling ca 1 månad innan sprutstarten. Han kör inte med nålar utan med magneter på akupunkterna sen kör han nån fertilitetsbehandling (fråga mig inte vad det är), han håller på med lite allt möjligt bla kinesiologi å NLP oxå Glad Det är en spännande människa! Nu åker han till USA å ska gå en utbildning till på några veckor, han har gått alla sina utbildningar i USA å har hållit på med sin verksamhet i 20 år. Jag har gått 4 ggr sammanlagt nu så det är jäkligt effektiva behandlingar. Han säger att han gör samma sak som en akupunktör men med hans behandlingssätt går det 10 ggr snabbare... Who knows..

Snösport - Fasen va surt om mensen ska komma precis när du ska iväg till Sundsvall!!
  • Mamma gås
    Tack tjejer!!

Dallas
    - Lycka till på tors! Va bra att det löser sig med barnvakt å skjuts även fast karln inte är hemma Glad

Turlid - Åhh, va tråkigt!! Ja, de är ju jäkligt märkligt å irriterande att det inte tar sig å framförallt när det är som du säger - kroppen fungerar perfekt å äggen är superfina!

Chichisita - Håller tummarna att det visar ett fint plus när det är dags för TD om det inte visat nåt innan Glad 
  • Mamma gås

Hej tjejer!

Å välkomna ni som är nya Solig
    Har inte varit så aktiv (förutom att jag läst era inlägg) den sista tiden.., har inte mått så värst bra..

GRATTIS DALLAS!!! Woohoo, vilken härlig start på helgen!

Sunseed - Känner igen mig i det du skriver oxå.., har ökat rejält i vikt å det sätter sig även på psyket inte bara att kroppen orkar mindre.. Det är tur att vi har varandra härinne å jag är superglad att jag har en sambo som är guld värd Glad

Önskar er alla goa fina kämpande tjejer en underbar helg!! Hjärta

• Mamma gås
    Kattenizze - Säger som Zinfandel - Såna dåliga påstående besvaras inte.. Tänk att det finns människor som inte kan hålla tyst när det är bäst.
    Min sambos chef sa oxå nåt så jubelidiotiskt på en fika rast förra veckan - Han sitter å säger att han kan inte förstå hur folk kan skaffa sig sladdisar, dom måste va helt dumma i huvudet.. (min sambo har ju inga barn sen tidigare men jag har å den minsta kommer vara 13 när vårt barn kommer och det bisarra i detta är att hans chef vet om hela vår resa..) Ibland kanske det är bättre att tänka två gånger innan man öppnar munnen, det kan slå jäkligt hårt på de som är drabbade. I detta fall tog vi inte illa upp, men det du fick höra kattennizze är helt oförsvarbart...

Lycka till på ÄP i morn Solig
  • Mamma gås
    Skytten - Säger som flertalet av tjejerna här; CvL i Uppsala. Vi åkte ända från Örebro för att göra behandlingarna, vi hade inte ens någon hemläkare :) De är helt suveräna däruppe!!!
    Visst pratas det om ålder, men tyvärr är det ju en tråkig del i många fall, däremot är CvL inte hårda med åldersgränsen på det viset så länge allt ser bra ut. Har en kompis som ska göra sitt första IVF försök där nu å hon blir 43 efter sommaren men de anser att allt ser så bra ut att det är bara att köra på Glad

Grattis Underverket! De låter ju kanon!! Solig
  • Mamma gås
    turlid70 skrev 2011-04-11 15:34:34 följande:
    Tack för info, jag är för gammal för det hos dem, men det är kanske värt att ringa och fråga, mina värden är hyfsat bra för min ålder.

Jag har nu mailat till CvL och frågat de om 3-pack, det enda kravet jag inte uppfyller där är också min ålder, fast mina värden som sagt är bra och ligger över deras gräns för 3-pack, men då är det 3-pack utan garanti, borde kanske vara lättare att de går med på det.

Vi har inga rika släktingar heller, min mamma har aldrig jobbat och lever idag på folkpension (plus bidrag till boende). Mina svärföräldrar har låga pensioner, de har aldrig haft högt avlönade jobb, men de vet inte att vi håller på med IVF. Hade de vettat det skulle de säkert kunnat skrapa ihop pengar till oss, men vi har det mycket bättre ekonomiskt än dem, det känns fel att be dem om hjälp, vi får skärpa oss och spara bättre helt enkelt. Min bror tjänar bra och kan säkert låna till oss, men min man vill inte låna av honom, vi ska spara.
    Jag frågade om vi fick köpa 3-pack på Linnékliniken 1 månad efter att jag fyllt 38 år och fick svaret nej, trots att jag hade bra värden.. Dom är öppensinniga på många sätt men just den biten verkar dom stenhårda på tyvärr..
  • Mamma gås

Va härligt Kattenizze med ett fint plus Solig Grattis!!

Hoppas det går bra för dig idag Snösport! Håller tummarna! Å härligt att få åka skidor så mkt Solig Här har vi riktigt vårväder.

Kram till er alla å önskar er en härlig påsk!!

• Mamma gås
    Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:
    Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
    Kanonbra! Va kul :) Håller tummarna att alla tar sig å blir till fin fina små embryos  :)

Väntar med spänning på Chichisitas testsvar.. Ååå va jag hoppas att det är ett fint plus!
  • Mamma gås

Grattis kattenizze!! Vilken fin liten julklapp Glad

Spears - Va skönt med så bra äggresultat! Glad

• Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) spraystart 4/4.

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?