• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hönan - Gissar att du ska börja sprya i en näsborre morgon å kväll (istället för en i varje näsborre morgon å kväll) när du börjar med sprutorna. Det är den ordinationen jag fått när jag körde den långa metoden. Att du ska fortsätta sprya hälften av det du gjort från början är för att du ska förhindra förtidig ägglossning. Kör man korta metoden får man börja ta en extra spruta för att inte ägglossa för tidigt.

Finns det ingen annan läkare du kan prata med?
    Lycka till!!
  • Mamma gås

Snösport - Som jag skrev till dig så är det förjäkligt.., ledsen i hela kroppen för din skull .. Men va fasen om det lixom skiftar förbi ett gravstreck utan att det är nåt, kan de göra så..? Tycker absolut att du ska testa en gång till å det är nog klokt att vänta några dgr. Kram till dig!!

• Mamma gås

Haha.., här är en till med diskbråck el rättare sagt fd diskbråsk.. Blev opererad för 1½ år sedan :)) Har iofs nervskada kvar men de får man leva med :))

Jag fundrade oxå på om det var jag som missat nåt inlägg gällande Oceanney men det har jag alltså inte.. Hoppas allt gått bra å att dom mår bra allihop :))

Härligt med lite vårkänslor tjejer!! Tror det är bra för fertiliteten oxå ;))

Å grattis Turlid !!!! Håller tummarna stenhårt!! :)

• Mamma gås
    Dallas - Skönt att det går att lösa å att kliniken är så flexibel Glad

Fjällsippan - Härligt att få en kurerarboost! Å sjysst av läkaren att tänka ett steg längre oxå! Varför är det ingen läkare på kliniken mellan tors-sönd? Har du en speciell läkare el är alla 4 borta?

Snösport - Hmm.., ja man kan ju verkligen undra varför din mens inte kommer..? Min tanke när jag läser det du skriver är att du är gravid.. Du har väl fått blödning direkt de andra gångerna..?? Jag har å har haft hela tiden små hugg å dragningar i magen..

Oseanney - Åhh.. Ett stort grattis till er lilla Emma Hjärta Underbart att en ny kategori kan startas upp i denna tråd Glad Hoppas allt gått bra för er! Ska bli spännande att höra hur det var om du orkar å vill berätta.

Chichisita - Välkommen!! Håller tummarna att du får ett guldägg tillbaka imorn Glad Har du gjort alla dina behandlingar i Guatemala?
  • Mamma gås

Va skönt Fjällsippan att du fick ett bättre mottagande denna gång Glad Det är så sjukt hur en läkares ord och uttalande ska få påverka oss negativt. Jag känner att dom är där för vår skull, vi betalar ju t.o.m i de flesta fall en jädra massa pengar för det oxå, det är väl upp till oss om vi vill utsätta våra kroppar för det oavsett ålder. Blir så ledsen å arg över detta, då jag vet hur en läkares negativa klang kan påverka en så sjuukt mkt..

Snösport - Bra att du bytte gynläkare, personkemin är superviktig Glad

• Mamma gås

Välkommen till de old and crazy Myrslok Flört Min situation ser lite ut som din oxå, har tre barn sedan tidigare medan min nuvarande sambo inte har några barn så jag känner igen mig precis i att -visst jag är supernöjd med mina tre barn men längtan efter ett barn tillsammans med min sambo är oerhörd stor-
    Mina barn är 12½, 14 å 16½ å vi går på Linnékliniken men har oxå en bit att åka Flört Hihi.. Vi har ca 20 mil men vi tog faktiskt ingen hemmaläkare utan körde allt på Linné.
    Håller tummarn för dig att spruteriet ska gå finfint när du drar igång Solig

Fraggla - Ledsen för ditt minus.. Jobbigt!!

Dallas - Haha.., lila trosor lät ju kanon Skrattande Såg oxå nån skymt av det på nån blaska när jag stod i kassakön å väntade men kollade inte in vad det egentligen stod.

Chichisita - Spännande!! Visste inte ens att det var "tillåtet" med tre ägg till återföring, håller verkligen tummarna att det är något/några av dom som gillar att vara hos dig å biter sig fast Glad Får man lite som en JLo rumpa med dessa proggissprutor.. Flört Hihi.. Säger som Zinfandel - här är det bara att köra på direkt, ev ta det lite lugnare ÄP-dagen men håller med dig Zinfandel - dom som säger det har inte gjort behandlingen själva.. Jag har faktiskt tagit det lite lugnare under ruvarperioden, inte lyft tungt å så.. Inte för att jag vet om det hjälper men men..

Tjejer - jag har en undran!! Ni som har stenkoll på alla tester å så - jag har ingen koll alls å det enda jag fått höra av kliniken är att det ser bra ut.. Tänkte att nu när jag ska till Linnékliniken på måndag på ultraljud för å se om det finns något litet pickande hjärta där så kan jag ju faktiskt fråga vilka värden jag hade under de tre olika behandlingarna.. Det vore ju intressant å veta om det är någon skillnad eftersom denna gången ledde det till ett plus..
    Så vilka värden ska jag fråga efter???

Stora varma kramen till er unga vackra kvinnor!!! Flört

• Mamma gås
    Turlid - Säger som de andra tjejerna.., det är inte kört än - det kan faktiskt ändra resultat från en dag till en annan å det är dock några dagar kvar till TD. Det du beskriver med ömma bröst, mensvärk å gråtmild.., så kände jag oxå denna gång men jag var gravid.. Sitter just nu å funderar på om jag ska få mens för jag har sån jäkla mensvärk i äggstockarna..  Håller tummarna för dig att det är ett fint plus på tors! Hjärta Jag känner att det ska bli skönt för sinnet att få se om det är något hjärta som pickar idag el om det är tomt.. Nervös som faen är jag..

Tack tjejer för era svar om vad det är jag ska fråga efter Glad Har nu skrivit ner det å hoppas på bra svar idag.
    Själv mår jag mindre bra men ska absolut inte klaga för det hör väl till.. Å i går var vi å hälsade på en 6 dagars bebis.. sååå söt Glad

Snösport - Önskar jag kunde ge dig ett svar men jag har faktiskt ingen aning om varför det blir så. Efter förra behandlingen jag gjorde fick jag megavärk när jag hade ÄL, kändes som du beskriver det - värre än vid behandlingen.., min undran var lite om om kroppen har kvar hormonerna i kroppen å att det blir det påverkar ägglossningen..?? Hoppas du pallar att sitta där hela dagen utan att svimma! Kram på dig!
  • Mamma gås
    Fjällsippan skrev 2011-03-14 12:26:02 följande:
    Intressant artikel. Jag lät google översätta; och blev full i skratt när befruchtungsrate översattes till gödslingsmängden . Men det är kanske det man vill bli i IVF-sammanhang; övergödslad.
    Övergödslad... Tungan ute Haha.., härligt med ett gott skratt så här på morgonen!! Skrattande

Inanna - Hur gick det igår??
    Snösport skrev 2011-03-14 16:26:34 följande:
    MammaGås: Hur gick det idag?` Hoppas det gick bra och att livmodern bara växt lite till och därför du känt lite mensvärkaktigt.
    Det gick jättebra!! Skrattande Allt såg jättebra ut å var i precis i rätt storlek. Shit vilken underbar känsla det var att få se hjärtat pulsera.
    Det enda som var sådär var att mina äggstockar fortf är megastora (efter överstim.) å att det fanns stoora äggblåsor..., så han sa det att; du har nog lite ont i magen av det.. Hehe.., nehe.., de menar du inte.. Flört Men det försvinner med tiden å är inget farligt, dock kan det ta ett bra tag innan det försvinner.
    Mia69 skrev 2011-03-14 16:42:03 följande:
    .

Om några dagar debuterar jag i IVF världen. Hua!Obestämd
    Härligt å spännande!!
  • Mamma gås

Jo just de.., jag frågade ju om värdena jag hade men det enda värdet de tog på kliniken var AMH värdet (förutom alla tester typ HIV å såna) å det värdet låg på 2,6. Så tyvärr gav det ju inte så mkt..

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?