• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

MissBoring skrev 2013-01-10 09:56:41 följande:
    För mig gick det inte så bra efter första blodprovet, sprutdag 6, då jag hade alt fördålig respons. Så jag har slutst med sprayen och höjt dosen till 450. Lämnat nyt blodprov idag på sprutdag 9 och gör nytt vul imorgon så då får vi se om kroppen har vaknat till liv..
    Blåsorna i måndags va 4 st i storlek 6-7 mm och ett gäng mindre som jag hoppas hoppar igång och växer till sig nu också. Från att de planerat äp till måndag nästa vecka säger dom nu torsdag/fredag istället.

Kvinna 72 lycka till imorgon!
    Vi håller tummarna för att de har vaknat till. {#emotions_dlg.flower} Lycka till imorgon!
  • Sunseed
    Kvinna72 skrev 2013-01-11 11:51:55 följande:
    Hej,
    Är på väg hem och dessvärre så var
    det var fruktansvärt och plågsamt denna gång. Blåsor satt även högt upp på ngt sätt och endast ett ägg blev det. Mycket ledsamt!  Pust! : ( Nu är det bara att hoppas att det bli befruktat och är ett guldägg!
    Kämpigt värre... Det hade jag aldrig trott. Jag har gråtit och gråtit men nu är det bara att vänta ut tills imorgon och se hur allt går.
    Kram
    Jag håller verkligen tummarna för att det är ett guldägg! 
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2013-01-11 18:11:23 följande:
    Blodprovet va tyvärr inte bra idag heller. Vi fortsätter med 450 och så blir det nytt vul och blodprov på måndag. Jobbigt men vi ger inte upp hoppet!
    Vad bra att du får ta kontinuerliga blodprov så att man inte bara kör på. Det verkar ju vara på väg att vända, det kanske bara är en lite längre startstrecka den här gången. Fortsätter hålla!!
  • Sunseed
    mamman0301 skrev 2013-01-14 07:24:15 följande:
    Stor kram Myran.

Idag kör jag igång med sprutorna. Har höjt dosen på menopur denna gång. 
    Lycka till med sprutstart och äggproduktion!
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2013-01-16 10:13:17 följande:
    Tyckommig, nu hoppas jag på bra besked av dig!!

Själv fick jag ett bra besked imorse (sa till VC sköterskan att hon fick fixa en analys själv så igår va jag och lämnade nytt blod, iof försent för att göra nått annat än att isf avbryta men då sparade vi ju iaf 25000 kr) och blodprovet visade sig toppen så det verkar va helt rätt att ta ovitrellen igår Glad Så nu hoppas vi på ett bra äp!!
    Hoppas att det går bra imorgon!! Jag ska hålla båda tummarna hela dagen (förutom att jag måste försöka jobba samtidigt). :)
  • Sunseed
    TyckOmMig skrev 2013-01-15 18:07:54 följande:
    MissBoring-testdag imorgon!
    Vilken miss att inte märka röret av VC håller tummarna att ÄL sprutan ändå kommer att ge utdelning och din läkare har rätt.
    Hur har det gått?
  • Sunseed
    Veronica1 skrev 2013-01-16 11:35:42 följande:
    Nu har vi bestämt oss för embryodonation & har skickat mail till 6 kliniker, har fått svar från alla. Vilken respons jämfört med vad vi är van här hemma, vi skickade förfrågan på söndag kväll & måndag eftermiddag hade alla svarat :)! Nu ska vi bara försöka bestämma oss för 1 av dom Obestämd. Känns som att det kommer att ordna sig till slut, hoppet finns kvar.

Lycka till alla kämpare {#emotions_dlg.flower}
    Vad skönt att få respons så snabbt. Hur gör ni för att bestämma er? 

• Sunseed
    Veronica1 skrev 2013-01-16 21:16:55 följande:
    Ja det är helt fantastiskt, känns bra! Ja hur gör vi, vi kollar pris (såklart), väntetid, odling, matchnig & dit det är smidigast att ta sig. 

Jag håller verkligen tummarna! {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    susmar72 skrev 2013-01-18 20:35:31 följande:
    För mej går det sakta framåt 6 mindre blåsor, nytt vul + blodprov måndag

Hoppas att dom mognar på sig och att du närmar dig äp! Ta hand om dig i helgen.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?