• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppas att allt har gått bra callimero!

• Sunseed
    Veronica1 skrev 2012-12-07 21:58:19 följande:
    Tänker på er alla Hjärta!  Vi har nu haft ett ett uppehåll på 1 1/2 år & jag tror att det har varit bra för oss, men nu känner vi att det kanske är dags igen... men den här gången blir det inte i Sverige. Det blir en EA i nåt land, vet inte vart än men det känns bra. 

Har följt den här tråden länge men inte gjort några inlägg, men jag önskar er alla så mycket lycka till!!!

Ni är bäst!

Ni får gärna kolla in min blogg som jag startade för några dagar sen verro72.bloggproffs.se

Tack för att ni finns!

Uppehåll är skönt. Vi hade ett långt uppehåll mellan två IVF:er. Ett stort lycka till med framtida planer.
  • Sunseed

Callimero och Bengalen! Så himla tråkigt.
    Har ni fått några mer svar från kliniken vad som kan ha gått fel?

• Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-12-19 20:46:00 följande:
    Halloj!! Är det någon här som har DHEA över och kan tänka sig sälja det? Det är inte till mig men till en vän som beställt det, men det har inte kommit så nu blir hon utan... Inboxa mig gärna.
    Har du kollat med Mamma Gås? Jag har för mig att hon i alla fall hade det i somras? Glad
  • Sunseed
    myran6801 skrev 2012-12-20 22:45:23 följande:
    Hej alla vänner! Var ett tag sedan jag var här, men som ni vet gick vi över till äd. Jag kände att tiden började rinna ut och jag började få panik över att jag var 44 och barnlös. Vi fick 2 fina blastocyter tillbaka och på testdagen visade hemmatestet ett svagt plus och hcg 75. Har blödit lite hela tiden. Tog om hcg idag och nu visar det 165. Så nu vågar jag vara lite glad.
    Jaa vad glad jag blir! Ett stort grattis. Hjärta
  • Sunseed
    TyckOmMig skrev 2012-12-22 19:19:17 följande:
    Står inför start med Orgalutransprutorna och varit på VUL dag 6 och på dag 2 sa de att jag skulle börja med Orgalutranen dag 6 idag ville de att jag skulle vänta tills dag 7 istället har det med att göra att folliklarna inte riktigt var över 12 mm kan de variera från person till person?
    Jag instämmer med MissB! Det är jättebra att dom bedömer individuellt så att dom inte bara kör på utifrån en förutbestämd plan. Lycka till!
  • Sunseed
    myran6801 skrev 2012-12-28 19:03:57 följande:
    Inanna Li, tack för grattis!

Sunseed, gullig du är som tänker på mig. Det värmer. Jag lunkar på i förhoppningen att det är ett litet liv som gror. Min Gyn är inte tillbaka förrän 14 jan så jag får vänta tills dess innan jag kan göra vul och ta nytt hcg. Hur går det för dig? Kram
    Då håller jag verkligen tummarna! 

Här rullar det på. Vi har kommit in i vecka 20, men jag har fortfarande svårt att tro på det. Jag får nog helt enkelt förlika mig med att jag kommer att känna så. Men vad jag vet mår vi i alla fall bra. Glad 
  • Sunseed
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-30 04:24:25 följande:
    Tittar in till er och säger grattis till ev nya plus och håller tummarna för att ni andra får uppleva det som jag just nu upplever.

den 28 december kl 14.34 föddes vår dotter, IVF-kliniken på Sahlgrenska hjälpte oss att få henne och förlossningen i Borås var med att "hjälpa henne ut".

Hon kom till världen 2 veckor för tidigt pga jag sattes igång, hade haft otroliga förvärkar i två veckor och i kombination med ett för högt blodtryck så höll jag på att gå under, så jag startades och efter lite olika metoder som misslyckades så kom hon slutligen och då gick det fort.

Hon vägde 3430 och var 49 cm så hon var stor o fin trots tiden (hennes bror som gick full tid vägde mindre och var kortare)
    Hon tog bröstet i stort sett med en gång (något hennes bror ALDRIG gjorde..det funkade inte) och suger så det står härliga till, och hon är en lite "tjattermaja"... är aldrig tyst (som sin mamma) ens när hon sover... hon ligger o småmumlar och får oss att skratta hysteriskt åt hennes små miner och utfall.
    Hon är väldigt snäll (så här långt) och gråter sällan......

Lycka till nu alla ni andra och ge inte upp...
    Hjärta
    Jag blir både varm och glad när jag läser din berättelse och så GLAD för din/er skull att ni nu har henne hos er. Vilken känsla!
    Ett stort GRATTIS!  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?