• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lavinen skrev 2013-04-11 08:53:51 följande:
    Jag är i väntans tider med att få börja försök Nr 2!! Blir vid nästa mens som förhoppningsvis startar i början av maj så jag hoppas tråden lever vidare tills dess Skrattande

...Känner mig annars väldigt ensam i djungeln med övriga yngre medsystrar som går igenom IVF i andra trådar. Vi har ju tidspress oron med oss också liksom. Önskar innerligt att jag vore 10 år yngre för då kunde man iaf lägga oron att vara "för gammal" inom kort åt sidan. Men men. Sånt är livet. Nu ska vi kämpa på iaf!!

Kram på er Hjärta 
    Jag vet hur den där ensamheten kan kännas. Där har dom här trådarna på FL räddat mig. Man sliter både med IVF:er som i längden är jobbigt i sig (om det inte lyckas på en gång) och stressen av åldern på papperet. 

Kämpa på och ett stort lycka till med försök nr 2! 
  • Sunseed
    hemulen skrev 2013-04-11 13:20:16 följande:
    Lavinen, även jag har fått enormt mycket stöd och kunskap i den här tråden. En av de mest fantastiska trådarna på Familjeliv tycker jag Hjärta. Det var ju ett gäng som höll igång den ganska intensivt ett tag, men många har lämnat, antingen för att de blivit gravida, slutat försöka eller gått andra vägar som t.ex. ÄD eller adoption. Det verkar som att det är dags för ett nytt gäng att "äntra scenen" Hoppas ditt andra försök i maj blir bra och ger många fina embryon att ruva på! Själv läser jag ibland det som skrivs men har nog lämnat eftersom jag inte heller har frågor kring IVF längre. Blev gravid med tvillingar på min 7e insättning och har BF 1/6.

Snorpan02, håller tummarna för att allt går bra idag vid ET. Det låter ju lovande med 6 befruktade!

Underverket, jag beklagar så att ni fick sluta med IVF. Kan tänka mig att det är fruktansvärt tungt med gravida "yngligar" omkring... Livet kommer att ta nya vändningar och jag hoppas att du kommer till freds med hur er resa blir. Stor kram!
    Det har även startats slutna grupper för att vissa individer har förstört trådar genom oempatiskt beteende, det sista man behöver i en sån här process. Det kan också vara därför det är en del tystnader.
  • Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-04-11 22:49:40 följande:
    Hej tjejer va kul att ni är här igen, vi kom till Uppsala idag och fick tillbaka ett 4 o 6 celligt ägg och som en liten bonus så har vi nu 4 ägg i frysen. Helt otrolig utdelning tycker jag själv o läkaren så nu är det bara att ruva lugnt o fint. Zin ja hur många behandlingar har du hunnit med nu men jag håller tummarna för din kommande behandling och även för er andra med som ska börja, ruvar, ska kolla kub o snart få hålla sin bebis i famn. Vi hörs igen kram på er
    Ett stort grattis till ruvningen och det fantastiska frysresultatet! Ruva lugnt och fint nu och ta hand om dig själv allt vad du orkar.
    snorpan02 skrev 2013-04-11 22:56:29 följande:
    Underverket det suger rejält att behöva vara trevlig mot alla som är gravida och när man känner sig yngre än sin ålder och bara vill lyckas. Min 23 åriga numera Fd frisör berättade sist jag var där att hon just gjort sin 3e abort för det var ju så jobbigt med kondom....
    Hoppas du kan njuta av livet ändå o vinner jag en massa miljoner så skulle jag mer än gärna bidra till allas ivf försök, bedrövligt att det kostar så mycket.
    Jag förstår att det är din före detta frisör. Vilken jäkla inställning. 
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2013-04-12 09:54:57 följande:
    Lavinen, önskar dig all lycka till!

Snorpan, åh vilket toppen resultat!!! Hoppas att ruvningen går fort och lätt! Håller tummarna hårt!

Jag var på ultraljud igår och fick se en livlig krabat. V12+2 vilket stämmer exakt med min beräkning. Vi fick rätt bra siffror på KUB för min ålder (41,5). Så det känns skönt, men jag får erkänna att jag inte känner mig så lugn, har haft en del blödningar och fick även en i går efter ul och har också haft onda sammandragningar. Men allt såg bra ut så jag ska jobba på att börja tro på att det kan hå vägen. Tänk att det kunde gå av sig självt efter denna långa resa. Jag hoppas att det kan ge någon av er hopp! Önskar er så att få lyckas.
    HjärtaHjärtaHjärta
    Fantastiskt skönt att höra. GRATTIS! Det är ju en milstolpe när man får göra det där ultraljudet kring vecka 12 och ett stort grattis till bra KUB-resultat. Jag var orolig innan KUB/NUPP (också 41,5 år ca då) men fick också fina resultat.

Är du minsta orolig så ring och be att få göra en koll. Du ska bara veta hur många gånger jag har varit på undersökningar för att något inte känns som det ska i min kropp. Dom har förvissat mig om att det är så man SKA göra. Man känner sin kropp bäst själv, och känns något knasigt så kan dom gärna ta en kik på bebisen så att den verkar må bra. 

Sköt om dig nu och försök att våga tro på det. Solig 
  • Sunseed

Kvinna72: Jag har alltid fått ganska höga doser när jag har sprutat (inte kört kombinationer dock, men höga doser Gonal-f). Jag har fått många fina ägg för åldern - så man ska nog inte bli för orolig över att doserna ser så olika ut på oss kvinnofolk. Ett stort lycka till!

Jubi: Välkommen och ett stort lycka till! 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2013-04-16 21:46:33 följande:
    Någongång till sommaren när solen skiner,himlen är blå och fåglarna kvittrar är det dags FlörtSolig
    Bra årstid!
  • Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-04-18 17:38:42 följande:
    Jag kan inte rapportera mer än att det är skittrist att ruva, man sitter o fantiserar o hoppas men nu är det bara 10 dgr kvar . Kan dock tipsa om att inte ta progesteronsuppar där bak, det funkade jättebra i typ 1,5 dag men så trodde jag att jag blivit rejält magsjuk hehe nä det var hemskt vilken fart det blev på magen, dum som jag var så fortsatte jag i 3 dgr till men nu så får man ta på "vanligt" sätt igen. Ja vi hörs väl igen när jag ska redovisa mitt plus...
    Ruva tycker jag är det allra jobbigaste på hela resan. Hoppas att dagarna går fort för dig.

• Sunseed
    snorpan02 skrev 2013-04-25 09:05:34 följande:
    Alltså är det någon härinne som först misslyckats med ET och sedan av samma äggskörd lyckats på FET?

Det där med tempen är för mig skitjobbigt för jag går från 37 till 38 varje vecka innan min mens och blir ganska sänkt och alla läkare jag pratar med sager att det är normalt men att gå upp over 1 grad känns onormalt då jag blir ganska trött o seg.
    Ja. Vi lyckades med FET efter att ha misslyckats med ET från samma äggplock. Det var vår sjätte insättning. Jag hade också problem med tempen efter varje insättning. Den sista gången innan vi lyckades hade de gjort AHA (assisted hatching) på ägget och jag stoppade i mig lågdos kortison i tolv veckor. Därmed inte sagt att det skulle fungera på alla, för det är individuellt. Men jag tycker att man kan be om lite extra om man har försökt ett par gånger.

Jag tycker absolut att du ska testa om några dagar igen.
    Jag vet hur förbannat nedslående är med dom där minusen och jag vill ge dig en kram. Vi lyckades först på sjätte insättningen med en blastis (fryst) så det finns ändå hopp. Jag känner flera IVF:are som fått minus efter ET men lyckats med FET så småningom. 
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2013-04-25 21:19:26 följande:
    Snorpan, varm kram till dig! Fy så nedslående. Jag tänker att ni kanske behöver landa i detta innan ni bestämmer er, men det verkar svårt att släppa fyra st utan att prova. Det kom ju någon ny rapport om att det var lite större chans att lyckas med de frysta också. Hoppas nu ni kan stötta varandra!
    Det finns en hel del att googla på kring det, att frysta tenderar att oftare leda till graviditet. 
    Tänker på dig Snorpan. Hjärta 
  • Sunseed

Snorpan. Jag tog inte prednisolon 12 v innan FET utan jag började äta dom ca 5 dagar innan FET.
    Jag började med så lite som 2,5 mg i två dagar, sedan tog jag 5 mg i två dagar. Dagen före FET tog jag 10 mg, samma dag som FET tog jag 15 mg, dagen efter tog jag 10 mg. Efter det körde jag 5 mg t o m vecka 11 ca. Då trappade jag ner några dagar med 2,5 mg. Är medicinkänslig så jag valde att trappa ner i såna små beståndsdelar. 

Jag förstår verkligen din frustration med ekonomin och allting runt omkring och du är inte det minsta gnällig. Hoppas så att det ska lösa sig för dig/er.   

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?