• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-08-19 13:29:09 följande:
    Härligt Turild...kommer ihåg hur nojjig jag tyckte du var där när vi var gravida i starten ihop    Om jag blir gravid igen så kommer jag nog bli som du var faktiskt.
    Nu kan du berätta tycker jag , snart har du gått halvvägs Gravid härligt!!!
    Skrattande jo jag minns, alla nojjor har inte släppt än, men jag jobbar på det Flört.
    Lenafena skrev 2011-08-19 13:31:41 följande:
    Grattis så jättemycket!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Jätte tack! Solig
    Fjällsippan skrev 2011-08-19 13:37:55 följande:
    Hurra vad bra! Jättegrattis

Ps. Jag lyckades dölja min mage till v 20; och när jag tog av mig min poncho (som jag hade på mig typ alltid) och visade magen var alla helt chockade över att de inte hade sett något tidigare!  Det var på min 40-årsfest
    Tusen tack Hjärta! Vilken trevlig överaskning du slog till med på festen. Många av mina kollegor har små barn och är smått avundsjuka på mig att jag har så stora, dem skulle bara veta Skrattande, men snart så vet dem.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-08-19 14:01:21 följande:
    Turild: håller med dig ang stressen! Och härligt med E-antikropparna - nu är det bara raksträcka kvar Skrattande
    Ja, hoppas hoppas! Det närmar sig för dig nu, önskar dig lycka till och håller tummrana. Spännande!
  • turlid70
    Maryhe skrev 2011-08-19 14:12:49 följande:
    Underbart! Grattis! Nu kan du verkigen slappna av och börja njuta av din graviditet!!!!! Fick också glädjetårar, Kram på dig!!!
    Tack! Kramar tillbaka! Blir så rörd av all varm deltagande Hjärta 
    Nu Syskon skrev 2011-08-19 14:20:33 följande:

Turild: Jag pustar ut en smula för din skull. När jag var gravidt verkade det som magmuskklerna inte orkade hålla in magen längre vid vecka 19+- nån vecka. Musklerna gled isär och då sköt magen ut och började synas väldigt mycket från en dag till en annan, nästan. Vi har pratat om detta på jobbet och det verkar vara flera med samma erfarenhet. Vi får väl se snart vad du tycker

Tack! Det gör jag med pustar ut lite eller ganska mycket faktiskt. Jag känner också att snart kommer magen välla ut och då vill jag ju vara säker mer eller mindre, men jag vill ha en stor mage, jag längtar efter det så, på nått sätt så är det bekräftat då och så släpper väl fler nojjor också Skrattande.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-08-19 14:36:09 följande:
    Så underbart Turlid!! Nu blev jag glad!! Jag försökte dölja magen tidigare i veckan. Men så fick jag ont, som träningsvärk i magen. Kom fram till att jag gick och höll in magen. Så på med riktiga mammabyxor och en tajt topp. Har någon på jobbet sett magen då!?! Inte en kotte...

Nu har vi bara två veckor kvar till halvvägs!!!

En stor kram till alla som behöver en! {#emotions_dlg.flower}

Jo förresten, det pratades i tråden för några dar sen om man mår dåligt av behandlingarna. Jag vill inte skrämma er nu, bara berätta hur jag hade det. Själva hormonbehandlingarna hade jag inga större problem med. Mitt största må dåligt var förra året då jag skulle göra FET. Det sista vi hade i frysen. Jag var så orolig och mådde så dåligt. Det + en grej på jobbet fick mig att bryta ihop totalt. Fick äta antidepresiva. Vad jag vill säga är lixom att man kan inte veta i förväg och för vad man kommer må dåligt av. FET i våras var jag otroligt nervös över men inte alls på samma sätt som i höstas.
    Tack tack tack! Jo, två veckor till halvvägs, kan det vara sant? Vi har ju samma BF, fast jag kommer göra KS så att det blir nog lite tidigare.

Jag hade också varit nära att använda antidepresiva och sömnpiller, men visste att det inte var bra när man jobbar på att få barn och går igenom IVF mm, så att jag lyckade undvika dessa mediciner genom att värdera om mitt lävnadssätt.
  • turlid70
    myran6801 skrev 2011-08-19 14:43:28 följande:
    Turild, grattis till bra besked!!!! Härligt att du snart får avslöja glädjenyheten! Kram
    Tack! Jo längtar dit. Kram tillbaks!
    Enya70 skrev 2011-08-19 15:06:59 följande:
    Åh så fantastiskt skönt! Jag är sååååååå glad för din skull. Äntligen kan du börja andas ut och njuta av din graviditet. Oj vad du är värd det. Många kramar till dig Solig
    Tack Enya, så rar du är! Kramar tillbaka, hopp och tummar för dig nu. Det närmar sig, ha det så trevligt i Danmark!
  • turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-19 15:15:16 följande:
    Enya..tack men jag tvivlar. Är på bim -6 och tycker att det borde visa ngt på gravtest...otålig som jag ar ha ha....
    Tveksamt att det borde, ha tålamod och testa igen närmare BIM. Hoppas att snart händer det så mycket som ni kämpar och lyckas! Spännande, jag håller tummarna!
  • turlid70

Känner mig typ lätt påverkad idag, skriver som en dyslektiker Skäms. Hoppas ni står ut Flört

• turlid70

Vad kul Skytten med så många blåsor, grattis! Ja, där ser man att gamla tanter kan, det är klart att du ska hoppas, det gör jag också för dig. När blir det nästa VUL du ska väl ha ett till innan ÄP?

• turlid70

Oh vad jobbigt Skytten. Hoppas du får något vettigt svar från CvL. Kan stödstrumpor vara till någon hjälp?

• turlid70

Oh vad glad jag blir att det går så bra för så många i tråden! Många äggblåsor = många ägg, strålande tjejer! Bah, rullator klubben får nog allt vänta. Håller tummarna för er alla som ska ha ÄP närmaste dagarna. Lycka till!

Vad mycket man missar att inta vara inne på några dagar :))

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?