kattenizze skrev 2011-07-22 18:00:06 följande:
Turlid: Ingen aning, jag gjorde blodprovet i vecka 10 och NUPP på 13+ 6(absolut sista dagen man kan göra NUPP men jag var bortrest på jobb innan). Jag fick bara en siffta för två. Barnmorskan som gjorde NUPP visste inte ens att jag väntade tvillingar, men det var tydligen inga problem. Nackspalten på båda var 1 mm. Jag har inte susning om varför de gjorde så....Du vet, som vanligt är det noll info och min BM är rätt okunnig generellt och verkar inte vara the sharpest knife in the drawer om man säger som så. Men hon är trevlig och erfaren så jag står nog ut med henne iaf. Jag kommer ju ändå gå på specen så mycket ändå och snart är det hela över ialla fall!. Jo jag fick antibiotika fem dagar och nu känns det mycket bättre. Egentligen tur att jag läste här om bakterier etc annars hade jag nog struntat i det. Hoppas du snart kan pusta ut och njuta av din graviditet och att ni får er friska pojke. Jag tror också det är en pojke för med flickor mår man tydligen mycket mer illa.
Då har du säkert lämnat blodprov för KUB om hon inte visste att du väntar två, men det spelar ingen roll för att du fick så bra siffror på din NUPP så att indikationen säger sitt tydliga språk, du behöver inte vara orolig. Hoppas du får bättre info på spec MV och be då om organscreening på bebisar, då kan dem kolla efter markärer för trisomi 13/18. Själv kmmer jag få svårt att begära det då jag fick så dåliga siffror, men ska försöka iaf så fort jag kommer till spec MV. Ditt ska jag pga min blodgrupp samt planera kejsarsnitt, då jag fick mina båda barn med akuta snitt förut. Båda låg i säte och det andra barnet var just BM som missade trots att jag påpekade det flera gånger. Hon tillkallade en annan BM som bekräftade att barnet ligger rätt och skickade mig till normal förlossning. När jag kom till BB var det första dem frågade mig om jag visste att barnet ligger i säte, jo visst men min BM hävdade annat, det blev akut snitt igen. När jag kom tillbaka till MVC och sa att barnet låg i säte och det blev ett snitt var min BM så förvånad och den andra BM hälsade inte ens på mig, vände bort sigg och gick i ett annat rum. Den andra BM jobbar fortfarande på MVC och kan du tänka dig om jag arg på henne, kunde jag bättre då hade jag anmält henne men jag var bara 24 år då.
Den här gången blir det snitt igen och orsaken spelar ingen roll längre så läkaren till mig sist, vilket betyder att våra chanser till syskon reduceras kraftigt, men det vill jag inte tänka på än, bara det går bra med den här prinsen så är vi lyckliga.