IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Ja, det är jätte tråkigt att misslyckas, allting gick så bra under behandlingen och befruktningen, kan inte låta bli att tänka vad är det fel på mig, själen blöder också känns det som, men tackså jätte mycket för stödet, det uppskattar jag verkligen.
Vi käkade middag hos svärföräldrar och så säger svärmor att någon hon känner som är 80 år ska få sina första barnbarn nu, tvillingspojkar. Jag tittade stumt i bordet och kunde inte komma på vad jag ska säga. Hon själv fyller 70 nästa år och inga egna barnbarn än. Frågade maken innan om vi skulle berätta så att de inte undrar varför jag verkar så ledsen, men han tyckte att det var inga roliga nyheter att berätta så vi let bli. På nåt sett känns det att vi borde ha berättat, de undrar ju varför vi inte får några barn efter 12 år tillsammans, men de har aldrig frågat rakt ut. Vad tycker ni, skulle vi ha berättat?
Rosenrot läste jag mycket gott om underlättar att bli gravid på naturlig väg, grapefruktsjuice stimulerar äggproduktion, vet dock inte hur vetenskapligt är detta.