• Lenafena

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-05-25 12:34:06 följande:
    Hej på Er!
    Har inte varit inne på tråden på ett tag och skall försöka läsa ikapp.

Inanna: Är också hemkommen från äggplock!!! och vi måste ju ha varit där samtidigt ser jag nu (eller?). Tänkte att det kunde vara du som var där för jag visste att du hade äggplock idag men var osäker på vilken tid du hade. Det kändes lite "privat" att sticka in huvudet bakom draperiet och fråga om du möjligen var Inanna. Det kunde ju ha varit någon annan... FörvånadMan mår ju inte så jättebra efter ett äggplock (i alla fall inte jag).

STORT grattis till ditt äggplock idag. Jag visste att dina glansdagar inte var över! Skrattande

Denna gammelhönan på 42 år och 3 månader lyckades också värpa ut 13 ägg och jag är INTE överstimulerad denna gången. Jobbigt äggplock var det idag tyvärr, men nu är det gjort.
    Grattis så jättemycket till fantastisk äggskörd! {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena

Jag har så konstiga symptom nu, jag vaknar klarvaken kl. 4 och 5 på morgonen de senaste dagarna. Förra veckan kunde jag somna i soffan och sen somna igen vid 22-tiden och ändå sova ända till klockan ringde vid 6.30. Sen försvann ömmandet i brösten mer och mer för några dagar sen, men nu har det tagit fart igen... Förvirrande Rynkar på näsan

• Lenafena
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    FY FAAASEN VA GÖTT!!! Grattis!!!  HjärtaBaby

Jag har också passerat BIM, har 25-dagars cykel så det var några dagar sen, men 28 dagar igår om den skulle varit sen. Ingen mens än, men inget plus på stickan i förrgår heller. Nu ska jag vänta till TD på lördag tänkte jag. Om jag orkar :) 
  • Lenafena
    Inanna Li skrev 2011-05-26 07:23:40 följande:
    Hoppas du får Plus på TD! Kram!
    Tack! Hoppas innerligt det också :)

No Ka Oi: tjuvtestade du nåt innan TD idag? 
  • Lenafena
    Zinfandel skrev 2011-05-27 20:00:49 följande:
    Lenafena - hur har du det...?! 
    Jodå, sitter och hoppas på ett mirakel att minus ska bli plus imorgon på TD... tjuvtestade igen imorse och det blev minus. Googlar efter solskenshistorier ;)  Har passerat BIM med god marginal, men ändå ingen mens. Men, men... tur att det är roligt att öva på att göra barn Flört

Tack för att du frågar {#emotions_dlg.flower}
  • Lenafena

Gomorron på er! Tog ett CB digitaltest nu och det stod "Inte Gravid" där Rynkar på näsan  Undrar om man kan sluta med proggisarna nu då eller om man ska vänta tills på måndag när de ska ringa från Carlanderska? Verkar som om de gör att mensen inte kommer. 
    Vi gör nog inga fler IVF-försök utan låter naturen ha sin gång. Eller låter plånboken ha sin gång är det väl egentligen Flört... Vi har precis köpt hus och flyttar in 1 juli, så ont om pengar är det gott om. Får se längre fram om vi kan spara till ett nytt försök kanske, eller om jag kan få gubben att ändra sig angående adoption.

Kram på er alla! {#emotions_dlg.flower} 

• Lenafena

Flyttar ner mig i väntan på att få hoppa upp till Gravid nån gång i framtiden ;)

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 

• Lenafena

Zinfandel: Det var ju skit att du också testade minus vännen Rynkar på näsan  Vi får hoppas att vi kommer igen längre fram och får sälla oss till plus-gänget, om än lite senare ;)  Kram på dig och ha en go dag i stugan! 

• Lenafena
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 08:03:48 följande:
    RD 10 och jag har tjuvtestat minus. Visst kan plus smyga fram närmare testdagen, men med min helhetsupplevelse av den här ruvningen tror jag att chanserna är väldigt små.

Zinfandel och Lenafena: stor kram till Er båda ! Även om det är supertungt så är det ju, som du skriver, Zinfandel, inte lönt att deppa ihop. Ha en skön helg i stugan med gott vin och allt. Lenafena: för oss handlar det också om plånboken. Så hoppet står väldigt starkt till naturens mirakel över sommaren. 
    Men, inte du också :(  Får verkligen hoppas att du är låghormonare och att det blir annat besked på TD! Jag ska hålla alla tummar och tår för dig {#emotions_dlg.flower}

Nån av er som vet om man kan sluta med proggisarna nu? Eller ska de trappas ned? Ska inte prata med BM förrän på måndag, men varje dag utan det här kletet är en bra dag... 

Kram på er! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?