• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten grattis till lyckat ÄP, bra jobbet! CvL ringer inte om allting är som det ska, du kan ringa själv om du är nyfiken, det gjorde jag, men nu är det lite för sent :)). De på CvL är ganska hårda på att diskvalificera äggen. Har du inte hört något så finns det fina befruktade ägg som ska flytta in till dig imorgon och kanske även något till frysen. Lycka till imorgon!

Enya grattis till ruvarstatus! Jättekul att du fick alla 3 st tillbaka, nu måste de ta sig, hoppas hoppas. Jag räknar BIM 14 dagar efter ÄP som jag har normalt och jag vet att progresteron kan förskjuta mensen, men för att testa är det rätt att räkna BIM 14 dagar efter ÄP.

• turlid70

Kattenizze hej, jag har saknat dig. Skönt att veta att allt är bra med dig och dina små i magen och skönt med noggranna kontroller. Du har en sort av varje, det är ju helt underbart, fast jag är lite avis måste jag erkänna, vilken dröm att få en av varje och sen är det klart.

Vi väntar en liten pojke Hjärta då, jag misstänkte det ju, men nu är det bekräftat, dotter slog upp koden och fick veta det först. Hon var helt chockad när hon fick veta det, nej du skojar sa hon gång på gång, samtidigt såg hon ganska glad ut, trots det sa hon att hon inte ville ha något syskon, men ändrade sig ganska snart och hoppades på en tjej och då fick hon kolla upp det. Hon var glad för en liten bror med och ville absolut vara med och köpa första kläder till honom Solig.

Sen ringde vi till sonen och han let riktigt glad, han viste om missfallet och viste att vi försökt länge så han bara väntade att det skulle hända för eller senare sa han, fast jag vet att han tycker att vi egentligen är lite för gamla, men vet förstås vilken lycka det är för oss. Nu är det officiellt alltså och jag behöver inte dra in magen längre.

• turlid70

Skytten grattis till ruvarstatus! Helt underbart med ett till dig och 3 till frysen. Mycket bra jobbat! Har du frågat om din blödning eller har den gått över nu? Vi fick också se det lilla embryot på skärmen och det var ett riktigt snyggt sådant sa Oddvar.

Nu ska du inte stressa och inga fler drama upplevelser. Lycka till!

• turlid70

Tack alla får så mycket grattis, blir så rörd av ert deltagande.

Jo, nu sprids nyheten, alla dotters kompisar vet det nu ju och deras familjer förstås. Alla verkar vara jätte glada för vår skull trots chocken först förstås.

Imorgon ska jag berätta för min chef, tycker inte alls att det är jobbigt längre, jag känner mig så lycklig. Myser med min mage nu och maken blir sur att platsen på magen är jämt upptagen, han vill också mysa Flört.

• turlid70

Maryhe lycka till på kontrollen i morgon!

Hönan lycka till nästa vecka! Fick du datum för ÄP eller blir det redan på måndag?

Celin snart börjar du spruta, grattis!

Har lite svårt att hålla koll hur alla ligger till, men önskar er alla lycka till och som vanlig håller jag tummarna.

• turlid70

Det var som tusan Maryhe, 26 blåsor! Imponerande! Hur länge ska du spruta, är det sista dag i morgon och ÄP på fredag?

Trist att du inte får göra FET. Vad spelar det för roll för dem om det misslyckas, det är du som bestämmer och betalar. Men vi hoppas förstås att du inte behöver någon FET.

• turlid70

Mia grattis till lyckat FET och ruvarstatus! Underbart med en upptinnad blastocyst och en egen på gång. Om bara den ena som tar sig så vet du inte vilken det var, men det kvittar ju, bara den tar sig, helst båda eller hur.

• turlid70

Enya köp vanlig barnolja på ICA och tvätta dig med den, det underlättar, använd inte vatten på några dagar. Det som svider är små sprickor i slidan om du tvättar dig med vatten blir det bara torrade där nere och ännu mer jobbigt.

Tror absolut att det kan vara nidblödning. Jag fick ingen sådan, men jag kände stickningar redan dagen efter ET. Tyckte det var så konstigt att det kändes på två ställen, men det bara fortsatte och gör det fortfarande på samma ställen ungefär, lite bredare område nu bara. Jag hoppas och hejar på dina embryon och håller tummarna så hårt jag bara kan.

• turlid70
    mbo skrev 2011-08-29 21:47:26 följande:
    Ni har sån erfarenhet! :D

Det händer så mkt i denna tråd så jag hinner knappt med. Säger lycka till till er alla var ni än är i behandlingen!

ÄP för oss idag, har legat med ont hela em o kväll. Ska jobba lite imorgon för att fördriva tiden, sedan hoppas jag på ET på onsdag. 9 ägg blev skörden. hoppas något av dem är superduper!

Pgd ska jag lägga på minnet, var gravid en gång, lillan hade triomesi 18. Skulle vara toppen att kunna få veta innan v10. Men får hoppas på plus och frisk bebis.
    Grratis till skörden! 9 ägg är inte dåligt och självklart finns det ett om inte flera superduper. Håller tummarna för fin befruktning också.

PGD görs i Sverige bara om det finns ärftliga sjukdomar i släkten, men inte annars. I andra länder även för att ta reda på könen. Det finns risker med PGD, embryon kan skadas eller slockna helt, det är mycket därför görs inte PGD i Sverige, men tekniken utvecklas och som bekant ligger inte Sverige i topp.
  • turlid70

Jag tycker att det borde vara tillåtet att göra PGD i Sverige för den som vill, precis som man får göra MKP eller FVP för den som är 35+. Självklart finns det en risk att friskt embryo skadas vid PGD, precis som det finns risk att friskt foster dör vid MKP/FVP. Men man ska få bestämma själv om man vill ta den risken eller inte. Det är klart man funderar vad är frågan om om det är bara ett av 25 embryon blir ett barn och läkarna brukar säga att det är fel på embryon inte på dig, så borde dem verkligen jobba för PGD inte tvärtom. Samtidigt vet vi ju att det är inte sant att felet alltid ligger hos embryon, det är mycket i våra kroppar som läkarna inte vill ta hänsyn till heller. Sen tror jag inte att det är många som väljer PGD i första läge, men om man har varit med några gånger då kanske man tänker om.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?