slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-15 16:14:50 följande:
åh vad modiga o tappra ni är alla.. fem försök liksom???!?!?
Jag vet inte om jag fixar två ens...Just nu är det så mycket känslor att jag undrar om jag fixar första ens *S*
MEN det har nog mycket att göra med att det var fler saker som ställdes på sin spets för bara någon månad sedan...barnönskan växte ju fram ur ett kaos och en katastrof kan man säga.. vi var..eller jag var i stort sett på väg ut genom dörren och ut ur relationen pga ett svek men jag är inte den som väljer den enkla vägen utan valde att stanna o jobba i stället och då jobbade han ju också med sig själv tack o lov.....och upptäckte att han nog ville ha barn...så det gällde ju att jobba snabt då med tanke på åldern..Han är lite ledsen för att det tog "så här lång tid" innan han upptäckte den känslan, för det är ju så kort om tid för oss men man kan ju inte styra hur man känner. Hade vi gjort detta för ett år sedan hade det inte blivit bra, det hade inte funkat....
Jag är ju sån som vill veta ALLT i förväg..vad händer nu liksom....så jag ringde barnmorskan på reproduktionsenheten i förrgår, skulle ju fråga om mina ev provtagningar och då frågade jag "vad händer nu??" och hon sa bara att vi får träffa läkaren (två timmar skulle man räkna med stod det i kallelsen) och hon tittar på provsvaren och går igenom med er vad det finns för lösningar!?!?!?
För oss finns det bara en medicinskt försvarbar lösning och det är ICSI, det är vad man gör med ryggmärgsskadade män ALLTID oavsett spermakvalitet.... så det är väl om det är dåliga resultat hos någon av oss då....
Vad fan pratar man om i två timmar liksom???? Och när kommer man i gång efter det där mötet...är ju köer på behandlingen också har jag förstått
Vårt första möte tog nog strax under två timmar, men det var också för att jag är så svårstucken ;) För mig var det först lite småprat om vad det fanns för alternativ och hur vi kände inför dem. Sen skulle jag få VUL och när allt såg bra ut där så skulle någon annan ta lite blod från mig. När det var klart så fick vi träffa en barnmorska som förklarade mer hur tidsramen var för behandlingen. Där jag går (Carlanderska i Göteborg, Fertilitetscentrum) är det nästan ingen väntetid alls. Jag fick med mig papper om att ringa samma dag jag fick mens och fick e-recept på sprutorna och dessa ska man räkna med att få beställa. Jag började spruta två veckor efter första träffen med dem. Allt som allt har det tagit en månad från första träff till att jag fick in två embron i mig igår :)