• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-07-24 16:40:44 följande:
    Ska börja på nästa,  labbet i Turin har semesterstängt två veckor i augusti och jag måste till hematologen för recept på blodförtunnande innan jag kan börja. Ska dit den 4:e augusti. 
    Värken planar nog ut. När min sambo började med Spergin Forte i våras hade han som en motor som vibrerade i testiklarna i ca 1 månad Tungan ute innan det gick över.

Hoppas att du inte känner för mycket oro Turild och kan njuta av din graviditet!
    callimero skrev 2011-07-24 13:00:42 följande:
    Inboxar dig Maryhe!
    Okej, spännande. Kul att sambon får också ställa upp lite, här får inte våra män några behandlingar eller förberedelser alls, bara hoppas att dem kan prestera just den dagen.

Jag är inte så mycket orolig just nu, klart jag vet att jag blir otröstbar om det skiter sig, men det känns kanska bra just nu, känner mig mer och mer gravid faktiskt och nöjer mig med det för ett tag.
  • turlid70
    callimero skrev 2011-07-25 11:49:45 följande:
    Tack turlid!
    Alltså studien går ut på att äggkvaliten försämras av höga doser.
    Snösport skrev 2011-07-24 16:37:28 följande:
    Fahlvik: GRATTIS!!!!

kalimero...ööh, hur går det för dej? har jag missat eller har du testat?
    Okej, men hoppas att det inte stämmer, det är inte alls ovanligt att man blir naturligt gravid efter flera misslyckade IVFer, då verkar det ju vara tvärtom just för äldre, men stämmer kanske på dem som är ungre.
  • turlid70

Kalimero, varma kramar till dig, så himla tråkigt att det inte tog sig Rynkar på näsan.

Skönt att läsa att du redan är på gång med en ny behandling. Hoppas hoppas att det funkar nästa gång. Svårt med beslut om ny IVF eller donation, men jag skulle nog välja IVF. Önskar dig lycka till.

• turlid70

Zinfandel, blir så glad att du får nu en ordentlig utredning! Det är bedrövligt hur mycket man ska srångas för att få den, men nu har du fixat det och det är mycket glädjande Solig.

Enya, trevlig resa och lycka till med behandlingen, men vore så underbart att du inte behöver den! Testa så snart du kan och du kanske kan sluta med spray. Jag håller tummarna hårt hårt här i Sverige. Kram!

• turlid70

Vi skulle ha åkt ut med båten igår, men fick gäster hem, som stannar till imorgon. Hoppas att väder förblir fint då åker vi ut imorgon istället. Ser fram emot det, det är så frigörande.

Jag tror att jag känner mig mer och mer gravid. Spökstunderna som jag hade förut kommer mer och mer sällan och blir kortare. Ofta känner jag tyngd i magen just när jag reser mig och ständigt tryck över magen, inget illamående dock fortfarande. Det käns bra, magen har växt, men inte så mycket att jag får frågor, folk tror nog att jag blivit tjockare och jag skojar att det är pga ålder. Ingen av mina ungar har frågat heller, men min man är ganska stor runt magen, dem är vana. FVP gör vi om 2 veckor och resultatet kommer om ytterligare en vecka, det är bara att vänta. Känner mig ganska lung trots allt.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-08-01 09:53:18 följande:
    Turlid - Du är i mina tankar! Jag läste om ditt KUB-test! Hoppas så att du får ett bra svar på fostervattenprovet! Massor av kramar!
    Tack vännen! Kul att se dig och är så glad att du tänker framåt. Det måste bara funka snart! En fråga, har du testat albyl minor? Kanske är värt att göra det nästa gång. Jag har ju tagit from dagen innan ET och fortsätter med dem ett tag till.

Försök att hitta en gyn som kan göra samma undersökning som Zinfandel, man får gå ett par gånger men det kan funka faktiskt att få till det utan Ludmila i Sundsval. Lyssna med Zin om alla tester, jag har ju också lyckats delvis strax innan sista försöket och visst hade jag BV, fick en kort behandling och kan inte låta bli nu att tänka att det hjälpt. GBS får alla gyn ta tester på, man får kanske dra till det med något. Lycka till! Kramar tillbaka.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-08-01 20:19:01 följande:
    Ja, hörrni, Kalimero är en sann hjälte, hon inspirerar mig till max, om och om igen. En otrolig kämpe som bara fortsätter kämpa. Jag är så grymt imponerad!!
    Tycker det jag med, helt otroligt att du orkar Kalimero! Jag hade blivit ett vrak för länge sedan. Tycker det låter lovande med 2 jämnstora blåsor, det kanske blir en dag kortare denna gång då dem växer snabbt och inseminationen blir inte på söndag. Hoppas hoppas så mycket jag kan att det funkar för dig snart.
  • turlid70

Hej tjejer! Det var ett tag sedan, hoppar in och uppdaterar läget. Ska på FVP imorgon, nervös finns inget ord för. Är i v15+4 idag och bebesen lever vilt i magen. Fick första kännigar den 27/7 men var så osäker då det var så tidigt, efter det känt rörelser flera gången och idag efter lunch var det värsta liv i magen, kände små puffar nästan med handen. Det känns helt underbart, men fortfarande är jag så tveksam att allt är som det ska. Det är första beskedet vi får imorgon att allt ser bra ut, provsvaren kommer om ca 1 vecka

Fick även kallelse till specmödravård, pga (gissa) immunisering! Alltså, först gravid sen immunolog, jag blir galen! Ska dit nu på torsdag redan.

• turlid70
    Kalimero, jätte grattis till lyckad imsemination. Låter lovande med fin slemhinna och stora fina blåsor. Jag tror på tvillingar och håller tummarna allra hårdaste.

Lenafena, wow, underbart! Stort grattis till 2 streck på testet, helt fantastiskt vilken glädje!

Zinfandel, trevligt att dina prover såg bra ut! Så glad att du lyckats få till alla tester, nu får du rensa bort det sista, sen är det köra på i sänghalmen. Lycka till!

Snösport, wow, vilken vändning! Hoppas du inte behöver några IVFer alls mera i ditt liv, ett kärleksbarn håller vi tummarna för. Lycka till med allt!

Slemtorsk, grattis till bra resultat på din undersökning!

Allt gott ni alla andra. Många kramar!
  • turlid70

Tack för era tankar och tummar, tjejer. Jo, det gick bra än så länge. Bebisen levde, rörde sig hela tiden och bredde ut sig över hela utrymme inne i magen. Läkaren var mycket saklig och lyhörd, jag krävde naturligtvis att provet skulle genomföras bara under säkra omständigheter, hon försäkrade mig att dem inte gör slarvigt jobb och sticker inte om det finns några tveksamheter, vi kände förtroende för henne.

Hon kollade först med UL ganska noga och sa att allting såg bra ut, bebisen var lagom stor för v16, inte närmare än så dock, men okej. Hon försökte sticka med nålen rak in genom mitt gamla ärr men gick inte genom skinnet ens, jag kände nada då. Sen fick hon byta nål och gå in från sidan, det gick bra men det gjorde lite ont. Själva nålen såg jag inte, vågade inte titta, stirrade bara på skärmen på 2 små fötter som ligger till höger om naveln och ner mot ljumsken. Det såg säkert ut och nu är det gjort, känns ganska bra i kroppen, inga tecken på något ovanligt just nu. MF risken är förhöjd under kommande 3 veckor, dock har jag en känsla att det kommer gå bra vilket är tvärt emot mina hypokondriska känslor för övrigt.

Svaret kommer med posten inom en vecka, troligtvis tis-ons nästa vecka, om något som är fel kommer dem ringa tidigare inom närmaste dagarna. Nu hoppas jag bara att min mobil inte ringer överhuvudtaget.

Någon timme efter provet kände jag rörelser, samma som igår, till vänster om naveln och ner mot ljumsken, där huvudet ligger, nu vet vi det, men jag misstänkte att det var huvud då händer och fötter är nog fortfarande för små att kunna känna hur dem rör sig. En härligt känsla att få se den lilla krabaten igen, spelar upp filmen i mitt huvud hela tiden, det är bara så ljuvligt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?