Skytten skrev 2011-08-15 16:00:56 följande:
Hemma. Efter tre timmar. Ultraljudet visade att jag hade en cysta!
Men efter att min läkare konsulterat CvL kom de fram till att den troligen inte är hormonpåverkad och därför fick jag börja spruta idag. Jag fick välja mellan att starta nu eller vänta en månad på att den försvinner. Men jag bestämde mig för att lita på dem. Gjorde jag rätt????
De ska ha mig under extra uppsikt och jag ska göra nytt vul på fredag.
Har någon annan haft en cysta? Hur gick det?
Min cysta var stor som en tomat ungefär.
Nu går jag mest runt och är mallig för att jag vågade sticka mig själv i magen. Sambon blev lite matt av att titta på.
Vad jobbigt med cysta, har inte haft den själv men har hört att dem försvinner oftast av sig själv, hoppas den är borta på fredag. Klart man funderar på om den påverkar din cykel men är kanske svårt att säga exakt, tror dock inte att den bidrar till ev överstimulering. Det är bra att du får extra kontroll, tycker du gör rätt och kör på. För att kolla om du är lagom stimulerad be om att lämna blodprov för att kolla ditt Estradiol värde i samband med vul. Det gjorde de på CvL på mig på dag 8 och sen på dag 11, mina blåsor var lite för små på dag 8 och växte lite för sakta, jag tjatade mig till en extra sprutdag pga det. Begär nytt vul och blodprov om några tveksamheter upptäcks, tex för små/stora blåsor, fråga hur stora blåsorna ska vara den dagen du gör vul. Om dina skiljer ett par mm, begär nytt vul, de kommer säkert säga att det varierar, men fråga om oftast förekomande på den dagen för att ha en referens för dina egna blåsor. Lycka till nu och grattis till sprutstarten. Kul att du är igång!