• Lenafena

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten, det är jätteviktigt att du inte trycker ut luftbubblan i ovitrellen - det är jättelätt att du sprutar ut för mycket och man har ju ingen backup på den som de andra. Jag tryckte in den med luft och allt, den kändes inte och inte fick jag några symptom av den heller. Det kommer gå jättebra för dig också Glad

• Lenafena
    Skytten skrev 2011-08-31 23:15:29 följande:
    Är det någon som kan säga mig om molvärk är bra eller inte? Doktorn sa att det var bra med känningar i magen men jag minns inte hur länge och vilken typ av känsla. Jag måste säga att molandet jag har nu är extremt likt mina pre-menskänningar.  
    Molvärk är helt normalt :)  Det är livmodern som växer och anpassar sig. Oroa dig inte {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena

Skytten, jag hade TD på RD14 och jag vet att flera i tråden hade TD RD18 och 21 beroende på var man gjort IVF. Jag tycker också att det låter tidigt med RD9... Fortsätt hålla ut några dagar till!

• Lenafena

Jag måste bara hoppa in och säga GRAAAAATTIS till Enya :)  Så himla underbart! Nalle

Jag läser varje dag i stort sett, men håller mest till i BF april-trådarna nuförtiden  Jag är nu i v. 8+3 och ska göra mitt första UL om en vecka. Blir så trött på att man måste åka till Göteborg för att få ett UL, inte en enda klinik i Karlstad eller närmare gör det privat... Men det ska bli spännande att se i alla fall! Har fått tid för KUB 10 oktober. Lite spännande veckor nu :)

Håller alla tummar och tår för er andra också!

Kram på er {#emotions_dlg.flower} 

• Lenafena
    Zinfandel skrev 2011-09-09 20:28:08 följande:
    Lenafena: inte måste du väl åka till Gbg för UL?! Nä, det kan inte vara möjligt.... Charlottamottagningen verkar väl ok..?!

Maryhe: Många här har plussat på RD5 med blastis så du kan testa snart Glad 

Grattis 34:an!! Bra initiativ!! 
    Charlottamottagningen tar inte emot om jag inte går där hela graviditeten tyvärr, har ringt och kollat :(
  • Lenafena
    Zinfandel skrev 2011-09-09 21:43:46 följande:
    ... och det vill du alltså inte...?
    Nej, det är 7 mil dit plus att det är ett annat landsting så jag måste ha synnerliga skäl för att få gå där. Nu är det inte så många BM-besök, men de blir ju fler. Då kan det vara skönt att hålla sig här i Åmål. Däremot kan jag välja att föda på Karlstads sjukhus i stället för NÄL som ligger 10 mil härifrån, så jag får väl nöja mig med det ;)  Men KUB och RUL måste jag göra på NÄL (Trollhättan). 

Nåväl, det är ett angenämt problem, så jag ska inte klaga :)
  • Lenafena
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) sprutstart 7/9
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 8/9

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8, ET 31/8, TD 14/9
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spray 27/7, sprutstart 18/8, ÄP 30/8, ET 1/9, TD 17/9
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 ET2/9 TD20/9 BIM 12-13/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promeo Turin, Italien BF maj 2012

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Jag får tyvärr ta bort mig från listan, fick missfall igår. Var på sjukhuset igår och graviditeten hade avstannat i v. 7, och jag gick in i v. 10 igår. Nu ska de starta en missfallsutredning eftersom det här var 4e missfallet på raken, och jag hoppas det kan visa vad som är fel. 

Lycka till alla ni andra och grattis Maryhe till lyckat ivf {#emotions_dlg.flower} 
  • Lenafena
    Inanna Li skrev 2011-12-14 10:03:10 följande:
    Fantastiskt att du fick så bra på hcg-test! Det tyder ju på att det kan vara något där! Hoppas du får se embryot på VUL imorgon! Kram Solig

Tack för din omtanke men jag kan inte låta bli att tänka att det är kört. Det har kommit mer brunblandat när jag torkat mig idag. Känns som det kanske blir missfall ändå men jag hoppas trots allt ett tag till!
    Hej! Det var ett tag sen jag skrev här, men håller lite koll på er ändå även om jag inte är i IVF-svängen längre... Jag kan bara inte låta bli att kommentera till dig Inanna ang flytningen! Jag är gravid igen efter ett missfall i september, och fick bruna flytningar ca 6+0. Åkte in för ett VUL men de sa att de inte kunde se något och för tidigt för att se ett hjärta slå. Sen var jag hos Lennart Blomqvist i Borås (han med trombylstudien) 6+3 och då såg vi ett tickande hjärta plus att han såg ytterligare en säck fast den var tom, och han trodde det var en tvilling som inte klarat sig. Jag fortsatte ha bruna och ibland rosa flytningar ca 1,5 veckor till och sen kom en liten säck ut. Sen slutade flytningarna efter några dagar. Har fortfarande ett tickande hjärta Glad och nu är jag i 9+1! Går på Trombyl 75mg för första gången.

Så jag håller tummarna för dig och önskar dig all lycka till och vi går hela vägen den här gången!

Kram på er allihopa {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena
    Inanna Li skrev 2011-12-14 13:29:53 följande:
    Hej kära vän! Stort grattis till din graviditet! Så underbart att du lyckats bli gravid på naturlig väg 2 gånger efter din misslyckade IVF! Hoppas allt kommer gå fortsatt bra för dig! Jättestor kram till dig Hjärta

Jag är så innerligt  tacksam för att du ville skriva och lugna mig för att allt kan gå bra trots bruna flytningar! Jag har ju satt in 2 embryon så det skulle kunna vara det ena som är på väg ut! Det kan man ju inte veta förrän man gör ett VUL! Så skönt att det inte var nån fara för dig och att det förmodligen var en tviling som inte klarat sig.

Tack för tumhållning!

Så fantastiska ni är alla som stöttar och tröstar här i tråden Glad!
    Tack alla för grattis och kram {#emotions_dlg.flower}  Det är 5e graviditeten nu inom ett lite drygt år så jag hoppas verkligen att det här är gången jag ska gå hela vägen... 
    Låter förhoppningsfullt med dina ÄL-liknande flytningar Inanna - det var tecken nr 1 för mig att jag var gravid den här gången. Jag var helt säker på att det skulle vara minus på stickan - hade inte några andra symtom alls vid BIM. Men värk i livmodern har jag hela tiden nu, det känns att den växer :)  Brösten har värkt av och till, så där lagom att man blir orolig, sen nästa kväll får man nästan be sambon att såga ut två hål i madrassen för att man ska klara av att somna hehe!  Nästan inget illamående heller, känns bara som magkatarr lite grann. Om jag inte hade haft vul-et nyss så skulle jag inte tro att det var nån inneboende här ;)

Ha det så bra alla!
  • Lenafena

Grattis i massor Inanna Hjärta  Det var väl det jag visste Skrattande

Önskar dig och alla andra en riktigt god jul! 

Tomte 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?