• Lenafena

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Även om jag inte skriver så mycket så läser jag desto mer! Är själv på ruvardag 6 nu och längtar tills i morgon då jag kan tjuvtesta :)  Riktiga testdatumet är ju inte förrän nästa lördag och BIM på måndag, så det borde ju ge resultat i helgen tycker jag. Om det är plus på stickan i alla fall, annars tänker jag inte tro på det ;)

Ha en go fredag! Kram på er! Nalle 

• Lenafena
    turlid70 skrev 2011-05-20 08:10:40 följande:
    Tjejer ni lyckades pricka era testdagar må jag säga, det måste betyda något! Ni vet ju vad jag önskar er till present dessa dagar :)))

No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni (min födelsedag)
    Oj! Det blir ju jättespännande dagar där :)  
    Zinfandel skrev 2011-05-20 07:47:31 följande:
    Oj Lenafena, är du redan på gång och testa!!

Är det annorlunda att testa innan BIM nu vid IVF än annars? Clearblue brukar ju kunna visa upp till 4 dagar innan BIM tänkte jag, men det kanske inte stämmer nu... Obestämd  Tänkte vänta tills på söndag i alla fall, BIM -1. Får se hur det går...
  • Lenafena

Kalimero, jag känner verkligen med dig Hjärta Men som i den gamla sagan om sköldpaddan och haren - trägen vinner och det gäller nog ägg som är slöa i starten också - vi får hoppas det!

Brallis - om du mår så fruktansvärt illa för det här (som jag också kan förstå!) - prata med honom om det, han kanske själv vill ta nålen då? Män är ju så tröga ibland att man måste skriva det i pannan på dem 15 gånger innan det går in ;) Eller finns det inga manliga sköterskor att tillgå?  Det här kan ju inte vara första gången som någon tycker detta är jobbigt? 

• Lenafena

Brallis, jag kanske är ute och cyklar - men är det alldeles nödvändigt att man frilägger testikeln hos din man? Jag läste på Fertilitetscentrum att det är sällsynt att man gör det, och för ryggmärgsskadade verkar det gå lika bra med injektion? Du kan se var jag läste det här, längst ner på sidan: http://www.fertilitetscentrum.se/index.php?id=68

• Lenafena
    No Ka Oi skrev 2011-05-21 08:11:26 följande:
    Jag testade tidigt i morse. Det blev bara ett streck. Gråter lite och hoppas ändå.
    Samma här, men det är ju tidigt än. Jag väntar och testar om några dagar igen. Du ligger bara två dagar före mig, så du är också tidig - man kan absolut hoppas fortfarande ju!  Det är ju en anledning till att de sätter så sent testdatum, gäller bara att jag får in det i huvudet också och slutar för-testa ;)  Men jag är testoholic tror jag...
  • Lenafena
    Snösport skrev 2011-05-22 05:38:59 följande:

TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu så hög puls och kan inte sova, ganska chockad......imorse(04.30) testade jag mycket mycket svagt positivt.Gravid
    Hoppas detta sitter kvar , mitt första + i livet och första ÄL som jag hade sex efter behandlingen av bakterier i underlivet...spännande! 

Jag har däremot allt  annt annat än tagit det lugnt då jag gått upp och ner för stegar när vi fixade båten, burit en massa: dammsugare, högtryckstvätt, 4 grillkolspåsar mm  Men blir det en bebis så var den ju på topptur redan förra helgen.
    Brukar skämta om att det nog är bebis på G för jag har ju ofta PMS med illamående dock kom det tidigare denna gången. Känns inte alls förutom det så jag har tagit en progesterontablett nu och hoppas det växer till sej på plusset!

Håll tummarna för mej att detta stannarSolig

Ååååh GRATTIS!!!! Ett plus är ett plus så du är GRAVID! {#emotions_dlg.flower} Jag är så himla glad för din skull!
  • Lenafena
    Snösport skrev 2011-05-22 07:50:38 följande:
    Lenafena: hi,hi,hi det är det som är så kul...jag inväntade mens för att starta  IVF6 ...utan hjälp alltså.
    haha, det är därför jag inte hittat nåt då :D  Jag gick tillbaks i tråden för att se, men icke... Underbart att naturen fixade det på egen hand! Grattis igen Nalle
  • Lenafena

Lycka till idag Inanna! Hoppas det blir många och fina ägg {#emotions_dlg.flower}

Själv går jag in på RD 11 idag, testade minus idag igen och förbannar mig själv för att jag tjuvtestar... Det är ju flera dagar till TD på lördag. Har inte lika ömma bröst längre, men heller inte någon menskänning. Drar lite i rygg och livmoder bara. Jag SKA sälla mig till graviditetslistan Drömmer

Ha det så bra alla!

• Lenafena
    Inanna Li skrev 2011-05-25 11:12:54 följande:
    Tack för alla tummar och lyckönskningar! Denna gamla höna på 42 år och 8 månader lyckades värpa ut hela 13 ägg. Tack goda gudinna för högre dos och en sprutdag extra! Hoppas nu att flera ägg blir fint befruktade tills på fredag. Återföring kommer ske kl 11.15. Jag är så lycklig Kyss! Vilken skillnad mot för två månader sen!
    Grattis! Det var ju jättebra resultat! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?